Kirjoittaja Aihe: Moottorin häiriövalo  (Luettu 1160 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kurppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Moottorin häiriövalo
« : Marraskuu 18, 2018, 12:02:51 »
Tervehdys. Citroen c5 2.2hdi vmware.2004 ja ongelma moottorihäiriö valo ja kohta perään ajovakaus häiriövalo ja auto menee vikatilaan. Imuläppien säätöventtiili tulpattu ja letkuhan tulee ilmeisesti sähköventtiilille imuläppien säätö tangon alapuolelle josta tulppasin letkun. Vai pitääkö letku tulpata sieltä venttiililtä? Voiko vikatilan haihettaja olla kaasupolkimen sähköpostilla kun anto viivakoodin että juuttumisesta. Välillä ei ajonvakaushäiriö syty ollenkaan ja auto kulkee normaaliisti.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2018, 14:24:38 kirjoittanut Kurppa »

Poissa Tsipulis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 124
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #1 : Marraskuu 19, 2018, 09:20:31 »
Vaikka vikavalot ei tulppauksesta välttämättä johdukkaan, kannattaisiko ne kokeeksi purkaa.

Poissa Kurppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #2 : Marraskuu 19, 2018, 11:26:17 »
Millä nimellä kutsutaan sitä alipaineventtiiliä mikä ohjaa imusarjan läppiä? Melko ikävän näköisessä paikassa kyseinen venttiili,onnistuuko vaihto yläkautta?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 270
  • Peukkuja: 24
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #3 : Marraskuu 19, 2018, 12:00:58 »
"Swirl" lienee hyvä hakusana.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 178
  • Peukkuja: 19
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #4 : Marraskuu 19, 2018, 12:12:20 »
niin se systeemi on swirl valve ja se mötikkä siellä alhaalla on swirl valve actuator.

Läppien toimimattomuus ei kyllä mulla ainakaan mitään vikavaloja sytyttänyt. Toki ei saa tulla alipainevuotoa missään tilanteessa, se kannattaa pitää mielessä tulppaillessa.
Läpäthän saa käsin käännettyä haluamaansa asentoon ja vivun lukittua vaikka nippusiteellä.

Tämän kuvan mukaan sen solenoidin syöttö tulisi alipainevaraajalta vasemman pään ylemmästä lähdöstä. Saa näkyviin kun purkaa ilmanputsarin pois ja irrottaa turbon imuputken ja kääntää sen sivuun.


-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 512
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #5 : Marraskuu 19, 2018, 12:13:08 »
Varmista ensin että solenoidelle muodostuu alipaine. Yleensä näistä on joku letku halki tai sitten t-haara on tukossa. Ahtopaineen säätö ja egr:n ohjaus pitää vakiosoftalla jättää toimintaan, muut alipainetoimiset ohjaukset voi kytkeä pois käytöstä.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa Kurppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #6 : Marraskuu 19, 2018, 21:47:08 »
Imusarjan läpät on auki koko ajan ja tältä aculatorin olen tulpannu siitä sähköventtiililtä mikä on ilmanputsarin etukulmaan vieressä.  Miten muuten mk1 c5 dieselissä niin voiko hiukkaspöntön puhdistaa kunnolla? Pitääkö kallis sota laittaa ?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 178
  • Peukkuja: 19
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #7 : Marraskuu 19, 2018, 22:59:14 »
Voi. Jos ei normaalisti puhdistu niin Lexialla pakkopoltto kunhan on Eolysia säiliössä. Onnistunut poltto edellyttää mm. välijäähyn ohituksen toimintaa. Eolysia lisättäessä on laskuri nollattava Lexialla oikeaoppisesti. Ihan sama vaikka säiliö olisi täynnä, ei polta jos järjestelmä luulee aineen olevan loppu.
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Peukkuja: 1
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #8 : Marraskuu 19, 2018, 23:02:54 »
Ootko varmasti tulpannu oikiat letkut? On niin hatarat muistikuvat etten ees veikkaa solenoidien sijaintia mutta jotenkin manitsemasi sijainnit kuulostaa hassulta.

Jätitkö töpselit kiinni solenoideihin? En tiiä onko merkitystä mutta ite jätin solenoidit paikoilleen

Poissa Kurppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #9 : Marraskuu 26, 2018, 21:56:56 »
Terve. En tiijä mistä vielä vikaa hakis kaasupolkimen asentotunnistin vaihdettu dpf putsattu ja siitä huolimatta ajovakauden merkkivalo syttyy ja tehot katoaa. Pitänee moottorin puolelle keskittyä,voiko alipainevuoto olla syy esim.

Poissa Kurppa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #10 : Marraskuu 26, 2018, 21:59:46 »
Vakio softa kyseessä niin egr.n alipaine pitää olla toiminnassa niin tuo hukkaportin alipaineenko voi poistaa käytöstä?

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Peukkuja: 1
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #11 : Marraskuu 27, 2018, 12:07:51 »
Älä vaan mee poistaan "hukkaportin" alipainetta!
Siinä on muuttuvageometrinen turbo jota ohjataan alipaineella, hukkaporttia ei ole vaan se hoidetaan samalla.


Jos turbon ohjauksen alipaineissa on vuoto niin turbo ei kerkiä reagoida vaan sytyttää valon ja nilkuttaa kotiin.
Nimim: mistäkötiiän...

Poissa mustis

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Peukkuja: 1
Vs: Moottorin häiriövalo
« Vastaus #12 : Marraskuu 27, 2018, 12:39:45 »
Lue/luetuta vikakoodit, näitä vehkeitä on hankala korvakuulolla diagnosoida.