Kirjoittaja Aihe: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä  (Luettu 815 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kyveri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« : Helmikuu 06, 2018, 20:32:16 »
Tervehdys!

Oisko täällä tietoa mikä voisi olla mun jumpperissa vikana, kun se sammuu reilusti vedätettäessä ja punainen vikavalo syttyy. Virrat pois 5 sekunniksi ja taas pelaa.
Auto toimii muuten ihan hyvin, paikallaan ottaa täydet kierrokset ja ajossakin jos hitaasti kiihdyttää.

P0191 koodia näyttää(syöttöanturin 2 signaali.moottorin ohjausyksikkö ECU ei havaita).Mitä tuo mahtaa tarkoittaa?

Vaihdoin juuri korkeapainepumppuun paineensäätösolenoidin mutta ei vaikutusta.
Liittimien koskettimet olen kiristellyt ja fortet kokeillu.
Onko tässä mallissa ahtopaineanturia ja jos niin missäkohtaa,  kun en sitä löytänyt?

Kiitos paljon auttajille jo valmiiksi!!!

t. Kyveri

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 5
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #1 : Helmikuu 06, 2018, 21:05:22 »
Jos se kuluttaa kuormituksessa niin paljon että jäätynyt suodatin ei jaksa suodattaa?

Poissa Kyveri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #2 : Helmikuu 06, 2018, 21:08:30 »
Ollut lämpimässä yön ja tekee heti saman, eli ei vaikutusta.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 5
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #3 : Helmikuu 07, 2018, 15:38:03 »
Jos on vanhan näköinen suodatin, olisi hyvä vaihtaa. Myös vesi plusasteisessa suodattimessa estää virtausta.

Onkohan siinä siirtopumppu ruiskutuspumpun sisällä? Jos on, on putkistossa alipaine ja jos on pieni ilmavuoto, voi ehkä saada liikaa ilmaa? Myös suodattimen kiristys voi olla hiukka löysällä jos on sama suodatin kuin henkilöautoissa. Sitä ei ole hyvä pesemättä avata koska pienikin hiukkanen voi tukkia suuttimen, puhtaus on puoli ruokaa. Paineilmalla vielä loppusilaus ennekuin avaa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2018, 16:03:43 kirjoittanut purflux »

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 436
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #4 : Helmikuu 07, 2018, 15:52:37 »
Polttoaineen paine ei pysy sallituissa rajoissa niin antaa tuon vikakoodin.

Tarkista suuttimien ohivuodot paluuputkista, yleensä ei oireile näin. Googleta miten tämä letkujen ja purkkien kanssa tehdään.

Korkeapainepumppujakin on tuolla vialla vaihdettu, voisi olla kolmannen männän kytkeminenkin mikä ei toimi.

Tai sitten tosiaan ei saa polttoainetta siirtopumpulta tarpeeksi, senkin voi tarkistaa että tulee ainetta kunnolla. Ja suodatin jos on hyhmässä niin se ei sula normaalissa tallilämpötilassa vaan tarvitsee enemmän lämpöä, kuumailmapuhaltimella suodatin kuumaksi ja kokeilemaan.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Kyveri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #5 : Helmikuu 07, 2018, 21:57:05 »
Kiitos vastauksista!

Vaihdoin juuri pa-suodattimen ja ei vaikutusta.. pitää ne suuttimien paluuvirtaukset mitata kun ehtii, itsekin epäilly suutinvikaa alusta asti mutta yrittänyt ensin pois sulkea muut.
Tasakaasulla auto myös nykii pikkasen(ei juurikaan huomaa itse fyysisesti,mutta koneesta kuuluu semmone hyrrrrhyrrrhyrrr) :) niinkuin pätkis syöttöä tjn.

Jos kiihdyttää hitaasti 3500 kierroksen paikkeille ja ajaa 10sek ja painaa lämän tiskiin niin vikaa ei ilmene, ihme homma..
Voiskohan railputken paineanturi tehdä tuommosen vian? Aika kallis sekin vaan kokeilla.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 5
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #6 : Helmikuu 08, 2018, 00:15:11 »
2,8 Jumperissa oli tyyppivika, ei käynnistynyt kun yhden suuttimen ohivirtaus oli liian suuri, siis railin paine ei noussut tarpeeksi jotta ecu antaisi käskyn suuttimille. Kun kone kerran saadaan käyntiin, paine on niin korkea ettei katkaise suutinten toimintaa. Eli epäilen ettei ohivirtaus tee tuota vaan esim railin paineanturi ehkä. Pahempi juttu jos korkeapainepumpun 3. mäntä ei lähde toimimaan, joku sanoi että päälle 2000 kierroksilla pitäisi kytkeytyä ilmeisesti normiajossa, ylämäki tai kiihdytys voi aikaistaa.

Poissa Kyveri

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Jumper 2.0hdi 2004 sammuu vedätettäessä
« Vastaus #7 : Helmikuu 17, 2018, 10:09:56 »
Nonniin, vika löytyi.

Katsoin suuttimien ohivuodot ja ykkösessä oli eroa muihin. Tilasin Saksasta käytetyn C5:sen suuttimen(35€ kuluineen) ja nyt pelaa.
Olisi vaan pitänyt heti nuo ohivuodot tsegata, parisatkua meni hukkaan antureihin.
Vähän tuo tilattu suutin säklättää välillä kun kiihdyttää tai kaasun vapauttaa, oisko tuossakin jotain vikaa sitten kun käytetty on?

Jos tulee paineantureista vikakoodia niin katsokaa ensin nuo ohivuodot!!