Kirjoittaja Aihe: C3 II 2011, ei käynnisty, pyörittää ja hörähtää, mutta ei pysy käynnissä  (Luettu 1105 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa supra

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Moi! Ajoin tankin kovalla pakkasella tyhjäksi, liekö vetänyt jotain mössöä sisään. Meni pari kertaa sen jälkeen limp-moodiin kun lähti kylmällä autolla liikkeelle, mutta palautui normaaliksi kun sammutti auton ja kokeili kohta uudestaan.

Kävi kilsahuollossa jossa kysyin tuosta ja sanoivat että kaasarinläppä jäätyy ja jotain koodia siitä on tullut. Suli toki huollossa ja toimi viikon hyvin. Sitten jysähti kovat pakkaset ja auto sammui 100m päähän kotipihasta.

Oireet siis: Pyörittää hyvin, hyppysähköä annettu toisella autolla, ei vaikutusta. Hörähtää silloin tällöin, kun kaasupoljin on painettu noin 70% pohjaan, jolloin kierrosmittarikin herää henkiin hetkeksi mutta hörähdys kestää vain sekunnin verran.

Katsoin jollain halpismokkulalla että oli vikakoodi ykkössylinterin puolasta. Nollasin koodit, eikä sitä ole tullut enään uudestaan, tosin eipä tuo ole pysynyt käynnissäkään.

Mitään ideoita, mistä lähteä kattomaan? Kokeilin toisella akulla ja samalla tavalla hyrähtää sekunniksi, mutta ei syty. Pakkasta ollut -8 ja -20 välillä koko ajan, joten ei sula jos joku on jäässä.

 -Sup

Poissa supra

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vastaan itse itselleni. Tarkistin sulakkeet, kuunneltiin bensapumppu.  Kun konetta pyöritti, pakoputkessa haisi selvästi bensa joten sai löpöä. Sitten eka tulppa auki. Läpimärkä ja umpipaskainen! Kierteisiin asti musta, nokinen, sisälläkin likaa! Ja (muka) vaihdettu 1000km sitten! Kävi 85tkm kohdalla huollossa, jossa on veloitettu 4 tulppaa ja vaihtotyö. Noita tulppia ei ole vaihdettu kyllä ikinä.

Putsattiin kaikki tulpat contact cleanerilla (olivat kaikki samassa kunnossa), kuivattiin ja hieman hiekkapaperia. Tarkistettiin kipinä, kolme tulppaa kiinni ja yksi koneen kylkeen. Mahtava kipinä ja oli jo lähdössä käyntiin kolmella pytyllä. Eka tulppa kiinni ja kokeilu. Lähti kuin palmun alta ja kävi kuin unelma. Käytiin koeajo ja toimi tosi ärhäkästi (motox tms fuel line cleaner tankissa ja puhtaat tulpat). Motti siis VTi 95. Makia kuin mikä!

Nyt sitten reklamoimaan merkkiliikettä.

 -Sup

Poissa supra

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Päivitetään vielä, jos jollekin iskee sama ongelma.

Ongelma on kuulemma siinä, että C3:ssa ei ole enään "perinteistä kaasuläppää". Kun motti on käynnissä, kaasuläppä on täysin auki ja "kaasutus" hoidetaan (bemarin keksimällä) systeemillä, jossa imuventtiilien aukioloa säätämällä voidaan moottoria kontrolloida. Tämä tapahtuu venttiiliensäätömekanismilla joka jäätyy helposti, koska venttilikoppaan voi jäädä öljyä tai kondenssivettä siihen säätöpyörän kohdalle. Jäätyminen tarkoittaa herkästi sitä, että venatsydeemi ei toimi ja voi täten jättää imuvenat auki ja kastella tulpat.

Korjauksena tehdään tuohon säätöpyörän kohdalle reikä, josta nesteet valuvat alas öljypohjaan. Tämän työn hinta on 370€ josta reklamaation jälkeen sain tarjouksen 250€. Tämä liike on vajaa tunnin päässä nykyisestä asuinpaikastani, joten huollan citikkani tästä lähtien lähiliikkeessä.

Yllä oleva tieto siis mekaanikolta.

 -Sup