Kirjoittaja Aihe: VVT-pyörä  (Luettu 696 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa moona

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 1
VVT-pyörä
« : Marraskuu 04, 2018, 17:28:33 »
Hei, auto C5 3,0 V6 automaatti, bensa, vm 2005. Startatessa kuuluu ikävä korahdus, muistuttaa päälle jäävän startin ääntä. Sekö on nyt se VVT-pyörän ääni? Paljonko uusi osa maksaa ja paljonko vaihto maksaa? Kannattaisiko ajoittaa samaan jakoremmin vaihdon kanssa vai miten? Millä kilometreillä muut on vaihdattaneet? Tällä ajettu 217 tkm. Tietääkseni ei ole vaihdettu aiemmin. Miten vika pahenee jos ajaa vaan eikä tee mitään? Ääni pahenee mutta tekeekö muita vaurioita? Kiitti jos viitsitte vastata  :)

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 490
  • Peukkuja: 6
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #1 : Marraskuu 04, 2018, 21:22:35 »
Jos pääset eri korjaamoiden luo näyttämään autoa, siitä selviää jotain. Siis ei mitään korjausta vaan pyytää vaan työnjohtajaa kuuntelemaan. Jos diagnoosit on ihan erilaiset eri korjaamoilla, menee vaikeaksi arvioida missä vika. Tietysti jos jakohihnan vaihto on muutenkin lähellä, voi sen vaihtaa etuajassa ja samalla näkee sen vvt-pyörän, jospa ammattilainen osaa heti sanoa, onko vika siinä.

Poissa danbomp

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 635
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2018, 08:26:02 »
Kyllä mä veikkaan VVT-pyörää.  Mulla ollut kaksi kakkoskoppasta V6:sta jossa on ollut sama ääni ja sinänsä mielenkiintoista että molemmissa kuului jo aikaisessa vaiheessa. Ekassa kuului jo vähän päälle 70tkm ajettuna ja toisessa siinä 65tkm paikkeilla. Kumpaankaan en tehnyt mitään, totuin siihen ääneen ja totesin että sitten kun vasta tulee oikea vika niin teen jotain. Se mitä jälkeenpäin ajateltuna olis voinut tehdä niin kokeilla eri öljyillä, muistan nimittäin jostain lukeneeni että sillä saattaisi olla vaikutusta siihen. Saatan kyllä muistaa väärinkin, viisaammat korjatkoon  :D

Nyt en oo kiinnittänytkään huomiota tähän nykyiseen ykköskoppaiseen jolla jo menty 281tkm, mutta taitaa siinäkin sama ääni välillä tulla. Alaknut olemaan jo niin tuttu ääni että en kiinnitä huomiota.
XM V6 Exclusive Berline -99

Poissa keijok

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 302
  • Peukkuja: 2
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2018, 09:14:13 »
Korahtelevat ilmeisesti kaikki. Päässeekö VVT- pyöristä pakenemaan öljy vai mikä lie. Oma V6 on nyt ihan osina ja mitään tuohon korahteluun liittyvää vikaa ei löydy. Samoin öljyn karkaamiseen viittaisi sekin että korahtelee lähinnä kylmänä.

Aussifoorumilla tms. oli muistaakseni joskus teoriaa että se olisikin startti joka korahtaa ja miksei, onhan se tosi kuumassa paikassa mutta jos olisi startti niin korahtaisi kai lämpimänäkin?

Avattua konetta tutkien sinänsä ilmeisen vaaratonta kuitenkin, kansien voitelu pelannut ihan ok.

Poissa danbomp

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 635
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
    • You tube sivuni
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2018, 17:45:30 »
Korahtelevat ilmeisesti kaikki. Päässeekö VVT- pyöristä pakenemaan öljy vai mikä lie. Oma V6 on nyt ihan osina ja mitään tuohon korahteluun liittyvää vikaa ei löydy. Samoin öljyn karkaamiseen viittaisi sekin että korahtelee lähinnä kylmänä.

Aussifoorumilla tms. oli muistaakseni joskus teoriaa että se olisikin startti joka korahtaa ja miksei, onhan se tosi kuumassa paikassa mutta jos olisi startti niin korahtaisi kai lämpimänäkin?

Avattua konetta tutkien sinänsä ilmeisen vaaratonta kuitenkin, kansien voitelu pelannut ihan ok.

Tota öljyn puuttumista käynnistyksessä mkin muistan lukeneeni jostain ja omalla kohdalla nää äänet on aina tulleet kylmällä koneella, tosi harvoin lämpimällä koneella.
XM V6 Exclusive Berline -99

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 785
  • Peukkuja: 8
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2018, 21:20:21 »
Tuttu juttu. Hieman helpotusta, kun Castrolin 0W40 Edge Titaniumit ja oikea Mannin valmistama öljynsuodatin 716/2. Ei kannata tehdä muuta, kuulosteleppa noilla.

Poissa sitsuuna

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #6 : Marraskuu 14, 2018, 12:52:10 »
Samat korinat, vähän helpotti kun vaihdoin uudet öljyt. Minä olen aina ajatellut, että se kuulostaa enemmänkin kuivilta hydraulisilta nostajilta jotka hiljenee (ja täyttyy) öljynpaineen nousun myötä. Ja koko ajan on moista ääntä pitänyt, kun meillä on ollut. Ajettu 180 tkm.

Poissa mustis

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 85
  • Peukkuja: 1
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #7 : Marraskuu 14, 2018, 21:51:39 »
No entäs se voimakas nakuttava lähes kolkattava ääni mikä kuuluu tyhjäkäynnillä n. 3kertaa sekunnissa ja taajuus muuttuu kierrosten mukaan, lämpimänä loppuu. Eikä aina ees kuulu.
Voiko liittyä vvt systeemeihin?
Rouvan sama moottorinen rellu on nakutellu vaihtelevasti jo 6vuotta ja antaa vvt solenoidiin liittyvää vikakoodia aina.
Muistaakseni vikakoodi ei siirtynyt vaikka solkut vaihto päikseen.



Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 377
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: VVT-pyörä
« Vastaus #8 : Marraskuu 14, 2018, 22:22:54 »
Pösön EW12J4 käy kuin diesel kylmänä ja lämpimänä loppuu, kun painaa kaasua. Satunnaisesti saattaa käydä kylmänäkin siististi. Vaikuttaakohan sitten mihin asentoon komponentit sammutuksessa sattuu millonkin jäämään?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...