Projektit osion näkyvyys

Aloittaja Kenguru, tammikuu 06, 2019, 18:45:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kenguru

Tuli tässä mieleen että mistä syystä projektit osio näkyy vain kirjautuneille?
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

jkaija

Hmmm, miksi se pitäisi näkyä kirjautumattomille ?
Tesla Model 3 SR+, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

KariM

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - tammikuu 06, 2019, 18:45:19
Tuli tässä mieleen että mistä syystä projektit osio näkyy vain kirjautuneille?

Lienen joskus ollut mukana politiikasta päätettäessä. Oma logiikkani oli että projektiosiossa voi vapaammin kirjoitella tekemisistään ilman että se näkyy koko netille. Kun rekisteröityminen on vapaata, niin eihän se juuri suojaa tarjoa, mutta ei sentään hakukoneiden kautta vuoda maailmalle.

Jos projektisivuaan haluaa muille saiteille linkata, niin siihen tuo malli ei sovi.

Kenguru

Siis ihan ylipäätänsä mietin miksi se ei näy.

Itse ainakin käyn juuri lueskelemassa näitä projektikertomuksia merkistä riippumatta jos johonkin sopivalle foorumille sattuu. Mikäli vaatii kirjautumisen niin lukemattahan ne jää.

Edelleen foorumi on kiva paikka kirjoittaa omista projekteista koska ne jäävät samaan ketjuun kokonaisuudessaa näkyviin. Mutta jos niille ei ole lukijoita niin kyllähän se intoa laskee mitään kirjoitella. Ja oikeastaan palautteen, niin positiivisen kuin negatiivisen takiahan niitä pääsääntöisesti kirjoitetaan.

Huomasin itse sen että esimerkiksi mistään äänentoisto projekteista on toisaalta ihan turhaa kirjoitella tälle meidän foorumille sillä asia ei oikeastaan ketään kiinnosta..
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Megaman

Tossa eräällä toisella foorumilla kirjautumatta voi lukea foorumia, mutta nimimerkit näkyy pelkkinä tähtinä.
Ja infokeskuksessa samat ketjut ei näy moneen kertaan.

https://karavaanari.org/index.php?action=forum
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

yason

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - tammikuu 07, 2019, 15:03:42Mutta jos niille ei ole lukijoita niin kyllähän se intoa laskee mitään kirjoitella. Ja oikeastaan palautteen, niin positiivisen kuin negatiivisen takiahan niitä pääsääntöisesti kirjoitetaan.

Projektit-alueellahan kerrotaan, mikä kaikki meni päin vittua, mitä tuli mokattua ja montako vuotta jotain pulttia on koitettu irrottaa, ja sitten voi julkisella puolella ohimennen mainita, että tuli tuossa viikonloppuna valettua ja koneistettua uusi lohko SM:ään ja että on jo pari tonnia ajettukin illalla.

Eipä ne ulkopuoliset kauheesti voisi niitä kuitenkaan kommentoida, vaikka näkisivätkin. Minusta ihan hyvä, että tuo alue on foorumilaisille vain. Samoin kuin autokuume. Foorumilaisethan se yhteisö on ja kuka tahansa voi luoda tunnarin, jos haluaa lukea kaiken.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Kenguru

Ookei. Mietin vaan että mitenhän vierailevat voisivat tietää edes kyseisen osion olemassaolosta.

No mutta jos se halutaan pitää pienen porukan alueena niin ymmärrän [emoji846] Jätetään omat tarinat jatkossakin muualle [emoji846]

Sent from my iPhone using Tapatalk
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

jkaija

Itse ainakin kirjaudun eri foorumeille jotka saattaa tuntua mielenkiintoisilta jolloin voi selata tarkemmin sisältöä, voihan tunnukset poistaa jälkikäteen jos haluaa.

Joten en nyt ymmärrä mikä ongelma tässä on, eipähän tule turhia tiedonsiirtoja jos joku tekee suoran linkin esim. kuviin siellä projekti osiolla, jolloin jokainen joka sen kuvan näkee jossain muualla lataa sen foorumin palvelimelta käyttäen foorumin tiedonsiirto kapasiteettia joka on poissa foorumin kuukautisesta tiedonsiirto kiintiöstä.
Maksamani kk maksu sisältää tietynverran tiedonsiirtoa, mikään ei ole suomessa ilmaista, kaikesta aina joku joutuu maksamaan.
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Kenguru

Ei ole mitään ongelmaa. Eikä kenenkään nyt pidä ottaa tätä mitenkään henkilökohtaisesti.

Ymmärrän että tällä foorumilla on haluttu linjata näin ja tämä oli vain kysymys. Tämän ketjun voi poistaa tyhmänä kysymyksenä.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

jkaija

Kysymykset harvemmin tyhmiä on, vastauksista en niinkää varma ole. [emoji28]

Lähetetty minun Nokia 8 laitteesta Tapatalkilla

Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Lahti411

Olisiko kauhea virhe, jos kirjoittelisin CX-projektista vaikka tuonne tekniikka-osioon, muut vanhat mallit -otsikon alle?
Aikaisemmissa projektikertomuksissani olen huomannut, että julkinen kirjoittelu on ollut hyödyllistä monessakin mielessä: minuun on ottanut muutama foorumeille rekisteröitymätön hekilö jopa yhteyttä puhelimitse ja tarjonnut osaamistaan ja varaosia.
Muutenkin haluaisin mieluummin julkisesti kertoa projekteistani, jotta ne hyödyttäisivät mahdollisesti muitakin harrastajia.
1984 Citroen CX 20 Pallas, 1971 Citroen D-Super, 1972 VW 411 Variant, 1973 VW 412 sedan

yason

Voihan sinne CX:n tekniikasta kirjoitella kysymyksiä ja vastauksia.

Linjaus noiden projektien osalta on toistaiseksi se, että projektiosio on foorumilaisille ja olen varovasti edelleen samaa mieltä. Tätä voidaan toki harkita, jos riittävän moni käyttäjä näkisi mieluummin sen osion julkisena.

Kuvien määrä ja tiedonsiirtoraja on toki yksi asia, etenkin koska nykyisin minä maksan ne omasta pussistani.

Mutta datan rajoitukset ja hinta tietysti tulevat aina vastaan muillakin osioilla jossain vaiheessa ja siihen löytyy aina erilaisia rajaamiskeinoja. Esimerkiksi postaukset voisivat olla julkisia, mutta kuvia voisi tarjoilla vain sisäänkirjautuneille käyttäjille, mikä on aika yleistä ulkomaisissa foorumeissa.

Onhan Sitruunapatongissa toisaalta julkinen projektiosio, eikä sekään ole vielä kaatunut mahdottomuuteensa.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Lahti411

Eli vaikka kuvat olisivatkin jossain muualla (itse käytän flickr:iä) ne silti kuormittavat tätä foorumia?
Tämä on muuten minulle ensimmäinen foorumi, jossa projektiosio ei ole julkinen. Varmaan julkisesta on haittaa, jos laittelee uudempia autoja ja muokkaa softaa jne. Näiden vanhempien kanssa ei sellaisista tarvitse murehtia  :)
1984 Citroen CX 20 Pallas, 1971 Citroen D-Super, 1972 VW 411 Variant, 1973 VW 412 sedan

yason

Ulkopuoliset kuvat eivät toki kuormita citroen-foorumin serveriä. Tuo jkaijan huoli lähti varmaan siitä, että jos joku uploadaa kymmeniä kuvia suosittuun projektiin ja niihin linkkaillaan muiltakin saiteilta, niin lasku lankeaa kuitenkin tälle foorumille, jos touhu leviää liian viraaliksi. Eli suosion varjopuolia :-)

jkaija

Tällä hetkellä serverillä pitäis olla se kuvien linkkaus esto päällä, joten ei pitäis kuormittaa foorumin serveriä,
mutta osaava voi senki kiertää ja mun puolesta nykyään saa laittaa kuvia ja linkata niitä muuallekkin, ei mene enää mun pussista XD XD
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

KariM

Ehkäpä projektien alle (tai miten hierarkian haluaa) voisi laittaa piiloprojektit -alueen joka näkyy vain kirjautuneille. Vanhat defaulttina sinne. Päätaso voisi sitten olla julkinen.