Kirjoittaja Aihe: Berlingo 1.6hdi 2010 kytkinremontti  (Luettu 961 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tifo

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Berlingo 1.6hdi 2010 kytkinremontti
« : Joulukuu 14, 2017, 12:10:18 »
Kytkin rupesi aluksi täristämään liikkeelle lähdettäessä, sitten alkoi painelaakeri vinkumaan. Autolla on ajettu 170000km. Edellyttääkö kytkinremontti koneen poisnostoa? Autossa on kaksoismassa vauhtipyörä, onko se kulutustavaraa, joka pitäisi vaihtaa myös? Viikon kuluessa oireiden ilmenemisestä kytkin on jo ajokelvoton, nyt on kytkinnesteet kadonneet ja poljin painuu pohjaan. Tässä on näköjään yhteinen säiliö jarru- ja kytkinnesteille.

Poissa Tifo

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Berlingo 1.6hdi 2010 kytkinremontti
« Vastaus #1 : Joulukuu 17, 2017, 11:11:16 »
Vanhassa berlingossa voi korjausoppaan mukaan irrottaa vaihdelaatikon ilman koneen pois nostoa, joten tässäkin se varmaan käy. Vauhtipyörässä on näköjään joku jousisysteemi, joka kuoleentuu eli sekin kai pitää vaihtaa? Noihin vauhtipyöriin ei taida saada mitään korjaussarjaa? Se maksaa kuitenkin 300€.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 235
  • Peukkuja: 9
Vs: Berlingo 1.6hdi 2010 kytkinremontti
« Vastaus #2 : Joulukuu 17, 2017, 19:02:22 »
Jep jep kaksoismassa vauhtipyörä uusiksi, ebayssä on myynnissä aika edullisestikkin noita kittejä.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Tifo

  • Viestejä: 4
  • Peukkuja: 0
Vs: Berlingo 1.6hdi 2010 kytkinremontti
« Vastaus #3 : Joulukuu 22, 2017, 19:53:20 »
Kytkin kunnossa taas. Painelaakeri oli rikkonut kaiken, holkki ja haarukka meni vaihtoon sekä työsylinteri, jonka mäntä oli pullahtanut ulos. Vauhtipyörä olikin tavallinen vaikka vin-koodit sanoi toista. 900€ kustansi liikkeessä laitettuna.