Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 III Ongelmat  (Luettu 1421 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AnteroS

  • Vieras
Citroen C5 III Ongelmat
« : Huhtikuu 17, 2018, 19:57:28 »
Onko näissä C5 msalleissa 2014 ja uudemmissa samat ongelmat mitä täällä kirjoitetaan. Minulla on 2014  ja 2.0 dieselillä ajettu satatuhatta. Onko jousituksen ongelmat noin pahat mitä täällä kirjoitellaan, putken pätkät maksaa jopa tuhannen ekua, nämä pallot ja pumput, kestääkö ne? Maksaa ne ainakin. Sen tiedän, maalikerros on älyttömän ohut ja herkkä kaikenlaiselle vauriolle. Pitääkö täsä tosiaan miettiä, että hävitän sen pois.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • "suuret rakastajat ajavat ranskalaisella"
Vs: Citroen C5 III Ongelmat
« Vastaus #1 : Huhtikuu 18, 2018, 07:56:41 »
No ei todellakaan kannata hävittää posi. Maailman mukavin auto ajaa (itsellä 8 vuoden jölkeen nyt rautajousiauto ja elämä yhtä helvetin tärinää) C5:sta menee ikkunannostimia, konepellin avausmekanismi, parkkiantureita solkenaan ja takalaakereita. Lisäksi kampiakselin stefa on mallia iso ja lähtee herkästi pakkasella pyörimään mukana jolloin öljyvuotoa mut saapahan samalla tonnin korjauksella vaihdatettua uuden kytkimen. Samon noi hyde putket pystyy suojaamaan ruostesuojalla kun kyttää pukilla ja muutamam muovi edestä pois. C5:lla 5 v. melkein 200.000 samoilla nesteillä . Lisäsin malliksi desin öljyä vuodessa mut mistään ei vuotanut - edes pallot ei kostunut. Hyde on ongelmista pienin tuon mallin  kohdalla.

C5 2,0 163Hdi Tourer -16 autom
DS5 Hybrid4 2,0 Hdi -12 BMP
C5 2,0 136Hdi Tourer -10 man
C3Aircross 1,2 Puretech110 -17, Berlingo 2.0 HDI -08 , Berlingo 1,9D Van -03, Berlingo 1,9D Multispace -98

AnteroS

  • Vieras
Vs: Citroen C5 III Ongelmat
« Vastaus #2 : Huhtikuu 18, 2018, 17:02:06 »
Noita jousituksen putkia meinasin käsitellä, tohtiiko painepesurilla ennsin pestä alustaa hieman tarkemmin. Minulla olisi vanhaa LPS ruosteen irroitinta kanisteri, jos sillä sumuttas alustan. Ainakin niiltä alueilta missä putkia. Tuntuu tuo polttoaine  tankin yläpuoli olevan pahin tuhooja. Onko oikea tapa?