Kirjoittaja Aihe: C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo  (Luettu 708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Masmutti

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo
« : Kesäkuu 23, 2018, 20:08:18 »
Moro. Eli potilas on 1,816v grand picasso. Tänään yhtääkkiä maantieajossa näyttöön sytty antipollution faulty,ja sen lisäksi sytty moottorin vikavalo+asr ja esp . Auto alkoi käymään kolmella,ja toki vedot katos lähes täysin. Onko jollain käynyt samaa? Kun saan vasta huomenna illalla auton piuhan päähän. Sen verran purin suojamuoveja konehuoneesta,että puolankansi aukes sormi kierrolla. eli kaikki kolme pulttia irti. kiristelin ne,mutta ei auttanut asiaa. Kiitoksia jos joku jaksoi lukea sepustuksen.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 293
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo
« Vastaus #1 : Kesäkuu 23, 2018, 22:06:51 »
No, omassa C5:ssä tuli aikoinaan aika tarkkaan samat oireet ja korjauksena sytytyspuolien vaihto, siinä kun ne menee kaikki kerralla. Jos tuossa voi vaihtaa puolan kerrallaan niin tulee varmaan halvemmaksi. Vikakoodit kannattaa toki lukea ja korjauksen jälkeen nollata. Ehkä se voisi olla sytytystulppakin jos on jotenkin onnistunut hajoamaan.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo
« Vastaus #2 : Kesäkuu 24, 2018, 13:47:28 »
Ittellä oli ex-lagunassa samat oireet kun sytytyspuola hajos.  Eli puolat tarkastukseen ja vaihtoon.  Omasta kokemuksesta voin sanoa että kaikki kannattaa vaihtaa kerrallaan vaikka vähän kirpaseekin.  Itte vaihdoin yhden niin kohta lasahti toinen. :D

Poissa Masmutti

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo
« Vastaus #3 : Kesäkuu 24, 2018, 18:26:13 »
No niin. Eli testeri näytti tälläsen vikakoodin(Combustion misfiring on cylinder 3 fault). Suuttimet ainakin testerillä kokeiltaessa naksu,niin eiköhän se on sitten puolankansi sökö. Tähän moottoriin kun ei saa yhdelle pytylle,vaan ostettava koko"kasetti".

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo
« Vastaus #4 : Kesäkuu 25, 2018, 11:02:21 »
No niin. Eli testeri näytti tälläsen vikakoodin(Combustion misfiring on cylinder 3 fault). Suuttimet ainakin testerillä kokeiltaessa naksu,niin eiköhän se on sitten puolankansi sökö. Tähän moottoriin kun ei saa yhdelle pytylle,vaan ostettava koko"kasetti".

Joo selkeästi kertoo kyllä toi että siellä ei iske kipinää.   

Onko mahollista vielä tehdä varmistusta niinkun itte tein lagunassa taannoin.  Irroitin puolat tulpista sillei "huulille" että olivat sikäli paikallaan että tulpalle sai kipinää.  Sitten auto käyntiin ja yksi kerrallaan nostellen kuulastelin että missä iskee kipinää ja missä ei.   
Sillä sais ainakin varmistuksen siitä ongelmasta ja siitä ettei vika ole tulpassa.   Toki myös jos saat vasteet mitattua puolista niin sekin voi auttaa vielä varmistuksessa.  Itellä oli kun rellun puolasta mittasin ensiö- ja toisiovastuksia niin anto välillä vähän ristiriitaisia lukuja ja sitten oli että ensiövastus löytyi mutta toisiovastusta ei.   Sillon sitte ensin kokeilin yhdellä uudella ja myöhemmin kuitenkin toisen puolan hajottua ostin koko sarjan uuden.   Ja säästää ei tossa kannata vaan ota OE-laatunen.  Itte otin liikkeestä kalliimman luullen paremmaksi niin eihän ne toiminu kunnolla, vaan lahos taas koneeseen ja sitten hainkin halvemman OE laatusen niin jovain alko toimiin. :D :D

Poissa Masmutti

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: C4GP käy kolmella+ asr,esp ja moottorivalo
« Vastaus #5 : Kesäkuu 25, 2018, 12:25:47 »
Uusi oe laatuinen hellan puola kiinni(citroen varaosaliikkestä tätä suositeltiin) on nyt kiinni,ja pelaa taas. Toivotaan että jatkossakin. :)