Kirjoittaja Aihe: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon  (Luettu 996 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« : Heinäkuu 11, 2018, 18:50:17 »
Mulla ei ymmärrys riitä tässä niin kysyn apua, eli:

Alla tällä hetkellä Citroen C4 vm. 2007, mittarissa 246 tkm

Leimaa 2kk? Vikalistalla:

- 2 kierrosta kaljuja kumeja
- Ilmastointi ei toimi (aineet sisällä, ei mene päälle)
- Eberi kaipaa 500€ korjausta
- oikean puolen iskarit vuotaa.
- Oikea raidetangonpää väljä
- Oikea vetoakselin suojakumi entinen

ja se arveluttavin vika, eli:

Aina kun starttaa niin antaa Airbag(s) or Pretensioner seatbelt(s) faulty herjan. Tätä Sähköpaja 6h tuntia tutki onnistumatta saada kuntoon. Kertoi että vasemmalla puolella sivussa. Tarkempaan ei  hänen diagnostikka pystynyt. Oli mitannut ja tarkastanut kaikki vasemman puolen kytkennät mutta mikään ei antanut virhettä / väärää mittaustulosta. Menee lexanin perään keskiviikkona.

Tällä tiedolla, mitä olette mieltä?

Kiertoon vai kuntoon? That is the question. Auto sinällään on hyvä ja kone + vaihteisto oikeinkin tikissä. Säännöllisesti huollettu.

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 261
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #1 : Heinäkuu 11, 2018, 19:34:06 »
Tässä nyt selvästi kysyttiin niin mielipidettä, niin tässä minun:

Kaikkia autoja pitää korjata ja kaikkiin pitää ostaa renkaita.
Jos auto tuntuu perushyvältä, niin aloittaisin iskareista, raidetangonpäistä ja vetonivelen suojakumista, koska ne nyt täytynee olla
katsastuksessa kunnossa.

Seuraavaksi veisin auton sellaiseen paikkaan tutkittavaksi, jossa kiiluu väkäset katolla tai ovenpielessä.
Siellä tuskin kauaa kestää selvittää, että mistä tuo airbag/tuorvavyön esikiristinherja tulee.
Esikiristimissäkö ei ole vikaa? Niitä varmasti saanee ihan purkuosana, jos vika löytyy niistä. 

C4:sen rengaskoko on sen verran yleinen, että purkamolta voinee löytyä vielä kelpo kierros kesärenkaita loppukesäksi.
Ja miksei talveksikin, ellei halua tässä kohtaa kumpiakin sarjoja ostaa uusia. Halvat uudetkin renkaat on oikeesti halpoja, alkaen noin 40€/kpl.

Eikö se tässä kohtaa olisi leimauskunnossa.

Ilmastointi ja lisälämmitin on sitten täysin omassa harkinnassa, että miten kiireellisesti niitä laittaa kuntoon.

Pitäisin siis auton, jos se tuntuu edelleen itselle mukavalta ja vastaa tarpeita.
Nuo kun laittaa kuntoon, niin sitten sulla on taas niiltä osin "uusi" auto.


Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #2 : Heinäkuu 11, 2018, 20:53:47 »
Keskiviikkona selviää kun väkäskorjaamon väki lukee koodit.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #3 : Heinäkuu 11, 2018, 23:11:45 »
Omissa sitikoissa,-01 ja -06, airbag herjat löytyi kuskin penkin alta johtoliitoksesta.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 114
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #4 : Heinäkuu 11, 2018, 23:34:27 »
- 2 kierrosta kaljuja kumeja
- Ilmastointi ei toimi (aineet sisällä, ei mene päälle)
- Eberi kaipaa 500€ korjausta
- oikean puolen iskarit vuotaa.
- Oikea raidetangonpää väljä
- Oikea vetoakselin suojakumi entinen

ja se arveluttavin vika, eli:

Aina kun starttaa niin antaa Airbag(s) or Pretensioner seatbelt(s) faulty herjan.

Bägiä lukuunottamatta noi on pitkälti kuluvia osia. Ja kuluvilla osilla on taipumus siirtyä muihinkin autoihin. Useamman kerran on käynyt niin, että kun olen vaihtanut autoa, olen saanut about samalla rahalla vaihdon tarpeessa olevia osia siihen uuteen autoon, minkä vanhassa säästin...

Ilmastointi ja eberi on mukavuusvarusteita, itse laittaisin ilmastoinnin kuntoon ja jättäisin lämmittimen silleen. Jos kylmäaineita ei vuoda, niin sehän on hyvä merkki.

Bägeissä ei kai kovin usein oikeita vikoja ole, liittimet ja johdot lähinnä. Ja bageja ja muita pyroteknisiä osia saa romikselta, jos kuitenkin on tarvis (kun niitä harvoin rikkoutuu ellei auto joudu kolariin).

Jos pistät korjauksiin sen rahan, minkä laittaisit väliä samantasoiseen toiseen käytettyyn, niin autokauppiaan sijaan elätät huoltamoa ja tiedossa on halpoja kilometrejä tuolla pääomalla, jos auto on muuten osoittautunut toimivaksi yksilöksi. Mutta rahanmenoa on tiedossa joka tapauksessa. Eihän tuo C4 nyt toisaalta ole vasta kuin 11-vuotias...

Toki jos kalastelet syytä, että saisit vaihtaa autoa, niin kannattaa sitten vaan vaihtaa nykyisen auton kunnosta huolimatta :)

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2018, 23:50:51 »
Eberinkin jos purkaa itse ja lähettää erikoistuneelle pikkupajalle ja sitten korjatun asentaa itse paikalleen,niin voi olla esim 200€ keikka? Varsinkin jos ei omaa työtä hinnoittele.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 289
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #6 : Heinäkuu 12, 2018, 08:37:53 »
Joku toinen on päättänyt laittaa kiertoon. Uskomattoman samantyyppinen vikalista!!?

https://huutokaupat.com/963111
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 261
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #7 : Heinäkuu 12, 2018, 14:20:16 »
Halleluja, automaatti  8) Toi on varmaan AM6-lootalla?

Joku toinen on päättänyt laittaa kiertoon. Uskomattoman samantyyppinen vikalista!!?

https://huutokaupat.com/963111

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 289
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #8 : Heinäkuu 12, 2018, 14:33:50 »
Halleluja, automaatti  8) Toi on varmaan AM6-lootalla?



Joo, taitaa olla harvinainen. Eikä trafin sivuilta katsottuna edes tuontiauto. Vetomassakin 1750kg, kun se esim. mun vastaavalla voimalinjalla varustetussa C5:ssä on vain 1300kg :(
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #9 : Heinäkuu 12, 2018, 14:47:07 »
Pitäskö huutaa toi turun pommi itelle :D siinä ei oo sähkövikaa :D

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #10 : Heinäkuu 18, 2018, 13:50:29 »
Itse itselleni vastaten :) kuntoon.

Kuskin penkin johtosarja saa vikaa. 320 merkki liikkeessä korjaus. 50€ sais uuden penkin romikselta. Olikos näissä bägit penkissä? Onko riski ostaa käytetty penkki?

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #11 : Elokuu 27, 2018, 14:58:04 »
Uusi penkki ostettu satasella, ja paikalleen pultattu. Onko nyt niin että se vikakoodi jää muistiin niin kauaksi aikaa että vikakoodit nollataan? Uuden penkin vaihto nimittäin ei korjannut vikaa.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 435
  • Peukkuja: 15
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #12 : Elokuu 27, 2018, 17:01:30 »
Ainakin ratin airbagin vikakoodi lähti (jossain toisessa mallissa tosin) pois kun vaihtoi ehjän spiraalijohdon.

Onko millä laitteella luettu vikakoodit ja miten päädytty kuskin penkkiin?

Poissa Jupex

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 199
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 2.0 Hdi 20007 / 246tkm / Kuntoon vai kiertoon
« Vastaus #13 : Syyskuu 20, 2018, 03:01:19 »
Lisätietoa:

Kuskin penkki oli huonokuntoinen, ja lätsähtänyt. Vaihdoin sen, koska oli osittain 50/60 tsänssi saada sähkövika pois.

Ei auttanut penkin vaihto. Tämän jälkeen merkki liike mitannut penkin sähköt, kaikki ok. Tämä kun ei auttanut, niin purkivat sivuverhoilun kuskin puolelta + irrottivat kojelaudan tänään keskiviikkona. Eivät saaneet Lexanillakaan tolkkua airbag verhon vikaan. Kaikki mitattu, mutta vika jatkuu. Konsultoivat tehdasta. Vastaus tulee 24h - viikko kuluessa. Mikä ihme kun eiy saa kuntoon.