Kirjoittaja Aihe: C5 II V6 pakoputken alkuosan irroitus  (Luettu 924 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 278
  • Peukkuja: 2
C5 II V6 pakoputken alkuosan irroitus
« : Maaliskuu 22, 2018, 08:17:47 »
Projektia pukkaa. V6 alkoi pörisemään kylmänä, syynä etummaiselta kannelta lähtevän putken ratkennut alkuosa, siitä koneen alta joustohaitarin takaa, vielä vähän epäselvää miten se on rikki (syöpynyt, revennyt, hitsisauma auki mikälie...) mutta vuotaa kuitenkin. Irtihän se pitäisi saada jotta voi ehjätä/laittaa uuden purkuosan. MUTTA. Millä ihmeellä liitosmuttereihin pakosarja-alkukäyrä on tarkoitus päästä käsiksi? Yhden sain yläkautta auki, toinen näkyy muttei puhettakaan että saisi avainta edes lähelle ilman syylärin poistoa tms, kolmas onkin sitten jo täysin piilossa lämpösuojapellin ja pakosarjan alla. Lämpösuojan ruuvit taas näyttävät siltä että katkeavat heti kun edes yrittää auki... Pitääkö irroittaa pakosarja kannesta ensin ja sitten vasta tuo alkukäyrä? Ja saako uutta osaa mistään järkevästi vai onko purkuosa/korjaus ainut vaihtoehto?

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 278
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II V6 pakoputken alkuosan irroitus
« Vastaus #1 : Maaliskuu 26, 2018, 11:02:49 »
No niin, eihän se vaatinut kuin ryhtymistä. Lämpösuoja irti, ruuvit ovat ikävissä asennoissa ja melkoista nyhräämistä että sai kaikki irti. Sittenpä pääsi käsiksi kaikkiin laipan muttereihin ja nyt on katkennut etukäyrä/katti pulpetilla, uudet maksaa n.300 eur jotenka Motonetin irtohaitaria tulee kai tilalle kunhan löydän innokkaan hitsarin.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 736
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 II V6 pakoputken alkuosan irroitus
« Vastaus #2 : Maaliskuu 26, 2018, 21:03:10 »
Hyvä juttu. 10 mm lenkillä pultit irti, lähtivätkö ilman ruosteenirroitinta/vai kikka 3?

Poissa keijok

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 278
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II V6 pakoputken alkuosan irroitus
« Vastaus #3 : Maaliskuu 27, 2018, 12:29:52 »
Hyvä juttu. 10 mm lenkillä pultit irti, lähtivätkö ilman ruosteenirroitinta/vai kikka 3?

10mm räikkälenkillä kantta vasten olevat, hammas kerrallaan nylkyttäen... kivaa. Mutta nuo eivät olleet edes tiukassa. Suojan "päällä" olevat irtosi hylsyllä ja nivelillä, niihin irrotinta kun olivat aivan ruosteessa, toinen katkesi eikä puhettakaan että pääsisi poraamaan  >:(