Kirjoittaja Aihe: Xsaran nokalla flektin vaihtaminen puskuria irroittamatta?  (Luettu 308 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Vikke

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
On edelleen monivammaisen vanhakoppaisen 1.8 Xsaran elvytys käynnissä. Ilmastointi pelaa, mutta toinen flekti on hyvin huomionhakuinen ja ääntelee siihen malliin, että varmasti huomataan! Kysymys kuuluu, voisko onnistua flektin vaihtaminen ilman etupuskurin irroitusta? Konepellin alta se musta muovisuoja pois ja rikkoisi sitten "finaalissa" olevan flektin siivikon paloiksi, jolloin ne kolme kiinnityspulttia saisi jo todennäköisesti avattua? Uuudesta flektistä siivikko pois (jos yleensäkin lähtee uudestakaan ns.suosiolla!) ja moottoriosa paikoilleen autossa flektikehikkoon ja lopuksi uuden flektin siivikko paikoilleen! Onkohan kukaan foorumilainen kokeillut?
Xsara 1.8i vm.2000

Poissa Vikke

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsaran nokalla flektin vaihtaminen puskuria irroittamatta?
« Vastaus #1 : Toukokuu 22, 2018, 20:55:05 »
Kerrotaan nyt, kun homma tehty (kiinnostaa ketään tai ei!), että onnistuu etukautta! Ainoastaan se muovisuoja pois siitä keskeltä puskurin päältä konetilassa. Vanha Ecian alkuperäissiivikko oli niin piukassa, että suosiolla vaan siivikon lavat rikki. Pilataan yksi 1/4":n vääntiöllä oleva 10mm hylsy, johon rälläköidään neliöpäähän poikitellen ura, josta voi pitää sitten jollain poikittaistapilla hetken hylsyä paikoillaan, kun avaa ne kolme flektin M6 kiinnitysruuvia lauhduttimen edessä ahtaassa välissä flektin kiinnityskorvakkeista. Merkkiliikkeessä alkuperäinen flekti moottoreineen maksaa noin 200€/kpl! Tarvikeflekti  esim. Frigair 69€. Tarvikeflektissä/flekteissä? kiinnityskorvat muutama cm.  väärässsä korkeudessa ja joutuu pistämään vähän fylliä (esim. 3kpl 10mm muttereitä/korva alle), että moottorin perä ei ota lauhduttimeen kiinni. Uudesta flektimoottorista siivikko lähti helposti vetämällä ulos ja helppo pistää autossa taas paikoilleen.
Xsara 1.8i vm.2000