C5 III - tehdasasenteinen veebasto (Hdi)

Aloittaja Jarppa, syyskuu 05, 2018, 20:55:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarppa

Meni mykäksi lopputalvesta ja vikakoodeilla 'sisäinen' vika. Yllätti, mitä maltaita tuon korjausuusinta tuleekaan kustantamaan. 750 koko härpäke+asennus = tonnin luokkaa prkl.
Webasto kuulemma tekee nämä tehdasasenteiset heikommiksi kestävyydeltään ja siis aikalailla käytössä kaikissa PSA-autoissa.
Säteilylämmitintä ei kannata edes harkita vrt 300W.
Letkulämppärikin tulisi kustantamaan liki 600 (600W)!!!+sisähaaroitus sisälämmittimelle.
Mitä mää teen???

Eeska91

Kai oot kysyny muualtaki tarjousta etkä vaan yhestä. Mitä koodeja se webasto anto?
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url

Jarppa

'sisäinen vika', ei muuta tietoa. Menee tarkempaan stekkaukseen, ennen kuin päätän, mitä teen.

kaselin

Ebay uk katteleen uusia aivoja tai koko värkkiä.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

RHR

Jos siinä on surullisen kuuluisa thermotop V mallin webasto niin heitä kuikkaa sillä ja osta tilalle evo. Helppo homma itse vaihtaa, webaston polttoaine pumppu täytyy lisäksi vaihtaa jos päivität evoon.
minä ostin evon Nivalasta. Siellä on erittäin pätevä mies, joka myy joko uusia tai ihan vähän käytettyjä takuunalaisia lämmittimiä. Minä ostin Evon, jossa oli käyttötunteja vain muutama hullu tunti. Printtaa myös mukaan raportit käyttötunneista ja starttikerroista. hinta oli alle puolet uuden hinnoista.
Ilmoittelee useasti Tori.fi :ssä. Jos kiinnostaa niin yv:llä yhteystiedot myös minulta.
C5 2.0HDI A -08

Jarppa

Tänkz hyvästä tiedosta RHR! Lähetä mulle tietova! ;)

Aapo

Jarppa

Onko thermotop Evon ohjainkortti minkälaisessa paikassa? vrt voiko irrottaa webastoa irrottamatta. Taitaapa olla meitillä ohjainkörtti sögönä.

RHR

Eikös se ole tuossa mustan muovin alla , johon tulee liittimet. Mahtaa olla melko toivotonta taiteilua purkaa tuota paikoillaan ollessa.

Jos sulla on sellaiset kumiletkun puristimet niin nappaat ne molempiin vesiletkuihin, naftapeltku irti ja sähköliittimet auki. Sepä sitten tipahtaa irti kun irroitat pari kiinnitysruuvia. Nestettä ei valu ulos juuri ollenkaan.

Jos yhdistät ne irroittamasi letkut niin voit jatkaa autolla ajamista kunnes lämmitin korjattu.
C5 2.0HDI A -08

Jarppa

Hienoa palvelua, jota voin lämpimästi suositella Nivalan webastokorjaamon taholta. Weba korjattu alta aikayksikön. Vikana viallinen hehku/liekkivahti. Korjaus maksoi murto-osan merkkiliikkeen ja 'asiantuntevan' webastokorjaamon esittämästä, koko paketin uusinnasta. Eipä tämä kierros paljoa luottamusta herättänyt
'asiantuntevia' korjaamoja kohtaan, kusetusta, sanon minä. Itse weban irroituskin olisi asiantuntevilla kustantanut neljän työtunnin verran. Voi kuinka meitä viedään!

Jalamari 53

Otitko laitteen irti vai korjasivatko paikallaan ollessa?
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23

Jarppa

Irti otettiin ja lähetettiin korjaamolle.

RHR

Se on kyllä welho mieheksi, jäi itsellekin hyvä kuva tyypistä kun ensin olin yrittänyt saada hommaa etenemään ns. asiantuntijoilla. Se myös neuvoo pyyteettömästi jos jokin askarruttaa. Mutta Ebereitten kans se ei ala millekään, kysäsin sivulauseessa  :)
C5 2.0HDI A -08

Jarppa

Lainaus käyttäjältä: Jarppa - syyskuu 05, 2018, 20:55:00
Meni mykäksi lopputalvesta ja vikakoodeilla 'sisäinen' vika. Yllätti, mitä maltaita tuon korjausuusinta tuleekaan kustantamaan. 750 koko härpäke+asennus = tonnin luokkaa prkl. (KORJAUS: hinta-arvio oli 1800,-)
Webasto kuulemma tekee nämä tehdasasenteiset heikommiksi kestävyydeltään ja siis aikalailla käytössä kaikissa PSA-autoissa.
Säteilylämmitintä ei kannata edes harkita vrt 300W.
Letkulämppärikin tulisi kustantamaan liki 600 (600W)!!!+sisähaaroitus sisälämmittimelle.
Mitä mää teen???

kaselin

Hienoa palvelua, jota voin lämpimästi suositella Nivalan webastokorjaamon taholta. Weba korjattu alta aikayksikön. Vikana viallinen hehku/liekkivahti. Korjaus maksoi murto-osan merkkiliikkeen ja 'asiantuntevan' webastokorjaamon esittämästä, koko paketin uusinnasta. Eipä tämä kierros paljoa luottamusta herättänyt
'asiantuntevia' korjaamoja kohtaan, kusetusta, sanon minä. Itse weban irroituskin olisi asiantuntevilla kustantanut neljän työtunnin verran. Voi kuinka meitä viedään!

Minkä niminen toi webagurun paja on oisko antaa yhteystiedot?
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82