Kirjoittaja Aihe: 4HP20 ja C5 V6 2001  (Luettu 404 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa danbomp

• "C6"
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
4HP20 ja C5 V6 2001
« : Marraskuu 25, 2018, 17:52:28 »
Yritin haku toiminnalla löytää sopivaa juttua tästä yhdistelmästä, mutta en oikein löytänyt.
Mulla ongelmana nyt 282tkm ajettuna, että heitti vikatilaan kolme kertaa paukahdellen eikä väliä onko kylmä vai kuuma. Lisäksi varsinkin lämpinä oireilee että ei meinaa oikein vaihtaa alaspäin kuin nytkähdellen. Öljyjen vaihdoista mulla ei ole tämän kohdalla mitään havaintoa, kun olen sen runsaat 1000km vasta ajanut tällä. Voisiko ongelmaa korjata useammalla öljynvaihdolla, onko kokemusta ? Vai onko laatikko vaan tullut tiensä päähän ? Tämän vikatilan teki perjantaina ja nyt kahtena päivänä ajanut taas normaalisti ilman ongelmaa.

Heittäkää vinkkiä, kiitos. Millään en viitsis autosta luopua, tuli jotenkin semmoinen filis että tää on vaan mun :)

Pena
XM V6 Exclusive Berline -99
Xantia V6 Break -98
C5 V6 Exclusive -01

Poissa Matelija

• "C3"
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: 4HP20 ja C5 V6 2001
« Vastaus #1 : Marraskuu 25, 2018, 23:18:44 »
Oletko kertaakaan vaihtanut/vaihdattanut tuohon öljyjä? Jos et niin heti työn alle. Jos olet niin kannattaa vaihtaa lootaöljyt ainakin toisen kerran ja seurata oireita. Vähän harrastelua se vaatii mutta on mahdollista tehdä itsekin ilman nosturia.

Aiheesta keskustelua mm. tuossa: https://citroen-foorumi.com/index.php?topic=4372.0

Ja tuossa aiheeseen liittyvä video:
(tekstitys ulkomaankielellä)

------

Yksi mikä tuli mieleen niin lootaöljyn taso. Jos sitä on liikaa tai liian vähän voipi olla syynä outoihin oireisiin.

Ko. lootassa on myös öljynsuodatin (https://maktrans.net/filtr-maslyanyy-zf4hp20-98-up-_0501315183), joka saattaa tukkeutua huonoilla öljyillä ajettaessa. Käytännössä pitänee ottaa laatikko irti, että tuon saa vaihdettua. Sen verran hankalassa paikassa on tuo käsittääkseni.

C5 II Exclusive Berline 3.0 V6 -07