Kirjoittaja Aihe: Xsara break 2.0 16v -03 taka-akselista  (Luettu 616 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MJS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Xsara break 2.0 16v -03 taka-akselista
« : Maaliskuu 28, 2018, 19:19:43 »
Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt vastausta. Onko otsikon mukaisessa autossa takana erillinen kallistuksenvakaaja. Ostin tällaisen kulkineen pikaistuksissa kun piti jollakin töihin päästä, piti olla katsastettu, onhan se mutta nyt trafin sivuilta katsoin,  niin pitkä on korjauskehotuslista. Siellä lukee oudosti että taka akseli, vasen puoli, kallistuksenvakaaja välyksellinen. Pyörät on kyllä ihan suorassa, mutta tietyssä tilanteessa kolahtaa.

Kuskin puolella ajovalon korkeudensäätö ei toimi, saiko tähän moottoria erikseen vai pitääkö uusia koko umpio

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara break 2.0 16v -03 taka-akselista
« Vastaus #1 : Maaliskuu 28, 2018, 19:31:31 »
Yritin haulla etsiä mutta en löytänyt vastausta. Onko otsikon mukaisessa autossa takana erillinen kallistuksenvakaaja. Ostin tällaisen kulkineen pikaistuksissa kun piti jollakin töihin päästä, piti olla katsastettu, onhan se mutta nyt trafin sivuilta katsoin,  niin pitkä on korjauskehotuslista. Siellä lukee oudosti että taka akseli, vasen puoli, kallistuksenvakaaja välyksellinen. Pyörät on kyllä ihan suorassa, mutta tietyssä tilanteessa kolahtaa.

Kuskin puolella ajovalon korkeudensäätö ei toimi, saiko tähän moottoria erikseen vai pitääkö uusia koko umpio
jos noin on kirjoitettu niin silloin sieltä vakaaja löytyy
Tuosta vain nyt jää epäselväksi että onko runkokumit väljänä vai pystytanko, oletan että runkokumit koska muuten siellä olisi lukenut että kallistuksen vakaaja, pystytanko välyksellinen vasen puoli tms..

tuohon korkeuden säätömoottorin saa joku viisampi vastata :)

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 531
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Xsara break 2.0 16v -03 taka-akselista
« Vastaus #2 : Maaliskuu 28, 2018, 20:36:53 »

Valon moottoria ei saa erikseen. Takana kallistuksen vaimennin on akselin sisässä, eikä ole pystytankoja tai koiran luita.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 399
  • Peukkuja: 14
Vs: Xsara break 2.0 16v -03 taka-akselista
« Vastaus #3 : Maaliskuu 28, 2018, 21:01:05 »
Mutuna sanoisin kanssa että tuossakin on rakenne, jossa kallistuksenvaimennin kulkee akselin keskeltä läpi jja kiinnittyy booreilla olevan levyn kautta pultilla tukivarteen. Mutta kyllä siinäkin silti välystä voi olla, mutta voipa ne katsastusmiehet tehdä virheitäkin. Usein noissa on silti vikana "kynkän" laakeri ja akselin päässä olevan laakerin toisen pinnan ruostuminen eli pelkkä laakereiden vaihto ei riitä. Mutta sitten aina joskus kolinalle löytyy ihan joku muu syy.

Poissa MJS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: Xsara break 2.0 16v -03 taka-akselista
« Vastaus #4 : Huhtikuu 04, 2018, 16:44:34 »
No kävin hakemassa vikalistan konttorilta ja yhdessätuumin mentiin takapäätä tutkimaan. Ainut välys mitä löydettiin, oli takaiskarin yläpää, joka hieman hölskyi. Leima tuli kuitenkin suullisella kehotuksella tarkastaa kohde paremmin.