Kirjoittaja Aihe: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa  (Luettu 964 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« : Kesäkuu 09, 2018, 22:55:23 »
Elikkä mulla on vuoden 2006 citröen c3 jossa ohjaus puoltaa oikealle autoon vaihdetiin hiljattain vasemmalle puolelle uusi alatukivarsi setti alatukivarsi puslat alapallonivel kuuluivat tähän vaihtoon sekä saman puolen koiranluu uusittiin samalla noin viikko sitten. senlisäksi aurauskulmat on noiden huoltotöiden yhteydessä säädetty ja renkaat ovat uudet ostettu toukokuun alussa 2018 liikeestä uusi kesärengas setti.

Katsastuksesta tosiaan tuo alatukivarsi ja koiranluu määrättiin uusittaviksi muita huomioita on että iskunvaimennintestissä oikea takaiskari antoi lukemaksi vain n 30 prosenttia kun taas etu pää antoi n 55 prosenttia per puoli ja vasen takaiskarikin yli 50 prosenttia voisiko tämä olla jo vaihtotarpeessa vaikka ei vaihdettavaksi määrättykään. eroa takana oli 26 prosenttia iskunvaimentimien tehossa




Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 303
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #1 : Kesäkuu 09, 2018, 23:18:50 »
Voiskosiäläollavikaavaikkakääntölaakerissa?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #2 : Kesäkuu 10, 2018, 00:24:23 »
Voisko siälä olla vikaa vaikka kääntölaakerissa?
Onko pakko kirjoitaa tolla tavalla enhän minäkään kirjoita sanoja yhteen.  Pisteet pilkut yms nytte unohtuu välillä on unohtunut aina mutta eipä siitä ole isommin harmia ollut ihan hyvin kouluista silti läpi päässyt eikä työelämässäkään Liha alalla atrian teurastamolla jne moisesta mitään haittaa ole ollut. Mutta foorumeilla jotkut aina tuntuu häiriityvän asiasta. ;D Jonkinasteinen lukihäiriö itellä mutta se vaikuttaa lähinnä pilkut pisteet yms

kääntölaakerit on tuohon autoon vaihdettu reilu vuosi sitten kun olivat hajonneet silloin ohjaus ei palautunut kunnolla keskelle ja etupäästä kuului myös ääntä ja naksuntaa rattia kääntäessä. autolla ajettu 160 tkm tällähetkellä.

Paikalla Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #3 : Kesäkuu 10, 2018, 07:41:29 »
Onko tehostus toiseen suuntaan heikompi kuin toiseen suuntaan?
Näissäkin on sähköisen tehostimen tehostuksen tunnistus välillä pielessä. Sen saa säätämäĺlä kohdalleen.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Paikalla Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa C5-2005

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 261
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #5 : Kesäkuu 10, 2018, 10:41:44 »
Koita vaihtaa takarenkaat eteen.

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #6 : Kesäkuu 14, 2018, 14:49:50 »
Ainakin takaiskarit on vähän heikossa kunnossa oikea puoli varsinkin iskaritestissä katsastuksessa mainitsivat että olisi aivan siinä rajoilla että menee läpi edessä arvot 56-58 prosenttia takana noin 52 ja oikea puoli takaa oli siinä noin 29-30 prosentissa oon tosin kuullut että nää testit ovat vain suuntaa antavia mutta kuitenkin oikea takatolppa antoi noinkin paljon heikommat arvot kuin muut kolme tolppaa voiko viitata iskari vikaan tai alkavaan sellaiseen hieman tuo takapää autosta myös täristää jne huonommilla teillä. Voisiko tuo iskari vaikutaa myös ajetavuuteen jos on heikossa kunnossa

Poissa maximi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 438
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #7 : Kesäkuu 15, 2018, 09:55:41 »
Ainakin takaiskarit on vähän heikossa kunnossa oikea puoli varsinkin iskaritestissä katsastuksessa mainitsivat että olisi aivan siinä rajoilla että menee läpi edessä arvot 56-58 prosenttia takana noin 52 ja oikea puoli takaa oli siinä noin 29-30 prosentissa oon tosin kuullut että nää testit ovat vain suuntaa antavia mutta kuitenkin oikea takatolppa antoi noinkin paljon heikommat arvot kuin muut kolme tolppaa voiko viitata iskari vikaan tai alkavaan sellaiseen hieman tuo takapää autosta myös täristää jne huonommilla teillä. Voisiko tuo iskari vaikutaa myös ajetavuuteen jos on heikossa kunnossa
Jos toinen takaiskari on hukannut paineet, niin aivan varmasti vaikuttaa ajettavuuteen (kokemusta on toisenmerkkisestä).
Kurkista takaiskareiden kunto päältäpuolin ettei tuo oikeanpuolimmainen ole sylkäissyt öölejään ulos (=vaihtokunnossa). Takaiskarit ovat oireiden kuvausten perusteella varteenotettava kandidaatti...
Renault Laguna 1.5 dCi Sport Tourer -08
Ex: Xsara Break 2.0i Excl. X4 -02

Poissa IJN

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 1
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #8 : Kesäkuu 15, 2018, 10:34:42 »
Ekassa viestissä on lueteltu erilaisia toimenpiteitä joita autoon viime aikoina on tehty.
Oleellinen tieto olisi, puolsiko ohjaus jo ennen niitä vai alkoiko puoltaa vasta niiden jälkeen?

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #9 : Elokuu 04, 2018, 19:22:34 »
Auto puolsi jo ennen noita heti ostaessani auton puolsi ja tosiaan alusta saakka ollut tuota että ohjaus oikealle on kevyempi ja lähtee herkästi oikealla päin puoltamaan takaiskarit vaihdettu kumpikin tässä kesän aikana kori on nyt hieman jämäkämpi mutta puoltaminen ei ole lopunut vieläkään.  Lisäksi suorallakin tiellä rattia on kevyesti käännettävä vasemmalle ei paljon mutta hivenen että auto pysyy tiellä suorassa ratti täysin keskellä lähtee hitaasti puoltamana oikealle vaikka rattia pitäisi kiinnikkin keskellä.  Eli on ohjattava autoa hieman vasempaan

Käytin ton yhdellä kaverilla joka katsastusmies ammatiltaan nostettiin auto ylös ja tutki noi nivelet yms ei löytänyt välyksiä ainakaan pikaisella tutkimisella silti autosta ajoittain kuuluu kolahdus etupäästä kun ajetaan kuoppaisella tiellä taikka hiekkatiellä oon ollut havaittevinani että kolina tulis oikealta edestä mutta en ole aivan satavarma etupäästä se kuitenkin tulee koska tulee esim jos etupää menee kuoppaan jne.

Se tässä ihmetyttää kun katottiin autoa niin varsinaista välystä ei ainakaan löytänyt toi kaveri nosti auton ihan nosturilla ylös jne alatukivarressa puslat oliva jo kuluneet se huomattiin mutta eivät vielä rikki olivat siis ne kumiosat jo selkeästi kuluneet jotaki pientä halkeamaa ja jälkeä jo tuolta oikealta kaveri meinas että vuoden sisällä vaitokunnossa.  lisäksi jotakin alkavaa vauriota alapallonivelessä mutta sekin oli vielä ehjä jotakin se meinas että todenäköisesti se nivel on seuraavassa katsastuksessa vaihtokunnossa mutta vielä menis jonkunaikaa kai alkavaa välystä tai jotaki pientä.

Tosiaan ainoastaan alatukivarressa ja alapallonivelessä oikealla jotaki pientä vaurion alkua voiko nämä kaksi osaa olla osasyy puoltoon tai kolahteluun

Poissa kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 528
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #10 : Elokuu 04, 2018, 21:15:24 »
Nelipyöräsuuntaukseen.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 661
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #11 : Elokuu 08, 2018, 16:04:08 »
Vaurion, rikkoutumisen tilalla voisi käyttää kulumista. Se on aivan normaalia. Jos oikein vauriota, sitten remonttiin. Vaurioitunut kohde voi pettää...

Poissa rami1

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: C3 vm 2006 Ohjaus puoltaa
« Vastaus #12 : Syyskuu 07, 2018, 22:12:02 »
Jees nyt on vaihdatettu tossa raidetangon pää apukuskin puolelta ja alapallonivel myös apukuskin puolelta silti kuuluu kolinaa mutta vain kaivonkansiin ja kuoppiin ajaessa etupäästä ei tasaisella tiellä.   Edestä on siis vaihdettu vuoden sisällä seuraavat osat.

Alatukivarret molemmat puolet, alapallonivelet molemmilta puolilta, raidetangon pää ulompi oikealta puolelta, koiranluu vasemmalta puolelta, iskunvaimentimet auton takapäähän, kääntölaakerit molemmin puolin, sekä ylätukivarsi vasemmalta puolelta lisäksi oikean puolen iskarin yläpäähän piti vaihtaa se osa joka on konepellin puolella Näistä vaihdoista huolimatta jotka siis tehty elokuu 2017 ja syyskuun 2018 välillä etupää kolisee edeleen kuoppiin ajaessa vaikka todenäköisimmät kolinan kohteet luulisi vaihdetun kuten alapallonivelet sekä raidetangon pää toisella puolella ei löytynyt välystä.  Voisiko iskarit aiheuttaa tallaista vaikka ne toimivatkin kun ääni tulee vain kuopaan tai kaivonkanteen ajaessa ja tasaisella asfaltilla ei tosiaan kuulu mitään iskarit ja jouset ainakin ovat vanhan näköisiä ja olivat jo aikanaan kun ostin auton jousista esim lähtenyt se pinnoite joka suojaa ruosteelta yms