Kirjoittaja Aihe: C5 I V6-käyntihäiriötä  (Luettu 615 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kimmoa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 385
  • Peukkuja: 0
C5 I V6-käyntihäiriötä
« : Toukokuu 06, 2018, 21:57:16 »
Ostettiin C5 V6 -03. Auto toimi hienosti kaikki lyhyet ajot mutta eka pitkä reissu tampereelta tänne (330km) teki sen että puolivälissä moottori alkoi rötäämään ja vikavalot syttyi.

Vikakoodin luku paljasti seuraavia vikoja: P0480, P1358, P1359, P0420, P0300, P0301, P0302, P0303. Sitten koodien nollaus, uudelleen käyntiin, jolloin rytkyttää/käy viidellä ja vikakoodiksi ilmenee vain P0301. Herjaa ykkössylinterin puolaa.

Voiko tuohon diagnoosiin luottaa? Tarkoittaako ykkössylinteri tosiaankin ykkössylinteriä joka ilmeisesti tässä on etummaisen lohkon vaihteiston puoleinen? Vai ilmoittaako tuo sylinterijärjestyksen jotenkin muuten?

Pitääkö paikkansa, että ecu osaa katkaista bensansyötön pimeältä pytyltä? Vai joutuuko tässä vielä katalysaattorikauppaankin?

Irroitin puolan ykkös- ja kakkossylinteristä. Mittaamalla ensiöpuolta niistä ei juuri eroa huomaa, olisikohan ykkösen (ehdotetun pimeän) ensiössä vähän pienempi resistanssi. Noin pienen mittaaminen on ongelmallista kun mittari näyttää johdot oikosessakin kahta ohmia. Mikä sitten lie tarkkuus... Toisiosta ei taas kummastakaan löydy johtavuutta edes 200M alueella. Onko noissa jotain, joka estää mittauksen vai mikä siinä on? Tuskin toisioresistanssi oikeasti olisi yli 200Mohmia. Vai voiko olla niin huono säkä että kaksi puolaa olisi pimeänä?

Miksihän ajon jälkeisessä mittauksessa oli kolmen pytyn käyntihäiriöitä, mutta nollauksen jälkeen vain yhden?

Entä miten ecu voi huomata katalysaattorivian muutama sekunti kylmäkäynnistyksestä? Eihän mikään lambda-anturi osaa mitata noin kylmänä seosta eikä mikään katalysaattori toimi noin kylmänä. Catalytic converter fault tulee kuitenkin näyttöön.

Ainakin yhtenä aamuna kylmästä startatessa kävi hetken viidellä. Tukeeko tämä puolavikaa? Tointui siitä kyllä muutaman sekunnin päästä eikä tullut vikailmoituksia.


Sitikka on kuin kondylooma: helppo saada, mahdoton päästä eroon.

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5 I V6-käyntihäiriötä
« Vastaus #1 : Toukokuu 06, 2018, 22:48:13 »
Kyllä mä lähtisin puolan vaihtoa kokeilemaan, kannattanee laittaa kaikki uusiksi saman tien. Autodocista tilaamalla säästää ja saa vielä oikean merkkisetkin (Delphi).
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 726
  • Peukkuja: 10
  • C5II 3.0l V6 Exclusive 2005 Megane 1.9dci 2008
Vs: C5 I V6-käyntihäiriötä
« Vastaus #2 : Toukokuu 07, 2018, 06:17:33 »
Vaihda puolat ristiin ja jos vika siirtyy niin puola on varmasti viallinen. Osta saman tien useampi puola kun ne tuppaavat hajoamaan suunnilleen samaa tahtia eli kun yksi menee niin kohta herjaa samaa.