Kirjoittaja Aihe: C5 III piippailee ja kontti ei avaudu  (Luettu 272 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 594
  • Peukkuja: 6
  • C5 X7 HDI
C5 III piippailee ja kontti ei avaudu
« : Tammikuu 06, 2019, 21:43:58 »
Sähköinen luukku ei suostu avautumaan tai menemään kiinni jos auto on vähän aikaa seisonut. Jos laittaa käyntiin, pelaa moitteitta. Mutta jo noin 15 min seisottamisen jälkeen jos haluaisi kontin kiinni, piippaa vaan ja ei edes yritä. Useimmiten tulee tässä vaiheessa, jos konttia menee avaamaan harvemmin tarvitsee laittaa käyntiin.

Ongelmaa ratkottu tähän mennessä uusimalla akku ns agm-akuksi. Edellinen 18kk vanha tsekattiin testerillä ja oli siinä ja rajalla. Akusta ei ollut moitetta muuten esim käyntiinlähdön muodossa. Ei tietoa onko ongelma ollut aiemmin, auto on ollut minulla vasta vajaan vuoden.

Poissa c5tomaatti

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Exclusive Tourer HDI automatic 2016
Vs: C5 III piippailee ja kontti ei avaudu
« Vastaus #1 : Tammikuu 07, 2019, 00:11:26 »
Kontin saa auki manuaalisesti; pidä kontin aukaisusalpaa painettuna ja nosta luukku auki. Uskoisin sen sulkeutuvan tämän jälkeen luukun napista. Palaako mittaritaulussa "economy mode"? Jos palaa, niin luukku ei avaudu. Mene merkkiliikkeeseen ja pyydä muuttamaan akun asetuksia, jotta ecovalo ei syttyisi niin aikaisin.

Paikalla herr doktor

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III piippailee ja kontti ei avaudu
« Vastaus #2 : Tammikuu 07, 2019, 04:23:10 »
Saman ongelman kanssa painiessa pyysin merkkiliikettä säätämään niin että "safe mode" ei jatkuvasti häiritsisi. Vastaus oli että ei voida säätää. Vaihdettiin akku ja nyt on kaikki toiminut 9 kuukautta.
Citroen C5 Tourer Exclusive 1.6 THP AT 2015

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III piippailee ja kontti ei avaudu
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2019, 09:06:36 »
Tästä eco-modestahan on C5 X7 kanssa painittu tovi jos toinenkin ja erityisesti tuossa Exc-versiossa se on varsin ärsyttävä kun tosiaan kaikki sähkövermeet tippuu pois pelistä ja yritä siinä sitten konttiakin aukaista, taistella sähkömoottoria vasten = ihan kevyt liikuteltava tuo luukun kansi ei siis tällöin ole :-\

Autossa on myös läjä erilaisia asetuksia mm. akun kokoon, ikään ja virtataseeseen liittyen, jonka taseen saa erittäin helposti sekaisin ihan vain lataamalla ulkoisella laturilla akkua suoraan sen napoihin ja tällöin se latausvirta menee ohi auton oman virtamittauksen, joka on akun minus-kengässä => akkua uusittaessa on syytä kertoa myös autolle jotta sillä on nyt uusi battery ja se osaa sitten myös käyttäytyä sen mukaan resetoiden kaiken em. wanhasta akusta tallentamansa tiedon 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...