C4 Picasso 1.6 hdi nykii hellästi

Aloittaja Santtu, elokuu 21, 2018, 10:05:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Santtu

Hei!
Kaipaisin apua olen käynyt nyt Motoneti korjamolla aika monta kerta, mutta joka kerta he löytää uuden virheen eikä vieläkään ole korjannut uuttaa virhettä.
Auto alussa nykisi aika pahasti mutta kun vaihtetiin EGR ventiilli niin kaikki nykiminen loppui mutta tuli käsijarru vika ilmoitus minkä takia vein takaisiin korjamolle silloin he löysivät että mulla palaa myöskin filter blockin service valo ja vaihtoivat jotain ainetta. Nykiminen tuli takaisin en tiedä tekikö he jotain EGR ventiilille samalla. Nyt viime kerralla vaihtoivat diiselsuotatimen, mutta hellä nykiminen pysyy se ei aina nykii mutta jossain kohta kun alle 2000 kierrokset ja kun vaihtan vaihte pienemälle niin loppu.
Onko jollain ollut vastaava tai osaa auttaa ?

pikkuleka

Lainaus käyttäjältä: Santtu - elokuu 21, 2018, 10:05:11
Hei!
Kaipaisin apua olen käynyt nyt Motoneti korjamolla aika monta kerta, mutta joka kerta he löytää uuden virheen eikä vieläkään ole korjannut uuttaa virhettä.
Auto alussa nykisi aika pahasti mutta kun vaihtetiin EGR ventiilli niin kaikki nykiminen loppui mutta tuli käsijarru vika ilmoitus minkä takia vein takaisiin korjamolle silloin he löysivät että mulla palaa myöskin filter blockin service valo ja vaihtoivat jotain ainetta. Nykiminen tuli takaisin en tiedä tekikö he jotain EGR ventiilille samalla. Nyt viime kerralla vaihtoivat diiselsuotatimen, mutta hellä nykiminen pysyy se ei aina nykii mutta jossain kohta kun alle 2000 kierrokset ja kun vaihtan vaihte pienemälle niin loppu.
Onko jollain ollut vastaava tai osaa auttaa ?

Kuulostaa vähän samalta ongelmalta kuin mitä omassa 2.0 HDi 136 C4GP:ssä oli - siinä nykiminen alakierroksilla loppui täysin, kun tulppasin EGR:n imusarjaan menevältä puolelta. Ilmeisesti alkoi EGR temppuilemaan. 80-100 km/h tasaisessa maantienopeudessa oli kanssa meno sellaista kevyesti aaltoilevaa, juuri sen verran että jonkun ajan päästä alkoi tulla merisairaaksi/pahoinvoivaksi..  ::) Samoin kun kiihdytti 1->2 vaihteelle alakierroksilla nykiminen oli välillä aika pahaakin jo.

Diesel-filtterin osalta kannattaa luetuttaa arvot, paljonko teoreettisesti vielä olisi km jäljellä ennen kuin pitää vaihtaa. Hinta kuitenkin melko suolainen ao. huoltotoimenpiteellä... Ja osaava huoltamo saa pakotettua hiukkaspolton testerin avulla, sekin voi auttaa tuohon virheilmoitukseen mikäli normaalit poltot on jääneet tekemättä tai kesken. Myös moottoriöljyllä on väliä, näissä täytyy käyttää vähän nokeavaa. Kannattaa tarkistaa myös ilmamassamittarin toiminta, sekin voi ollessaan vikainen oireilla noin.

Itse olen ostanut Android-luuriini Amazonin sovelluskaupasta FAP-nimisen ("FAP Citroen/Peugeot ELM327 OBD2") sovelluksen, jolla saa Citroenistakin paljon tietoa esille mm. ajon aikana. Ei tarvitse ihan joka tilanteessa kiikuttaa huoltoon jos vikakoodeja pitää luetuttaa / kuitata pois.

C4GP 136 HDi BMP6 vm. 2010
C4 2.0i VTR vm. 2006