Kirjoittaja Aihe: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma  (Luettu 727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« : Tammikuu 05, 2019, 18:19:26 »
Olisiko kenelläkään ratkaisua Jumperin ajonestolaiteongelmaan? Tarina alkoi noin kolmisen viikkoa sitten niin, että kylmänä startatessa (ilman lohkolämmitintä) flekti(t) lähti pyörimään vinhasti ja moottorin häiriövalo jäi palamaan. Kone lähti normaalisti käyntiin ja merkkivalo sammui (sekä flektit) kun kone sai hiukan kierroksia. Tätä on tapahtunut muutaman kerran sen jälkeen, kunnes muutama päivä sitten auto ei suostunut enää käynnistymään (starttaa, mutta ei käynnisty). Ajonesto- ja moottorivalo paloivat molemmat. Selvittelin tuon ajonestolaitteen ohitusprosessin näiltä sivuilta. Kaasupolkimella syötetyn koodin jälkeen auto starttasi normaalisti ja kaikki muukin toimi. Löysin eräältä keskustelusivustolta Ducaton vastaavasta ongelmasta. Tämä flektiongelma viittaisi sen mukaan ECU:n lämpöanturin vikaan. Jos näin on, niin onko mahdollista, että tämä lämpöanturivika aiheuttaa myös tuon käynnistysongelman (ajonesto ei vapaudu)? Käytin autoa myös "merkkiliikkeessä" ja heidän arvionsa oli; eivät uskalla uudelleenkoodata ohjainlaitetta, jos sen uudelleenkoodaminen ei onnistu, koska uuden ohjainlaitteen saaminen epävarmaa (vanha auto). Vaihdettava virtalukko ja mahdollisesti ohjainlaite. Jään odottamaan kiitollisena kommenttejanne. :)

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 505
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #1 : Tammikuu 05, 2019, 19:19:50 »
Ota rattiakselin ympärysmuovit pois. Nyt näet virtalukon ympärillä rinkulan mistä lähtee johto, se menee ajoneston purkkiiin. Ota siitä liittimet irti ja laita vaikka wd40. Sitten liittimet takaisin. Melko varma olen että kytkentä olisi tässä versiossa näin... 😇
Rallia ranskalaisella :D

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #2 : Tammikuu 05, 2019, 19:26:29 »
Kiitos, kokeilen tuota

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #3 : Tammikuu 06, 2019, 19:46:08 »
Hei, valitettavasti tuo ei toiminut. Vika edelleen olemassa. Täytynee kokeilla tuota lämpöanturin uusimista, josko edes toinen ongelmista poistuisi??

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 505
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #4 : Tammikuu 06, 2019, 20:14:14 »
Onkos muuten kaikki sulakkeet ehjiä?
Rallia ranskalaisella :D

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #5 : Tammikuu 06, 2019, 20:17:21 »
Sehän on vielä tarkastamatta.... kiitos tsekkaan ne

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #6 : Tammikuu 06, 2019, 20:20:29 »
Lähti muuten taas flekti pyörimään, kun käänsin avaimesta virrat päälle kylmänä. Pyöri siinä hetken aikaan kun poljin kaasupolkimella ajoneston ohituskoodia sisään.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 874
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #7 : Tammikuu 06, 2019, 20:54:55 »
Sain kerran huollosta kummallisen ohjeen samanikäiseen Ducatoon, joka ei lähtenyt käyntiin.
Pyysivät pudottamaan konepellin korkealta alas kolahtaen. Kas auto lähti käyntiin siitä paikasta.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #8 : Tammikuu 06, 2019, 21:16:49 »
Hei. Tuokin on vielä kokeilematta. Luin tuosta aiemmin näiltä sivuilta. Kokeillaan :-)

Poissa Jape3

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #9 : Helmikuu 10, 2019, 20:12:54 »
Tämä aihe rupesi kiinnostamaan kun kytkinremontin jälkeisellä koeajolla kaupan pihalla jumpperi ei sammunut! No kun laittoi avaimen takaisin ja käytti virrat niin sammui. Kaupasta tullessa ei tietysti käyntiin ja keltainen oven+lukon kuva mittaristossa  >:(
Akun kenkä hetkeksi pois niin sitten lähti. Kotipihassa uskalsin testailla muutaman kerran ja saman teki tosin akun kenkää ei tarvitse irrottaa vaan samuttaessa vaatii tuon uudelleen virrat että sammuu. Käyntiin laittaessa keltainen syttyy taas, mutta muutaman kerran virrat pois niin lähtee käyntiin ja valo sammuu.
Lähden etsimään koodia valmiiksi ja kokeilen varoiksi rinkulan johdon käyttää irti.
Useampikin paja ajoneston poistoja tekee, mutta mitä lie vaatinee? Ei huvittaisi montaa sataa maksaa siitäkin lystistä. Minkäköhän laiset laitteet pitää olla että saisi puukotettua ajoneston? Nimimerkillä: Sähkö-asentaja aikuisopiskelija  :laugh:

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #10 : Helmikuu 10, 2019, 21:11:04 »
Sain autoni kuntoon, kun käytin sen Auto Alarmilla Lahdessa. Poistivat koko ajoneston ja nyt auto pelittää hienosti. En tiedä kuinka sen tekivät enkä ruvennut kyselemään, varmaan liikesalaisuus. Siinä on tarpeeksi ajonestolaitetta, kun keulalla on Citroen merkki.  :)

Poissa Jape3

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #11 : Helmikuu 10, 2019, 21:53:23 »
Hyvä homma. Paljonko maksoi jos sopii kysyä?
Minun vika eskaloitui  äskeisestä hieman. Kuuntelin sohvalla että kuka siellä pihalla sahaa autoa käyntiin ja samalla älysin että sitikkahan se  siellä harjoittelee! Sännättyäni auto luokse starttaus loppui ja pahaa hajua oli ilmassa. Otin akun kengän irti ja sitten irroitin rele/sulakerasian. Vettähän siellä oli kuten aavistelinkin. Muutama päivä vesisateessa ilman kantta niin katastrof oli valmis  :'(  Oma moka prkl!, toivottavasti ei hajonnut mitään muuta.
Teurastin rasian olohuoneen pöydälle ja nyt kuivattelen sitä kuumailmapuhaltimella. Rasia ei sulanut pahasti, yhdestä kohdasta pieni reikä. Yritän vielä fiksata kuumaliimalla jos vaikka pääsisi aamulla vielä töihin tuolla...

Poissa JaSu10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #12 : Helmikuu 10, 2019, 22:29:27 »
Toivottavasti saat vielä auton toimimaan. Mulla sitikka oli puoli päivää hoidossa ja veloittivat 350 eur ajonestolaitteen poisto-operaatiosta (vakiotaksa). En halunnut lähteä metsästämään mistään purkaamolta "uutta" ohjainlaitetta, virtalukkoa ja avaimia, joita tuo olisi vaatinut laitteen korjaamiseksi.

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 321
  • Peukkuja: 9
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #13 : Helmikuu 11, 2019, 07:56:28 »
350 aika suolasta, multa saa yli puolta halvemmalla ihan kuitin kanssa, toki harrastelija pohjasena toimitusaika on mallia "kun kerkeän"
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 449
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #14 : Helmikuu 11, 2019, 11:25:07 »
Ota rattiakselin ympärysmuovit pois. Nyt näet virtalukon ympärillä rinkulan mistä lähtee johto, se menee ajoneston purkkiiin. Ota siitä liittimet irti ja laita vaikka wd40. Sitten liittimet takaisin. Melko varma olen että kytkentä olisi tässä versiossa näin... 😇


Pari vuotta sitten availin noi muovit ja töpselit avasin auki, kontakteihin wd-40 sprayta ja sen koommin ei ole esto kiukutellut.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Jape3

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0 HDI -04 ajonestolaiteongelma
« Vastaus #15 : Helmikuu 11, 2019, 19:14:05 »
Toivottavasti saat vielä auton toimimaan. Mulla sitikka oli puoli päivää hoidossa ja veloittivat 350 eur ajonestolaitteen poisto-operaatiosta (vakiotaksa). En halunnut lähteä metsästämään mistään purkaamolta "uutta" ohjainlaitetta, virtalukkoa ja avaimia, joita tuo olisi vaatinut laitteen korjaamiseksi.
Sain toimimaan. Kuivatettu sulakerasia aamulla paikalleen ja töihin. Ei mitään oireita. Eli jos teette pohjolatallissa vesisateessa isoa huoltoa niin pitäkää sulakerasian kansi paikallaan :-)

Plagu: Hyvä tietää jos joskus tulee ajankohtaiseksi!