Kirjoittaja Aihe: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti  (Luettu 2058 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JiiTee

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« : Tammikuu 06, 2018, 13:06:14 »
No niin. Tämä on ollut tiedossa ja nyt se on käsillä. Joko remppaan isosti nykivän kytkimen TAI vaihdan auton. Enää ei pystyneet kytkintä sovitusajolla parantamaan.

Autolla ajettu vajaat 260tkm, eli vähän yli sisäänajon.

Merkkiliikkeessä antoivat arvion 1700€. Mutta olen oppinut tilailemaan Italojen osat ulkomailta kun ovat NIIN paljon edullisempia.

Kokemuksia ja ajatuksia toteutuksesta? Paljonko noilla koneilla on yleisesti ajettu? Auto sinällään muuten on kunnossa. Mistä olette osat tilanneet? Missä kannattaa teettää HKI- Lahti akselilla?

Nim. Aika kiirus alkaa olemaan...

Poissa chewitsi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 340
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #1 : Tammikuu 06, 2018, 15:55:15 »
C5 2l pensaan oli halvin laatukytkinsetti Motonetissä.

Poissa purflux

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 173
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #2 : Tammikuu 06, 2018, 20:21:44 »
Jos pärjäät 2 viikkoa ilman autoa, siinä ajassa luultavasti onnistuu. 2-3 päivää purkaa, 6 päivää odottaa osia nettikaupasta, 3 päivää kasaa. Joku ketjutaljan tapainen on hyvä olla laatikkoa nostaessa, tai puominosturi. Samalla ehkä kannattaa vaihtaa vetonivelien kumit ja tsekata nivelien kuulien vastinpinnat, onko kuula tehnyt "kuopan". Jos korkeammassa jousituksen asennossa nykii kiihdyttäessä, vetonivelissä on jotain vikaa, jos ei nyi, ehkä turha avata.

Poissa JiiTee

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #3 : Tammikuu 07, 2018, 12:50:10 »
Itsellä ei ole kykyä korjata...

Poissa JiiTee

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #4 : Tammikuu 07, 2018, 13:06:43 »
Ok, ajattelin että kytkinremontti on korjausta. Mikä on oikea paikka?

Aitohan on siis robottivaihteella olevan Grand C4 Picasso - sehän jäi vissiin sanomatta, vm 08.

Poissa Nmanner

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #5 : Tammikuu 08, 2018, 08:03:01 »
Tuo 1700€ merkkiliikkeessä kuullostaa tosi halvalta.
Siinä hinnassa ei varmaan ole mukana kaksoismassavauhtipyörää. Siitä tulee reipas lisä jos on loppu.
Voi toki olla vaihtamattakin, mutta jos se porsii kohta niin siinä menee taas sama raha kun sen purkaa ja vaihtaa.

Itse katsoin osat citroen servicestä ja tilasn muistaakseni mister autolta. Kaikki sopi. Mulla uutta tuli siis vain kytkin + työsylinteri. 2-massa oli vielä vaihtoarvojen sisällä. (siinä oli joku astemäärä joka saa olla vapaa liikettä ennenkuin on vaihtorajalla.)
C4GP -2007 2.0HDI BMP6 263tkm, nyt jo 304 tkm

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #6 : Maaliskuu 13, 2019, 12:58:29 »
Omalla 2.0hdi bmp6:lla on nyt kelattu 255tkm ja kylmänä varsinkin rynkyttää jonkin verran. Lämpimänä toistaiseks vielä pelaa ok. Oliskohan se sitten alettava suunnittelemaan kytkinremppaa tuohon keväälle kun alkaa aurinko lämmittämään tota pohjolanliikenteen tallia... Öljyt vois ekaks vaihtaa kyllä robottiin ja onks se kytkimem sopeutus sitten seuraavana ennenn purkutyömaata?

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #7 : Maaliskuu 13, 2019, 13:42:38 »
Onko varmaa, että nytkytys johtuu kytkimen kulumisesta?
Omassani BMP rytkytti jo alle 60 tuhannen. Oireilu alkoi vaihteistopäivityksen jälkeen. Myöhemmin sopeutettu, mutta edelleen rytkyttää.
Vanhemmalla on ajettu 280 tuhatta, eikä ikinä ole rytkyttänyt. Eipä ole kyllä päivityksiäkään tehty.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 185
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen 2.0 HDI BMP kytkinremontti
« Vastaus #8 : Maaliskuu 13, 2019, 14:13:43 »
No tuopa oli hyvä kysymys, jos noi saattaa rynkyttää jo noinkin pienillä kilometreillä. Mutta asiasta jutustelin korjaamopäällikön kanssa muuten taannoin. Kommentti oli, että saattaa olla kytkin jo vaihtokunnossa 30 tkm jälkeen ja on liikenteessä ihan alkupäänkin tuotantoa mitkä toimii ok.Kuulemma pitkälti siitä kiinni että miten käyttää. No kysyin sit että miten niitä sitten pitää käyttää? "Ihan normaalisti..." 😀