Kirjoittaja Aihe: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma  (Luettu 667 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tervis

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« : Huhtikuu 05, 2018, 16:43:06 »
Sain muutama viikko sitten projektiksi otsikon mukaisen Sitikan ja siitä olisi tarkoitus tehdä perheelle kakkosauto. Hain pienen remontin jälkeen tänään siihen leiman, mutta ongelmana on paineet paisuntasäiliössä.

Auto pukkaa vähitellen nesteet korkista pihalle. Olen ilmannut järjestelmää, mutta painetta tuntuu tulevan. Aikaisemmin huomasin ettei kapiiniin tule lämmintä ja ajattelin sen johtuvan ilmasta järjestelmässä. Tänään kotiin päästyä kokeilin sisälle meneviä vesiputkia ja molemmat olivat kylmiä - kone ja muut letkut lämpöisiä.

Onko järjestelmässä vielä ilmaa vai kenno tukossa vai alanko suunnitella kansiremonttia?

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« Vastaus #1 : Huhtikuu 05, 2018, 16:52:00 »
Kyllähän tuo vähän kannentiivistevuodolta (tai haljenneelta kannelta) haiskahtaa. Asian voinee varmistaa ohivuototestillä tai mittauttamalla pakokaasujen pitoisuus jäähdytinnesteestä.

Poissa Tervis

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« Vastaus #2 : Huhtikuu 05, 2018, 18:29:29 »
Molemmat hyttiin tulevat lämmittimen putket on kylmiä ja ilmausventtiilistä tulee viileää nestettä. Muiden letkujen nesteet taas lämpenee.  Auton lämmöt nousee puoleen väliin ja termari sekä flekti toimii.

Eikö se jaksa sitten työntää lämmintä nestettä lämmittimeen, jos kansi tai kannentiiviste on rikki?

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« Vastaus #3 : Huhtikuu 05, 2018, 18:47:23 »
Se voi olla semmosesta kohtaan halki/kansipahvi mennyt että tekee sisäkennoston paluu puolelle vastapainetta/ilmalukon joka estää nesteen kierron.
Ei ole ensimmäinen kerta kun on tällain käynyt.

Itse tarkastuttaisin tosiaan nesteen pakokaasu pitoisuuden.

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 169
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« Vastaus #4 : Huhtikuu 05, 2018, 19:03:52 »
Millainen EGR:n cooleri 2,0 HDi:ssä on? Ainakin 2,2 HDi:n cooleri on sellainen, että sieltä pääsee pakokaasut suoraan lämmityslaitteen kennon letkuun, jos cooleri menee rikki.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« Vastaus #5 : Huhtikuu 05, 2018, 20:32:05 »
Muistaakseni samanlainen rakenne niissä on.
Tosiaan yksi ehdokas listaan

Poissa Tervis

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 2.0 HDI vm. 2001 nesteongelma
« Vastaus #6 : Huhtikuu 06, 2018, 09:00:08 »
Kiitos tässä vaiheessa vinkeistä :)