Nakutusta?

Aloittaja anettesun, heinäkuu 02, 2018, 13:34:35

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

anettesun

En nyt muista miten se oli sen kanssa, mutta olisi siihen varmaan sellaisen saanut, maksanut vaan paljon enemmän kuin ilman sitä. Ei sellaista muistaakseni tarjottukaan...mutta jäi paljon muutakin mainitsematta.

No pitänee katsoa josko löytyisi ehjä kokonaisuus tuosta mallista tässä piakkoin.

anettesun

Mistäs muuten Japa tiesit mikä liike on kyseessä kun sitä en ole täällä vielä missään maininnut?

Zego

En tiedä Japasta mutta K**u* niminen yritys tuosta koko ajan paistanut läpi?

anettesun

Ei ole sen niminen yritys joten ilmeisesti näitä on sitten useampia mihin tämä minun juttuni sopii... tämä alkaa W:llä ja loppuu iihin tämän nimi.... :)

japa

Nettiautosta näkee myös myydyt autot ja Oululaisena kiinnosti mikä firma. Ja isot liikkeet kuvaa aina samassa kohtaa autonsa. Luulin kyllä, että myyjä alkaa M:llä, mutta ne taitaa olla samaa firmaa.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

anettesun

Oulusta oli tää auto....en enempää tiedä niistä firmoista  :angel:

hyper

Lainaus käyttäjältä: anettesun - heinäkuu 18, 2018, 15:45:45
Ei ole sen niminen yritys joten ilmeisesti näitä on sitten useampia mihin tämä minun juttuni sopii... tämä alkaa W:llä ja loppuu iihin tämän nimi.... :)

Kannattaa nyt tarkkaan lukea nuo etämyynnin ehdot... ehkä jopa kopioida talteen siltä varalta että tekevät niihin muutoksia:

https://www.wetteri.fi/vaihtoautot/etamyynnin-ehdot.html
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

anettesun

Kiitos, en noita ole nähnyt ennen kun ne olisi pitänyt laittaa minulle auton mukana, vaan ei ollut mitään.
Kopsasin ne koneelle, täällä on jo kauppakirja sekä viimeisen katsastuksen asiakirja josta näkyy kilometrit jotka oli siihen mennessä ajettu....voivat yrittää niistä veloittaa kun 62000 ja 64000 on sentään aikamoinen ero.
ja nyt tulee 680 kilometriä lisää kun ajaa auton takaisin sinne hakija. Kuluttajaneuvoja sanoi viestissään että palautus tapahtuu niin että noudetaan veloituksetta samasta paikasta mihin on tuotu. Joten eivät voi sitäkään minulta veloittaa. Lain mukaan menee tällä tavalla.

Megaman

Ihme, että noin tuore ja vähän ajettu voi olla noin paska, mutta näköjään kaikki on mahdollista. Meillä C2 VTS oli 50 tkm. ajettu... ei vian vikaa ja viattomana lähti vuoden päästä myös eteenpäin, parempana jopa. Suojattuna, äänieristettynä ja keraamisella pinnoitteella... oli hölmö pito. :(

;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

anettesun

Älä muuta sano, kaunis auto ja ihana ajettava mutta jotain sille on tapahtunut kun on niin huonossa kunnossa kaikki siinä... se ajotietokonekin oikuttelee, ei sekään ole kunnossa. Kun on kuuma niin turvatyynyn valo palaa kokoajan, kun on viileä se ei pala. Lisäksi tuo nakutus, kun nakuttaa kuin ajaisi diesel vehkeellä, vaikka on bensakone ja pitäisi olla hiljainen...kyllä siinä vikoja löytyy.
Ilmastointia en saata olla ihmettelemättä vaan, kun sen ei pitäisi ihan tyhjäksi mennä vaikka olisi vuotokohtia jossain... mutta ihan tyhjä oli ja se kaveri näytti ne kennot siitä ne oli siis niin  likaiset kuin vaan olla ja saattaa ja huoltojen mukaan se ilmastointi oli huollettu jossain kohtaa, luulisi niiden ne kennotkin vaihtavan siitä samalla. No siellä oli se iso vuoto ja jokin rikki siellä mikä olisi pitänyt vaihtaa ja se osa olisi maksanut yli 500e. Työt olisi maksanut siihen päälle tonnin verran. Sanoivat että maksavat vaan osat siihen mutta työt olisi mulle jäänyt niin sen takia sitä kauppaa lähdin purkamaan..... Olisin vielä sietänyt sen kyljessä olevan lommon, mutta sekin sitten alkoi ottamaan päähän kun sitäkään ei myyntihetkellä mainittu vaikka vikoja kyselin.....

EX omistajalle soitin ja hän kertoi että oli ajanut sen  kivetykseen sen auton ja siinä oli se helmapelti mennyt kasaan... mutta kertoi että auto oli muuten ihan kunnossa ja ilmastointikin toimi kun hän sen sinne toukokuussa on vienyt.

Auto piti eilen noutaa, mutta ei se noutaja sitten ollut jaksanut lähteä tänne saakka junalla kun oli niin kuumaa.... pitäisi tänään soittaa tuleeko. Saa sitten katsoa, harmittaa kun en saa toista autoa tässä katsottua ja varattua kun pitävät tuota nyt täällä purun jälkeen jo kolmatta viikkoa.

Myydään ihmiselle epäkuntoinen auto ja sitten ihmetellään miksi se palautetaan takaisin.

Pasi A S

Lainaus käyttäjältä: anettesun - heinäkuu 19, 2018, 09:42:28
... No siellä oli se iso vuoto ja jokin rikki siellä mikä olisi pitänyt vaihtaa ja se osa olisi maksanut yli 500e. Työt olisi maksanut siihen päälle tonnin verran. Sanoivat että maksavat vaan osat siihen mutta työt olisi mulle jäänyt niin sen takia sitä kauppaa lähdin purkamaan..... Olisin vielä sietänyt sen kyljessä olevan lommon, mutta sekin sitten alkoi ottamaan päähän kun sitäkään ei myyntihetkellä mainittu vaikka vikoja kyselin....

Myydään ihmiselle epäkuntoinen auto ja sitten ihmetellään miksi se palautetaan takaisin.

Jopas nyt, Wetteri on sitten tuollainen autoliike.

japa

Ihme myyjä kyllä, kun ei lommostakaan mitään puhunut. Tuo nyt on kuitenkin sellainen, minkä kuvistakin näkee selvästi. Mitä itse olen etänä autoja ostellut, niin olen pyytänyt myyjää kiertämään puhelimessa autoa ja kertomaan mitä näkee.

Ilmastoinnissa siis on vuoto  siinä heti etupuskurin takana olevassa kennossa? Tuo näyttää tosiaan merkkiliikkeessä maksavan 436 euroa (6455JF), mikä on aivan posketon hinta! Halvimmillaan sen saa tarvikkeenakin viiteenkymppiin ja luultavasti se on valeon kenno, jonka saa 80 eurolla. (https://aeromotors.fi/kataloog/search/6455jf/) Työn hintakin on aivan älytön vaikka toki puskurin joutuukin irrottamaan jne...
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Pasi A S

Käytettyjä autoja olen ostanut viisi. On niissä kaikissa sanomista, penkinlämmitintä, takalasin lämmitintä, airbag herjaa, kuskin oven saranavikaa, ulkopeilien sähkösäädön vikaa  ja antipollution fault -häiriötekstiä. Osan ed main vioista jo myyjä kertoi ostohetkellä ja sovittiin heti niiden korjauksista. Osan ko vioista löysin parin viikon aikana itse. Ikinä niiden korjauksista tarvinnut tapella ja monesti kun auton vei korjattavaksi sai pullakahvi lipukkeen ja vielä henk koht pahoittelut myyjältä aiheutetusta vaivasta.Ala-arvoinen on ollut wetterin myyjän työsuoritus. Noin uusi auto, siitä wetteri ole tehnyt tarkastuskorttia? Yleensä nämä uudemmat käytetyt saa mukaansa kuntoraportin jossa kehuskellaan mitä kaikkea autosta on liikkeessä tarkastettu ennen kuin se on myyntiin päästetty.

anettesun

Outoa on todellakin ja se etteivät vastanneet sen jälkeen minulle mitään kun ilmoitin purkavani kaupan. Vastasivat vasta kun kuluttajansuoja asiamies otti heihin yhteyttä. Itse kirjoitin sille Pääpomolle että teen asiasta julkisen ellei se ylimielisyys siellä muutu....sitten vasta puhelin alkoi soimaan seuraavalla viikolla. Tiedä sitten mikä heitä vaivaa, en olisi odottanut autoliikkeeltä näin huonoa käytöstä.

Auto noudettiin äsken mutta mitään paperia en siitä saanut että olen sen luovuttanut. Tämäkin on mielestäni outoa.
Mutta nyt se auto ei ole minun vastuullani täällä kuitenkaan enää, eikä harmita katsella epäkuntoista autoa jolla ei voi minnekään mennä kun ilmastointi ei toimi.

Saa sitten nähdä mitä vielä yrittävät, en usko että ihan tähän jää kun sitä rahaakaan ei ole voinut tililleni laittaa vaikka tilinumero pyydettiin jo maanantaina. Pitää kuulema tarkastaa auto ensin kun tuodaan.... se menee huomiselle se.
Kerron sitten mitä tapahtuu asiassa.

Leonardo-89

Tosson kyllä se että kun et käytännössä vakuutusyhtiölle tai trafille pysty todistamaan että auto ei enään ole sinulla, jossei ole mustaa valkosella, niin voi olla että verot vielä juoksee sun piikkiin ja vakuutusmaksut.

anettesun

Laitan sitten sinnekin kaikki keskustelut menemään sähköpostista niin eivätköhän sitten usko asiaa sillä... muuta en nyt voi, en voinut sitä hakijaakaan jättää autotta kun tuli tänne junalla ja taksilla :) katotaan nyt sitten mitä tulee tai tuleeko mitään.

anettesun

Ja jos sieltä laskua tulee niin lain mukaan voin laittaa myyjälle ne laskut menemään mitä autosta vielä tulee, sanoi kuluttajansuoja asiamies. :) Saavat sitten nekin maksettavakseen.

hyper

Lainaus käyttäjältä: anettesun - heinäkuu 19, 2018, 15:26:59
Ja jos sieltä laskua tulee niin lain mukaan voin laittaa myyjälle ne laskut menemään mitä autosta vielä tulee, sanoi kuluttajansuoja asiamies. :) Saavat sitten nekin maksettavakseen.

Tässä nyt vaan on se että sulla ei ole mitään todistetta siitä että liike on hakenut auton... ne voi alkaa väittämään että et ole palauttanut sitä. Itse olisin vaikka itse laatinut kynällä paperille jonkinlaisen asiakirjan jossa lukee että auto on noudettu sinä päivänä siihen kellonaikaan liikkeen edustajan toimesta ja jonka auton noutanut henkilö olisi kuitannut nimenselvennyksen kera.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

anettesun

Naapurit näki tuon hakijan jos tulee jotain etteivät myönnä tai vastaavaa... en nyt voisi millään uskoa että tuo firma sortuisi noin alhaiseksi enää... kyllä on jo tehty varmaan yhdelle ihmiselle tarpeeksi kiusaa sieltä päin...
Sitten vasta meteli nousee jos vielä kehtaavat muuta väittää asiasta kuin mitä on tapahtunut....katotaan

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: anettesun - heinäkuu 19, 2018, 15:44:08
Naapurit näki tuon hakijan jos tulee jotain etteivät myönnä tai vastaavaa... en nyt voisi millään uskoa että tuo firma sortuisi noin alhaiseksi enää... kyllä on jo tehty varmaan yhdelle ihmiselle tarpeeksi kiusaa sieltä päin...
Sitten vasta meteli nousee jos vielä kehtaavat muuta väittää asiasta kuin mitä on tapahtunut....katotaan

Ilmoita auto varastetuksi, jos kieltäisivät hakemisen. Sen jälkeen poliisi selvittää jutun, lähtökohtana tekemäsi ilmoitus ja kertomuksesi.

anettesun

tuo onkin hyvä idea, niin teen jos menee rumaksi vielä tää juttu tuon myyjäliikkeen puolelta. :)
Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki sujuu kuten kuuluu ettei tarvitse sitten koko maailmalle kertoa mitä nuo puuhaavat tuolla.

anettesun

Heissan kaikille :)

Nyt on sitten rahat palautettu sinne minne kuuluu ja minulla on melkein uusi C3:nen alla :) Hain sen tänään liikkeestä täältä läheltä :)
Olen niin onnellinen kun löytyi vähän alle 25.000 ajettu tosi upea ja siisti menopeli täältä läheltä ja näin nopeasti, ettei tarvinnut kauan ilman autoa oleskella :) Ja mikä parasta siinä TOIMII ilmastointikin, nyt voi mennä vaikka ja minne suuntaan ja ottaa koiratkin mukaan...

Saa kattoa tuleeko jokin taas pilaamaan tämän onnellisuuden. Usein niin käy, toivottavasti ei nyt kuitenkaan.

Jiihaa, tekisi mieli hyppiä ja iloita ja laulaa.... <3

yason

Onneksi olkoon! Vastoinkäymisten jälkeen asioilla on tapana järjestyä vielä entistäkin paremmin.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

anettesun

Iso KIITOS onnitteluista Yason.

Pitäkää nyt kaikki peukkuja ettei enää tulisi ongelmia tämän auton kanssa.
Tää C3 on just se mun auto, jolla tykkään ajaa ja tämä on nyt melkein uusikin, otettu käyttöön 3.2017 jotta ei ole kamalan vanha ja takuuta jäljellä vielä aika tavalla

Huoltojen hinnat kauhistuttaa kun niistä en tiedä mitä ovat ottaneet niistä yleensä ja ne on pakko suorittaa jos takuun haluaa pitää voimassa.

Jukkapalmu

Lainaus käyttäjältä: anettesun - heinäkuu 23, 2018, 14:36:26
Iso KIITOS onnitteluista Yason.

Pitäkää nyt kaikki peukkuja ettei enää tulisi ongelmia tämän auton kanssa.
Tää C3 on just se mun auto, jolla tykkään ajaa ja tämä on nyt melkein uusikin, otettu käyttöön 3.2017 jotta ei ole kamalan vanha ja takuuta jäljellä vielä aika tavalla

Huoltojen hinnat kauhistuttaa kun niistä en tiedä mitä ovat ottaneet niistä yleensä ja ne on pakko suorittaa jos takuun haluaa pitää voimassa.

eiköhän noi perushuollot pyöri 2-300euron välillä ja sit kun on iso nii saa laittaa hitusen lisää :) mut hei käy ihmeessä sitikan liikkeessä niin ne neuvoo sua siellä ja antaa huolto-ohjelman käteen :) ja sehän ei tarkoita että tarvitsisi siellä käyttää huollossa vaan kelpaa nykysin muukin liike kuin merkkiliike huollattamiseen mutta kannattaa aina kysyä ennen huoltoon viemistä pysyykö takuu ja ottaa se mielellään kirjallisena :)
EX Peugeot Partner 1.9D -99
EX Saab 9-3 2.0t -03
EX: Peugeot 308 Active THP 125 -14 (6000km kokeilu)
nyk: Citroen Xsara Picasso 1.8 SX -05
nyk: Citroen Xsara Picasso 1.6 -06