Kirjoittaja Aihe: Uusi Berlingo  (Luettu 2810 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 667
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Uusi Berlingo
« : Helmikuu 15, 2018, 16:50:40 »
http://europe.autonews.com/article/20180215/ANE/180219834/citroen-adds-versatility-comfort-features-to-new-berlingo



Lainaus
Peter Sigal
Automotive News Europe
February 15, 2018 11:21 CET

PARIS -- Citroen has released details of its third-generation Berlingo compact passenger van, which will be available in two lengths for the first time and with five or seven seats. Commercial panel vans will also be available.

Both versions will appear in showrooms in September.

The new Berlingo will be displayed at the Geneva auto show next month.

The Berlingo has been redesigned to include Citroen's latest styling cues, including padded "air bumps" on the lower edge of the doors, a two-tiered lighting arrangement in front and trim accents in contrasting colors.

Sister versions from Peugeot and Opel/Vauxhall will be revealed next week. The underlying platform is a combination of the existing architecture at the rear and PSA's EMP2 platform in the front.

Development of the vans began under a joint program with General Motors, before PSA's purchase last year of Opel and Vauxhall from GM.

The Berlingo will have two engine choices: a 1.2-liter gasoline engine with 110 hp or 130 hp, and a 1.5-liter diesel with 75 hp, 110 hp or 130 hp.

The shorter version, which Citroen calls M, is 4400mm long with a wheelbase of 2780mm, and the XL version is 4750mm long with a wheelbase of 2970mm. Citroen says luggage capacity is 775 liters and 1,050 liters, respectively. Each version is available with five or seven seats.

Citroen says it is moving the Berlingo upscale, and has added comfort and technological features.

Driver-assistance and safety devices include a head-up display, adaptive cruise control, hill descent control, a backup camera with top-rear vision and lane-departure warning. The redesigned interior includes up to 28 storage compartments and wireless mobile phone charging.

The 8-inch touchscreen is compatible with Android Auto, Apple Car Play and MirrorLink.

The company is emphasizing the Berlingo's interior modularity and flexibility. Three individual second-row seats fold to create a flat floor, and the optional third row seats are removable. The tailgate has an opening rear window to ease loading in tight spaces.

The Berlingo will be produced at PSA's plant in Vigo, Spain. Citroen says it has sold more than 1.7 million passenger Berlingos since 1996 and more than 3.3 million overall, including panel versions. Last year more than 165,000 second-generation Berlingos were produced, the highest number ever for a model that was introduced in 2008. It is the top-selling Citroen model in more than 15 countries, the company said.

The Berlingo competes in Europe's car-derived van segment, which is growing, according to figures from JATO Dynamics. Last year the segment gained 11 percent for a total of 283,830 sales. Berlingo sales fell by 4.9 percent to 37,792, though the model remained in second place behind the Volkswagen Caddy, with 57,020 sales. The Dacia Dokker ranked third, with 37,076 sales.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #1 : Helmikuu 15, 2018, 17:26:58 »
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 206
  • Peukkuja: 19
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #2 : Helmikuu 19, 2018, 13:46:48 »
En ole kovin tarkkaan seurannut, mutta onko tämä nyt ensimmäinen julkistettu PSA-ooppeli?

https://www.is.fi/autot/art-2000005573262.html?ref=rss
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 667
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #3 : Helmikuu 19, 2018, 15:46:21 »
Opel Crossland ja Grandland olivat ensin.
Tuo on toki varmaan ensimmäinen jonka lanseerauksen hoitaa PSA.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa CJ

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #4 : Helmikuu 19, 2018, 20:38:19 »
Tuo vaikuttaa varsin hyvältä. Saakohan automaatilla myös?
Hyundai Ioniq Hybrid Comfort -19
Triumph Thunderbird -03
Ex-Peugeot 308 SW PureTech Allure Edition Automaatti -16
Ex-C3 VTi 68 Confort -14
Ex-Xsara Picasso Exclusive 2,0 Automaatti -03

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 131
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #5 : Helmikuu 19, 2018, 21:45:26 »
Tuo vaikuttaa varsin hyvältä. Saakohan automaatilla myös?

130hp bensan ja dieselin kanssa 8-pykäläinen Aisin, diesel 1.5 HDi, onkos tämä sitten kokonaan uusi kone?

http://www.citroen.fi/vehicle/uusi-citroen-berlingo/

Ensimmäinen oikeasti houkutteleva laite näistä uusista.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #6 : Marraskuu 01, 2018, 15:57:51 »
Tänään pärähti sähköpostiin "Uusi Berlingo on saapunut" :)

Tekniset tiedot: https://citron.cmail19.com/t/i-l-njtjklk-ujuyhkct-t/
Hinnasto: https://citron.cmail19.com/t/i-l-njtjklk-ujuyhkct-j/

Ja mitä tuossa nopsasti näin caravan-mielessä vilkaisin, niin ihan kiwasti olivat kaikki suurimmat valinnat puolestani jo tehneet, suurin vetokyky 1500kg vain ja ainoastaan lyhyellä BlueHDi 130 mallilla man.vaihteisena, joten se sitten siitä tekniikka-puolen pähkimisestä ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 355
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #7 : Marraskuu 02, 2018, 11:03:41 »
Ja mitä tuossa nopsasti näin caravan-mielessä vilkaisin, niin ihan kiwasti olivat kaikki suurimmat valinnat puolestani jo tehneet, suurin vetokyky 1500kg vain ja ainoastaan lyhyellä BlueHDi 130 mallilla man.vaihteisena, joten se sitten siitä tekniikka-puolen pähkimisestä ;D

Juu, ei ole vetopainot kasvaneet sitä mukaa mitä vaunujen painot. Berlingo nyt tietenkin on pienemmän luokan auto, mutta esim. 5008:n vetopainojen olisi odottanut olevan suuremmat. Samoin ehdin jo innostua, kun uuden CRV:n saa seitsemällä istuimella. Vetopaino on kuitenkin vain 1500 kg CVT-automaatilla ja dieseleitä tuohon ei vissiin ole enää saatavilla  ??? Täytyy jatkossakin olla vetoauto erikseen ;)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #8 : Marraskuu 02, 2018, 11:49:17 »
Täytyy jatkossakin olla vetoauto erikseen ;)

Itsellä ei varaa eikä pihaa, niin sillä yhdellä on pärjättävä. Ja nykyisen 1800kg riittääkin jo jonkinlaiseen vaunuun, ynnä 4wd takaa yhdistelmän liikkumisen pikkasen hankalammissakin paikoissa = eipä taida uutta "linkoa" ihan heti meille tulla, ellei sitten yllättäen vaikka luovuta vaunuilusta kokonaan 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 355
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #9 : Marraskuu 02, 2018, 11:58:30 »
Neliveto Nissan on minullakin. 2800kg tuolla saa vetää, mutta riittäisi toki se 1800kg:akin. Autoissa kiinni alle 10k€. Vaunukin on kalliimpi 😁
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 835
  • Peukkuja: 1
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #10 : Marraskuu 02, 2018, 14:07:42 »
Joensuussa Hartikaisella sopivasti melkein vierekkäin mys Peugeot Rifter,kumpi tykkää kummasta....pösössä vaikutelma hieman koekeammasta ja "maasturimaisesta" olemuksesta,käykäähän kattomassa!

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #11 : Marraskuu 02, 2018, 14:15:38 »
Joensuussa Hartikaisella sopivasti melkein vierekkäin mys Peugeot Rifter,kumpi tykkää kummasta....pösössä vaikutelma hieman koekeammasta ja "maasturimaisesta" olemuksesta,käykäähän kattomassa!

Ainakin omaan silmään tuo Rifter natsaa aika kybällä, eikä ainoastaan ulkonäkö, mutta myös nykyaikainen ohjaamonäkymä. Ja toki myös tuo sisarusparven 3. pitää tässä yhteydessä mainita, Opel Combo joka on sama auto Opel-maustein joskos joku tykkää kenties siitä enempi 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 462
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #12 : Marraskuu 02, 2018, 16:45:56 »
Juu, ei ole vetopainot kasvaneet sitä mukaa mitä vaunujen painot. Berlingo nyt tietenkin on pienemmän luokan auto, mutta esim. 5008:n vetopainojen olisi odottanut olevan suuremmat. Samoin ehdin jo innostua, kun uuden CRV:n saa seitsemällä istuimella. Vetopaino on kuitenkin vain 1500 kg CVT-automaatilla ja dieseleitä tuohon ei vissiin ole enää saatavilla  ??? Täytyy jatkossakin olla vetoauto erikseen ;)

Se on tuo CVT-vaihteisto joka rajoittaa vetopainoja. Sitä ei vaan kertakaikkiaan ole tehty raskaaseen käyttöön. Kovaan ajoon manuaalivaihteet tai perinteinen momentinmuunnin-planeettapyörästö automaatti.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 282
  • Peukkuja: 24
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #13 : Marraskuu 02, 2018, 20:58:00 »
WLTP:n myötä autovero noussut pitkälti toista tonnia niillä kahdella mallilla jotka olivat jo vanhan mittaustavan hinnastossa.

Automaatti-hdi parhaalla varustetasolla on kolmenkympin auto. Tokko myöhemmin tuleva bensakaan sen halvempi on  :-\

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 042
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #14 : Marraskuu 02, 2018, 21:09:49 »
Mitäs nuppia tyyppi siinä videolla pyöritteli ennnen kuin ajoi tieltä pois?
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 131
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #15 : Marraskuu 03, 2018, 00:29:43 »
Ainakin omaan silmään tuo Rifter natsaa aika kybällä, eikä ainoastaan ulkonäkö, mutta myös nykyaikainen ohjaamonäkymä.

Rifteri tökkää siihen julmetun kokoiseen keskikonsoliin, penkit ei olleet mukavuudeltaan ihan sitä mitä odotin.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 546
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #16 : Marraskuu 03, 2018, 08:26:17 »
Mitäs nuppia tyyppi siinä videolla pyöritteli ennnen kuin ajoi tieltä pois?

Ilman videon katsomista vastaan, et siellä on nuppi jolla valitaan alustan mukaan "luiston"esto.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #17 : Marraskuu 03, 2018, 08:51:02 »
Mitäs nuppia tyyppi siinä videolla pyöritteli ennnen kuin ajoi tieltä pois?
Eiköhän tuo lienyt se kuuluisa Grip Control -namiska ???

Rifteri tökkää siihen julmetun kokoiseen keskikonsoliin, penkit ei olleet mukavuudeltaan ihan sitä mitä odotin.
No makuja on niin monia ja kun itse nimenomaan tykkään istua kuskin paikalla autossa sisällä, syvässä poterossa niin että auto ympäröi mut joka puolelta ja Rifter vaikuttaa täyttävän tämän juurikin tuolla muhkealla etujakkaroiden välisellä lokerolla. Ja muutenkin tuo ohjaamonäkymä ylösnostettuine, täysin kustomoitavine i-Cockpit mittaristoineen on meikäläisen silmään kyllä melko namu, kaikesta tälläisen insinörtin mieltä hivelevästä nippeli-tekniikasta nyt vielä puhumattakaan. Mutta tämä siis vasta näin kuvien jälkeen, vielä autoa livenä näkemättä 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 908
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #18 : Marraskuu 03, 2018, 09:16:31 »
Nuo julmetun kokoiset "alttari"-tyyliset keskikonsolit ovat persiasta! Itse olen pieni (175 cm ja suht hoikka) mutta vagineissa ei saa enää istuma-asentoa tuon takia.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 282
  • Peukkuja: 24
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #19 : Marraskuu 03, 2018, 10:26:01 »
Sitikan hinnastossa konsoli taisi olla lisävaruste, vieläpä sangen kohtuulliseen hintaan 150e+verot. Vai onko se lisävaruste samanlainen irtoloota kuin vanhassa?

Itsekin mietin että olisiko parempi kanssa vai ilman. Ymmärrän hyvin Hitecin esittämän ajatuksen auton ympäröivyydestä, mutta toisaalta yksi "pakuun" liittyvä käytännöllisyysaspekti on ohjaamon läpikuljettavuus. Se mahdollisuus on omalla kohdalla tosin sen verran teoreettinen että saattaisin itse päätyä ottamaan konsolin. Tavarallaatikolle on aina käyttöä.

Kävin koeistumassa Berlingon, ja jalkojen pystyä kulmaa lukuunottamatta kokemus oli kaukana tavara-autosta. Kojelauta ja ratti ovat korkealla kuin henkilöautossa. Sitä autoon sulauttavaa kohtumaista ympäröivyyttä siis on, ehkä näkyvyyden yms. käytännöllisyyden kustannuksellakin.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 131
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #20 : Marraskuu 03, 2018, 12:46:57 »
Sitikan hinnastossa konsoli taisi olla lisävaruste, vieläpä sangen kohtuulliseen hintaan 150e+verot. Vai onko se lisävaruste samanlainen irtoloota kuin vanhassa?

Kävin koeistumassa Berlingon, ja jalkojen pystyä kulmaa lukuunottamatta kokemus oli kaukana tavara-autosta. Kojelauta ja ratti ovat korkealla kuin henkilöautossa. Sitä autoon sulauttavaa kohtumaista ympäröivyyttä siis on, ehkä näkyvyyden yms. käytännöllisyyden kustannuksellakin.

Käsittääkseni irtolaatikko?

Mun käyttöön passais hyvin vaikka joku 308 farkkuna mut hitto kun se ja vastaavat on nykyään tehty kääpiöille, vituttaa istua montussa ja kulkea limboamalla sisälle  >:(

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #21 : Marraskuu 03, 2018, 16:31:12 »
Kävin koeistumassa Berlingon, ja jalkojen pystyä kulmaa lukuunottamatta kokemus oli kaukana tavara-autosta. Kojelauta ja ratti ovat korkealla kuin henkilöautossa. Sitä autoon sulauttavaa kohtumaista ympäröivyyttä siis on, ehkä näkyvyyden yms. käytännöllisyyden kustannuksellakin.
Itsellä oli -99 Partner bränikästä reippaasti yli 10v, joten tuo ha:maisuus oli jo tuolloin aika tuttua ja nyt tuo Rifter varsinkin vaikuttaa asettaneen ihan uuden, korkeamman tason :)

Käsittääkseni irtolaatikko?
Kyllä itse luulen vakaasti että tuo ei tuosta uudesta enää mihinkään irtoa, toisin kuin tuossa nyt poistuneessa mallissa asia oli ???

vituttaa istua montussa ja kulkea limboamalla sisälle  >:(
Ihan samaa mieltä! Juuri tämän vuoksi C5 III tourer aikanaan vaihtui nykyiseen QQ, enää ei tartte limbota :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 888
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #22 : Marraskuu 03, 2018, 17:16:24 »
WLTP:n myötä autovero noussut pitkälti toista tonnia niillä kahdella mallilla jotka olivat jo vanhan mittaustavan hinnastossa.

Automaatti-hdi parhaalla varustetasolla on kolmenkympin auto. Tokko myöhemmin tuleva bensakaan sen halvempi on  :-\
Samaa ihmettelin.
En ainakaan minä tule ostamaan uutena tuon kokoluokan autoa tuollaisella hinnalla. Parin vuoden kuluttua sitten ehkä käytettynä. Sitikan hinta kun tulee kuitenkin nopsaan alas, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 282
  • Peukkuja: 24
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #23 : Marraskuu 03, 2018, 17:28:54 »
Itsellä oli -99 Partner bränikästä reippaasti yli 10v, joten tuo ha:maisuus oli jo tuolloin aika tuttua ja nyt tuo Rifter varsinkin vaikuttaa asettaneen ihan uuden, korkeamman tason :)

Jonkun verran I-Berlingossa istuskelleena samaa mieltä, että todellakin III on aivan uudella tasolla henkilöautomaisuudessa mitä kuljettajan työympäristöön tulee. Poislukien istumakorkeus joka on uudessa sittaritasoa.

Kyllä itse luulen vakaasti että tuo ei tuosta uudesta enää mihinkään irtoa, toisin kuin tuossa nyt poistuneessa mallissa asia oli ???

Kävin kurkkaamassa Servicestä. Kyllä se tässä uudessa on se Pösössäkin nähty tilanjakajamainen kojelaudanjatke, ei irtolaatikko lattialla.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 131
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Berlingo
« Vastaus #24 : Marraskuu 03, 2018, 17:37:31 »
WLTP:n myötä autovero noussut pitkälti toista tonnia niillä kahdella mallilla jotka olivat jo vanhan mittaustavan hinnastossa.

Automaatti-hdi parhaalla varustetasolla on kolmenkympin auto. Tokko myöhemmin tuleva bensakaan sen halvempi on  :-\
Samaa ihmettelin.
En ainakaan minä tule ostamaan uutena tuon kokoluokan autoa tuollaisella hinnalla. Parin vuoden kuluttua sitten ehkä käytettynä. Sitikan hinta kun tulee kuitenkin nopsaan alas, jos vanhat merkit pitävät paikkansa.

Huhujahan on ollut että uuden mittaustavan tuomia korotuksia saatettaisiin tarkastella uudelleen, on vissiin Orpo saanut kannattajakunnaltaan katkeraa palautetta.

Hinta tulee kyllä varsinkin kalliimmissa vehkeissä nykypäivänä tosi huimasti alaspäin merkkiin katsomatta, sinäänsä Sitikkaa on hyvä ostaa käytettynä kun se maksaa suomessa suht saman kuin muuallakin, ns. paremat merkithän pitäisi hakea ulkomailta.