C5 tankin tyhjennys

Aloittaja ealab, elokuu 20, 2018, 18:07:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ealab

Miten saisi liiemmät bensat pois II-koppaisesta?

yason

Lainaus käyttäjältä: ealab - elokuu 20, 2018, 18:07:43

Ajamalla ne on tavanneet lähteä, liiemmät ja usein vähemmätkin...

Mä olen muutaman kerran imaissut eri autoista 2,90€ lappopumpulla (https://www.motonet.fi/fi/tuote/808712/) loput bensat kanisteriin, tuohon voi laittaa muoviletkua jatkeeksi, niin pääsee tankin eri sokkeloihin, ainakin suuntia vähän arpoen.

Sitten ainakin EW12J4-koneessa polttoaineletku on kätevästi hollilla venttiilikopan vieressä, ja sen saa aika helposti irti suutinlinjasta, joten sitäkin kautta ja auton oman pumpun avulla voinee pumpata letkua pitkin kanisteriin. (Ellei ecu huomaa jotain ongelmaa ja katkaise polttoaineen syöttöä, no ainakin bensapumpun releen voi ohittaa viime kädesä.)
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Jasu

Lainaus käyttäjältä: yason - elokuu 20, 2018, 18:27:32
Lainaus käyttäjältä: ealab - elokuu 20, 2018, 18:07:43

Ajamalla ne on tavanneet lähteä, liiemmät ja usein vähemmätkin...

Mä olen muutaman kerran imaissut eri autoista 2,90€ lappopumpulla (https://www.motonet.fi/fi/tuote/808712/) loput bensat kanisteriin, tuohon voi laittaa muoviletkua jatkeeksi, niin pääsee tankin eri sokkeloihin, ainakin suuntia vähän arpoen.

Sitten ainakin EW12J4-koneessa polttoaineletku on kätevästi hollilla venttiilikopan vieressä, ja sen saa aika helposti irti suutinlinjasta, joten sitäkin kautta ja auton oman pumpun avulla voinee pumpata letkua pitkin kanisteriin. (Ellei ecu huomaa jotain ongelmaa ja katkaise polttoaineen syöttöä, no ainakin bensapumpun releen voi ohittaa viime kädesä.)
Auton omalla pumpulla, letku konehuoneesta kannuun ja takapenkin alta sähköä pumpulle. Liki kuivaksi tuli taistelematta, C-vitosestakin...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

ealab

Voisihan letkun laittaa "ilmausnippaan", kunhan kiertää neulaventtiilin pois?