Kirjoittaja Aihe: DS5 THP200 vm. 2012 ajettu vain 5000 km, mahtaako olla ihan hazardivehje?  (Luettu 1174 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Marjo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 0
*muokattu otsikkoa vastaamaan paremmin viestin sisältöä*

https://www.nettiauto.com/citroen/ds5/10181307

Tuommoinen osui silmään ja sähköpostiviestittelyllä sain ihan kohtuullisen alustavan vaihtotarjouksenkin nykyisestä C5 III dieselistäni, mutta palstaa lukiessani on mieleen vähän noussut epäröintiä ja kysymyksiä. THP156 moottori on haukuttu huonoksi, mahtaakohan tuo THP200 olla yhtään sen kummoisempi?  Olemattomat ajokilometrit taas pistää miettimään, että mitähän sellainen tekee autolle, kun sitä on vuosikausia lähinnä vaan seisotettu (tätä kyselin myös tuolla yleisen keskustelun puolella)? Ainakin takuu on mennyt, joten kaikki ilmenevät ongelmat ja viat menisivät omasta pussista ja niitähän taatusti ilmaantuu, kun vähän enemmän ajelee... Toisaalta houkuttaisi ihan pakasta vedetty auto käytetyn hinnalla :)  DS5 on viehättänyt siitä lähtien kun tuli markkinoille, mutta kova alusta ja vielä kovempi hinta on pitänyt huolen, etten ole edes harkinnut. Jostain syystä nyt aloin harkita, vaikkei olekana oikeastaan mitään syytä vaihtaa pois nykyisestä :D Paitsi dieselin kalleus ja tulevina vuosina myös sen vaihtoarvo on varmasti aivan olematon...

Kiinnostaisi valveutuneet näkökannat tähän pohdintaan :)
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 09, 2019, 21:31:33 kirjoittanut Marjo »
C5 2.0 HDi Dynamique Business Tourer 2011

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: DS5 THP200 moottorista kokemuksia?
« Vastaus #1 : Tammikuu 09, 2019, 20:58:45 »
Varmaan syöttäneet km väärin. Ymmärtääkseni THP200 on ollut huomattavasti parempi.

Poissa Marjo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 THP200 moottorista kokemuksia?
« Vastaus #2 : Tammikuu 09, 2019, 21:30:00 »
On varmistettu että kilsat pitää paikkansa :) Jollain vanhalla miehellä ollut lähes tarpeettomana, huollettu vuosittain kyllä
C5 2.0 HDi Dynamique Business Tourer 2011

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 128
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Jos ei tarvisi paljoa vuodessa ajaa niin miksei mut ei ihan tuolla hinnalla, liian kallis harrasteauto.

Tuosta vois tehdä sellaisen säilymäihmeen mistä 30v päästä IS kirjoittelisi kun tädin tallista perilliset löysi lähes ajamattoman DS5  ;D

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 7
No kyllä se kuluttajansuoja on aika vahva tuossa kohtaa, vaikka takuuta ei enää olekkaan. Ei voida esim. moottorin tai vaihteiston olettaa hajoavan 10tkm jälkeen, olkoonkin ikää 7-vuotta.  Ja tässä on se hyvä puoli, että on vaihdettu öljyt säännöllisesti, vaikka ajoa ei paljoa ole ollutkaan.

En ainakaan itse jaksa uskoa, että tossa ainakaan enempää joutuisi korjaamaan kuin vastaavassa samanikäisessä 150tkm ajetussa, ja jos oletetaan, että tulee vaikkapa se 20tkm lisää, niin viiden vuoden päästä tuo on vasta 100tkm kohdilla ja siitä saa vielä jotain vaihdossakin, kun taas 150tkm rullatussa olisi tuon viiden vuoden päästä jo 250tkm, ja vaihtohyvitys alkaa olemaan luokkaa "tuo tänne niin saat 1500e romutodistuksen uuteen autoon vaihtaessa".

Mielestäni myös hinta on ihan kohdillaan ottaen huomioon kilsat ja sen, että kyseessä on parhaiten varusteltu malli kaikilla herkuilla.  Itse epäilen, että toi tulee menemään nopeasti.

Jos miettii, että toi on vähän päälle 40k€ maksanut uutena, niin arvonalennusta on kertynyt vain n. 5 euroa per kilometri, ollut kalliita kilsoja  ;D
Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 535d -11, Saab 9-3 2.8T Aero -08

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Menee varmaan nopeesti juu, kun joku tietämätön astuu miinaan. ;D
Itse en kymppiä enempää maksaisi. Paljonko lie autosta hyvitetty, olisi mielenkiintoista tietää? :)
Ja vuodet ne laukkaa kokoajan tuonkin kohdalla. Ja on jo tovin laukannut, ei helpota ainakaan mitään asioita.

No ehkä 5000 kilsaa vuodessa ajavalle, onhan auto hieno ja tyylikäs.

Tuskaa, Harmia Pettymyksiä ? (Engine fault, repair needed)

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 479
  • Peukkuja: 7
Menee varmaan nopeesti juu, kun joku tietämätön astuu miinaan. ;D
Itse en kymppiä enempää maksaisi. Paljonko lie autosta hyvitetty, olisi mielenkiintoista tietää? :)
Ja vuodet ne laukkaa kokoajan tuonkin kohdalla. Ja on jo tovin laukannut, ei helpota ainakaan mitään asioita.

No ehkä 5000 kilsaa vuodessa ajavalle, onhan auto hieno ja tyylikäs.

Tuskaa, Harmia Pettymyksiä ? (Engine fault, repair needed)

No niinno, olihan tosta 2.2 litraisesta nelosesta aika paljon puhetta aikoinaan, että on täysin huohotusvammainen kone pelkästään kesäkäyttöön ja että se kannattaa kiertää kaukaa ja ylipäätään 407 niin onnetonta laatua, että hyvä jos kestää kaupasta kotipihaan ennen ensimmäisten nivelten vaihtoa jne, mutta tuntuuko kuitenkaan käyttäjänä siltä, että olet astunut miinaan?
 
2005 mallisen S60 Volvoni vaihteiston AW50-vaihteiston piti olla silloisten Volvolandian keskusteluiden perusteella aivan täysi pommi, joka ei kestä kuin 30tkm kerrallaan, kun niitä nyt oli jokunen sattunut hajoamaan uudehkona. Itsellä ehti tulla mittariin Volvolla 0-240tkm, eikä vaihteistossa ollut pienintäkään vikaa koko matkalla.

Samoin oman bemarini pitäisi olla täysin yliajalla oleva aikapommi, kun näistä nettikeskustelujen mukaan hajoaa ketjut 50-100tkm välein, kummasti tämä(kin) jakopää on kestänyt jo 200tkm eikä kuulu mitään ylimääräistä.  Voihan se hajota, tai sitten voi olla hajoamatta. Käytetyillä vanhoilla romuilla ei koskaan tiedä milloin on viimeinen päivä, mutta on näistä niin vähän maksanutkin käytettynä uuteen verraten, että jokunen tonni mahdolliseen moottoriremppaan on halpaa verrattuna parin ekan vuoden arvonalennukseen.

Toki tuotannossa kurotaan havaittuja vikoja kuntoon niin hyvin kuin pystytään ja mallit paranee vuosien varrella, mutta kummasti näistä uusina "täysinä pommeina" pidettävistä autoista moni saavuttaa ihan huomattavan kilometrilukeman ja kirjoitukset ongelmista vähenee, kun ne päätyvät sen ensimmäisen "miten tätä lasinpesunestettä lisätään"-omistajan käsistä jonkun käytettyjen kanssa pelaamaan tottuneiden käsiin. 

Jos nettiauton halvimmasta DS5 thp156:sta pyydetään n. 13000e ja sillä on ajettu 170tkm, niin ei mielestäni 165tkm vähemmän ajettu (ottaen siis vielä tässä tapauksessa sen huomioon, että auto on kilsojen puolesta uudenveroinen), tämän päälle tehokkaampi kone ja huomattavasti runsaampi varustetaso, niin mielestäni 6000e enemmän ei ole paljon, varsinkin kun myyjänä on vielä ihan tunnettu ja hyvämaineinen liike.
Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 535d -11, Saab 9-3 2.8T Aero -08

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Coupeeseen kelataan vuositasolla se 5000 kilsaa mittariin, meillä tuli just sata tonnia täyteen. Ei siinä ehdi hirveästi ongelmien kanssa painimaan. EW12J4 koneessa ei muuta ole kuin rallattava VTI-pyörä, sitäkään ei ajamalla rikki saa. EW10J4 pötpötti kylmänä, mutta ei sekään vaatinut ikinä toimenpiteitä.

Reilut 30 vuotta ollut kortti ja autoja, suurimmat remontit olleet BX:n kytkimen vaihto ja 240 Volvon nappivitosen kanssa pelaamiset. Mitään tollasia isoja murheita ja tyyppivikoja ei ole kohdalle ikinä osunut ja THP:t yms. kiertelen kaukaa... Ehdoin tahdoin en ongelmia ole hakemassa. THP täyttää siinä mielessä jo varottavan esimerkin, johon en halua sekaantua.

Edit: Ei ole tarkoitus mustamaalata THP:tä, mutta aika paljon siitä löytyy juttua. Pösö foorumista kymmeniä sivuja.
Nimim. "Sitikkapuoskari" varmasti tietäisi THP 200 myllystä paremmin käytännön korjaamokokemuksia kuin me "internet-tietäjät".
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2019, 15:17:06 kirjoittanut Megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 697
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Kaikkea tyhjänpäiväistä jauhetaan vaikka ei tiedetä asiasta juuri mitään. Nyt on neljäs vuosi meineillään eräällä thp:llä. Vuotuiset kulut pysyneet  300 euron tietämissä. Joten se siitä romusta ja sen hyvyydestä tai huonoudesta. En aio kuitenkaan sitä myydä, ainakaan viiteen seuraavaan vuoteen vaikka tiedän, että ainakin venttiilit pitää jossakin vaiheessa puhalluttaa puhtaaksi ja vaikka se kustantaa saman verran kuin vastaavan dieselin vuotuinen käyttövoimavero. On se sen verran maukas kulkine. Muistan, että joskus -50 luvulla DS:n kestävyys oli ... Se oli silloin. Kaikki kehittyy, se on tätä päivää.

Poissa nallukka

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Näyttäis olevan vieläkin myynnissä. Ihme juttu kun ajettu noin vähän, vaikka jo 7 v ikää.