Kirjoittaja Aihe: Kakkosautoksi C4 bensa automaatti 2011-> ?  (Luettu 968 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tikatti

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Kakkosautoksi C4 bensa automaatti 2011-> ?
« : Tammikuu 29, 2018, 09:49:08 »
Kakkosautona ollut C5 II 2.0A -07. Ajettu nyt 215tkm. Remmi vaihdettu vasta. Huollettu vuosittain ja kuuluisa läppävikakin korjattu parivuotta sitten.

C5 III:ia katseltu mutta kun siitä puuttuu viides ovi jota tarvittaisiin silloin tällöin. Katseet kääntyneet C4:een päin. Noin 80tkm-150tkm ajettuna 1.6 bensa automaatilla vm. 2011 eteenpäin olisi just soppelissa hintaluokassa ja olisi kooltaankin just sopiva.
- Mitä tuollaisesta pitäisi tarkistaa ennen ostoa ?
- 1.6 THP koneista ollut juttua mutta tuon verran ajetusta luulisi oleva tyyppiviat jo korjattu.
- Vai unohdanko sen moottorin?

Poissa Nuudeli

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 227
  • Peukkuja: 2
Vs: Kakkosautoksi C4 bensa automaatti 2011-> ?
« Vastaus #1 : Tammikuu 29, 2018, 18:17:43 »
Meillä on vajaan vuoden ollut 1.6 VTi AUT, 2011, 87tkm ajettu. On ollut ihan sopiva peli kakkosautoksi ja kilsoja tulee alle 10tkm vuodessa.

Muutamia ajatuksia/havaintoja:
- VTI:ssä ei foorumeiden perusteella ole samassa laajuudessa jakoketjuongelmia kuin THP:ssä, mutta joitain tapauksia on ollut.
- Imusarjan karstoittuminen ei ole VTI:n ongelma, koska ei ole suorasuihkutus.
- VTI:ssä on ilmennyt suurta öljynkulutusta (ilmeisesti useaa mallia männänrenkaita, kun ei kaikissa ilmene). Ei ole meillä tarvinnut vielä 6000km ajojen jälkeen lisätä.
- VTI:ssä on momentinmuutimella oleva 4-vaihteinen AL4 ja THP:ssä BMP6 robotti. Makuasia, mutta koeajon perusteella en tykännyt hitaasta 1->2 vaihdosta tuossa robotissa (tuntuu kuin veto loppuisi kesken risteyksen). AL4:ssa saa ehkä varautua solenoidiremppaan, jos ei öljyjä ole vaihdettu säännöllisesti.
- AL4 vaihteistossa saisi olla yksi pykälä lisää moottoritienopeuksiin.
- Takaovet ei pysy kiinni pakkasella. Ratkaisu: Ovipahvien irroitus ja puhallinkuivaus, jonka jälkeen ongelmaton. Ilmeisesti falskaa ikkunatiivisteen välistä veden oven sisään, suoraan kahvamekanismin päälle.
- Lämpötila-anturiongelmia, johon ratkaisuna parannettu versio (termostaattikotelo menee vaihtoon).
- Ei jäädytysnesteen lämpömittaria mittaristossa.

Lisää luettavaa:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=30511.0
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=15613.0
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 13
Vs: Kakkosautoksi C4 bensa automaatti 2011-> ?
« Vastaus #2 : Tammikuu 29, 2018, 19:57:40 »
Servicen mukaan 156 THPn saa myös AM6/AT6:lla...
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kakkosautoksi C4 bensa automaatti 2011-> ?
« Vastaus #3 : Tammikuu 29, 2018, 20:25:41 »
Heh, oon kokoajan elänyt siinä harhaluulossa, että tuo vti konekin on, thp:n lailla, suorasuihkutuksella, mutta eipä tosissaan olekaan...

Poissa Tikatti

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C4 VTI 120 comfort Aut -11
Vs: Kakkosautoksi C4 bensa automaatti 2011-> ?
« Vastaus #4 : Tammikuu 31, 2018, 09:36:38 »
Meillä on vajaan vuoden ollut 1.6 VTi AUT, 2011, 87tkm ajettu. On ollut ihan sopiva peli kakkosautoksi ja kilsoja tulee alle 10tkm vuodessa.

Muutamia ajatuksia/havaintoja:
- VTI:ssä ei foorumeiden perusteella ole samassa laajuudessa jakoketjuongelmia kuin THP:ssä, mutta joitain tapauksia on ollut.
- Imusarjan karstoittuminen ei ole VTI:n ongelma, koska ei ole suorasuihkutus.
- VTI:ssä on ilmennyt suurta öljynkulutusta (ilmeisesti useaa mallia männänrenkaita, kun ei kaikissa ilmene). Ei ole meillä tarvinnut vielä 6000km ajojen jälkeen lisätä.
- VTI:ssä on momentinmuutimella oleva 4-vaihteinen AL4 ja THP:ssä BMP6 robotti. Makuasia, mutta koeajon perusteella en tykännyt hitaasta 1->2 vaihdosta tuossa robotissa (tuntuu kuin veto loppuisi kesken risteyksen). AL4:ssa saa ehkä varautua solenoidiremppaan, jos ei öljyjä ole vaihdettu säännöllisesti.
- AL4 vaihteistossa saisi olla yksi pykälä lisää moottoritienopeuksiin.
- Takaovet ei pysy kiinni pakkasella. Ratkaisu: Ovipahvien irroitus ja puhallinkuivaus, jonka jälkeen ongelmaton. Ilmeisesti falskaa ikkunatiivisteen välistä veden oven sisään, suoraan kahvamekanismin päälle.
- Lämpötila-anturiongelmia, johon ratkaisuna parannettu versio (termostaattikotelo menee vaihtoon).
- Ei jäädytysnesteen lämpömittaria mittaristossa.

Suuret kiitokset kattavasta analyysistä !

- Eli laatikko on sama kuin nykyisessä autossamme - > kelpaa meille hyvin vaikka on vain 4-vaihteinen
- VTI 120:stä ajattelin moottoriksi juuri siksi että se lienee saman tyylinen kuin C5II 2.0 moottori, ei suoraruiskua, ei karstoittumis eikä jakopää ongelmia
- öljynsyöntiongelmaa on joissain VTI:ssä ollut ja foorumeita selatessani olen pannut merkille että vika ilmenee noin 50Tkm jälkeen ja pahenee sitten nopeasti. Jos ostaa 60tkm ajetunn niin miten ihmeessä sen varmistaa onko syöppöyksilö vai ei ?
- lisätakuut kun eivät useinkaan korvaa tehtaan tyyppivikoja (tätä ei taida kaikki tietää !)
- Takaoven lukot kuulemma kannattaa "pussittaa" samalla kun ovat auki niin kosteus ei pääse lukkoihin
- Näkeekö vaikkapa taskulampulla tiirailemalla onko termostaatti mahdollisesti päivitetty ?
- voisiko välityksiä harventaa hieman laittamalla suuremmat pyörät esim. 225/50x17 tai 215/55x16, mahtunevatko pyörimään ?