Kirjoittaja Aihe: Hydraulipunpunmoottori  (Luettu 685 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa aspike

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Hydraulipunpunmoottori
« : Maaliskuu 16, 2018, 11:18:38 »
C5:n hydraulipumpun moottori oikutteli eli ei käynnistynyt läheskään aina. Syykin selvisi kun aukaisin sen. Moottorin hiilisiltaan tulevien johtojen välissä on ollut joku komponentti (vastus?). Se oli hävinnyt, ei ollut kuin pölyä jäljellä. Onko jollain tietoa mikä siihen kuuluu? alpo

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Peukkuja: 2
Vs: Hydraulipunpunmoottori
« Vastaus #1 : Maaliskuu 16, 2018, 11:56:26 »
Kondensaattori. Taisi olla x7-ketjussa se tyyppi. BTW: x7 2008 ei ollu sitä konkkaa lainkaan moottorissa. 2001 mallissa taas oli vaikka moottori muuten identtisen näköinen.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 670
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Hydraulipunpunmoottori
« Vastaus #2 : Maaliskuu 17, 2018, 09:51:16 »
Olisiko konkka alun perin alimittainen. Jos kapasitanssi tiedossa, niin uusi konkka, suuremmalla jännitekestoisuudella. Kondensaattori voi "väsähtää" kuluneiden ja likaisten hiilien, kommutaattorin "avulla". Syntyy pahempia kipinäongelmia, siis jännitepiikkejä, kuin mitä tehtaan jäljiltä on. Jos se on kondensaattori, ettei VDR?