Saabistit pohtii citikkaa

Aloittaja CXTRE, kesäkuu 24, 2007, 01:51:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tise

olipas mukava lukia noita juttuja saabistien sivulta. välillä kyllä nauratti tosissaan.
on varmaan oikeita (insinöööööööööri) asiantuntijoita. :) :) :)
xantia 2.1 td vm-98.

TVH

Hyvä että Citroenia osataan haukkua joka paikassa ja kertoa vielä pari kauhutarinaa päälle, muuten me  käytetyillä autoilla ajavat ei saataisi hiton hyviä menopelejä alle pelkillä taskurahoilla :)

Pate

Lainaus käyttäjältä: TVH:n allekirjoitus - kesäkuu 24, 2007, 19:09:14
"Henkilökohtainen mielipiteeni on aina ollut, että käytetyistä Citikoista tulee pysyä kaukana. Erityisen kaukana tulee pysyä kaasunestejousitetuista Citikoista". (Tapio Ketonen, Tuulilasin toimittajalegenda)

tuulilasi-lehden toimittajat toimittavat ns. 'epätoivon vallassa', a-lehdillä on mennyt huonosti pitkään ja vasta siellä yt-neuvoteltiin.
Tuskin valoa on kuitenkaan tunnelin päässä kun tilausmäärät vain laskevat.

Panikoituneet toimittajat nuolevat suurimpia mainostajia joihin ranskalaiset automerkit eivät enää kyseisessä lehdessä kuulu.
Bye bye tuulilasi, turbo-lehdestä jo päästiin  :)
Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

Aakku

Jutun aloittaja kuitenkin tuntuu olevan hieman perillä Sitikoista. Taisi olla ihan vain täky Saabipalstalle.

Epäilen vahvasti aloittajan olevan kaksoisagentti. :)
Citroën 2CV AZ Berline -56

Pate

Citroen ZX 1.4 Reflex:n hinta-laatu suhde on mielestäni paras kaikista Suomessa myytävistä autoista.

Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

andre

Lainaus käyttäjältä: Aakku - kesäkuu 24, 2007, 20:17:26
Jutun aloittaja kuitenkin tuntuu olevan hieman perillä Sitikoista. Taisi olla ihan vain täky Saabipalstalle.

Sama nimimerkki on jäsenenä myös täällä, "kalusto": Xantia -95, ZX Break -97, Saab 99 GLi -84.  ;)
Olen jopa tavannut kaverin sillä -95 Xantialla.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: André Citroën - kesäkuu 24, 2007, 21:08:07
Lainaus käyttäjältä: Aakku - kesäkuu 24, 2007, 20:17:26

Sama nimimerkki on jäsenenä myös täällä, "kalusto": Xantia -95, ZX Break -97, Saab 99 GLi -84.  ;)
Olen jopa tavannut kaverin sillä -95 Xantialla.

No niinpäs onkin..Siis kyseessä on kuin onkin salainen kaksoisagentti. ;D
Citroën 2CV AZ Berline -56

Kapteeni Camembert

Jos olisi olemassa viaton automerkki, kaikki ajaisivat sillä. On myös yleistä, että tietyn merkkisiin autoihin ihastuneet mollaavat muita merkkejä jo ihan yleisen harrastuksen vuoksi, vaikka mutu-pohjaltakin.

Hauskoja nuo saabistien jutut. Minullakin on ollut Saab, ja kun seuraavaksi haluan traktorin, ostan John Deeren.

TVH

Lainaus käyttäjältä: Kapteeni Camembert - kesäkuu 24, 2007, 22:54:46
Hauskoja nuo saabistien jutut. Minullakin on ollut Saab, ja kun seuraavaksi haluan traktorin, ostan John Deeren.

Olen aina ollut samaa mieltä Opeleista (ensiauto d-kadett, sen jälkeen e-kadett, seuraavaksi ostin ensimmäisen oman AUTON ;)), mutta traktoriksi valitsisin kyllä Valmetin jos joskus sellaista vielä tarvitsen.

svc

Tunnustan.
Tuon keskustelun seurauksena ostin vaimolle Xantian ja nyt vuotta myöhemmin itselleni ZX:n
Xantia korvasi -90 Golfin ja ZX  samanikäisen Audi 100:n.

Jälkimmäisellä kerralla sitikka oli mukana vaihtoehdoissa alusta asti ihan positiivisesta kokemuksesta johtuen.
(Lue: ruosteettomuudesta).

En muuten ole edes ainoa Saab-klubin jäsen täällä  :)

Lisäksi tänä keväänä asiaa pohdittiin uudemman kerran toisessa ketjussa mielestäni aika positiiviseen sävyyn. Ilmeisesti Sitikan ja Saabin omistaminen vaatii samankaltaista ennakkoluulottomuutta ja tekniikan tuntemusta.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=56260

"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2,0 HDi -11, Seat León eHybrid -21

niko

Pitäisiköhän sitä tunnustaa olevansa kaappisaabisti... No ei kai, mutta ihan hauskaa, että keskustelua on käyty ristiin. Osa kommenteista on tätä perusessonpaaritasoa, kun ei mitään tiedetä, niin sitten vaan kerrotaan juuri siitä "kaverin BX:stä, josta hajos sitä ja tätä". Ja näköjään Activat ja TCT (turbo) Xantiat menee tyylikkäästi sekaisin, mutta ei se mitään :)

C5 Shadow

Olen vakavissani miettinyt Saab 9-3 farkkua turbolla. Taidan olla sairas.... :)

TVH

Saabismissa on ehkä jotain pientä samaa kuin pösöismissä/sitroenismissa. Itse katselin myös tonnareita kun etsin kivaa vetoautoa - päädyin kuitenkin 605 Pösöön.

rmeller

Itse olen ollut saab-klubin jäsen jokusen vuotta, ja tuon viestiketjun jälkeen uskaltauduin hankkimaan ekan citikkani. 9-5wagon oli ensisijalla mutta pari pettymystä koeajoilla ja kaksinkertainen hinta käänsivät vaa'an C5:n hyväksi. Ja pitäähän joka kylässä yksi hullu olla jolla on loppupään tonnari ja citikka pihassa, sulassa sovussa.

Rami

9000cde -96 ja c5 -01

Jussi

Hyvin ne samaan pihaan sopii :)

Sellainenkin hyvä puoli on Saabin sekä Citikan omistamisessa että koskaan ei varmasti pääse tapahtumaan sitä ihmettä että olisi kynnenaluset puhtaat rasvasta :)