Xantian moottorin pesu??

Aloittaja Citrung, kesäkuu 13, 2007, 20:36:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Citrung

Morjens!
Antakaapas vinkkejä likaisen moottorin pesuun (16v)... Tarviiko suojata mitään, minne EI saa lotrata vettä jne.?
Ajattelin ostaa jotain liuotinta ja letkulla loruutella vettä päälle.
Niin, ja kannattaako pitää kone käynnissä operaation ajan? Tällaisenkin vinkin olen jostain kuullut!
Kiitokset, toverit!  :mrgreen:

C5 Shadow

Liuottimella paikat märäksi ja tiskiharjlla hinkkaamaan. Löysällä vedellä sitten perään. Anna kuivua mahdollisimman pitkään. Käytä järkeä :)) Vältä sähköisten osien lotraamista. Näin on pesty -65 Valiantista -05 C5:een ja kaikkea mahdollista siitä välistä.

Petsku73

Tiskiharja kannattaa ehdottomasti ottaa keittiöstä, ja palauttaa se sinne käytön jälkeen  ;)

Tähän tyhmä kysymys. Painepesurilla ei varmaan kannata lähteä pesemään vai?

C5 Shadow

No en ole itse koskaan todennut sitä tarpeelliseksi (painepesuri) sekä sillä saa helposti aiheutettua vahinkoa.
Tiskiharjalla (sillä keittiöön palautuvalla) ja liuottimella olen aina saanut putipuhtaaksi.

Xari

Lainaus käyttäjältä: Petsku73 - kesäkuu 14, 2007, 10:47:52
Tähän tyhmä kysymys. Painepesurilla ei varmaan kannata lähteä pesemään vai?

Painepesurilla olen itse pessyt joka auton,vähän joutuu arimpia paikkoja varomaan,puolakannen olen ottanut pesun jälkeen irti ja kuivannut.

Paremmin nuo on toimineet pestynä,vähemmän siitä hetkellisestä vedestä on haittaa kuin jatkuvasta kura-ja suolamössö kylvystä ja onhan puhtaampaa mukavampi rassata.

Enkä kyllä pitäisi käynnissä pestessä.

Citrung

Nyt on kone puhdas! Pinelinea suihkuttelin ensin, sitten letkulla vettä päälle. Suojasin varmuudenvuoksi ecun ja sulakeboksin muovipussilla. Ei ilmennyt mitään ongelmia koneen käyttäytymisessä...hyvä niin!