Kirjoittaja Aihe: C5 II - hydevuoto moottoritilassa  (Luettu 1117 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
C5 II - hydevuoto moottoritilassa
« : Marraskuu 14, 2017, 12:38:53 »
En oikein itse pääse nyt tutkimaan, joten otan hyviä arvauksia vastaan vuotokohdasta.

Vuoto oli sen verran runsas, että ruiski johonkin moottorin kuumaan osaan. Savu tuli vasemman etupyörän luota ja konepellin aukaisun jälkeen moottorin takapuolelta.

Ohjaus jäykistyi, mutta jousitus toimi ok. Litran LDS lisäys ei auttanut kuin hetkeksi.

Auto allekirjoituksen vm 2006 2,0 hdi break automaatti
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa reijos

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 II - hydevuoto moottoritilassa
« Vastaus #1 : Marraskuu 15, 2017, 12:52:11 »
Voisiko olla ohjauksentehostajan putkisto kun vuotaa? Putkisto menee edessä oikealta vasemmalle ja vaihdelaatikon alta ohjausvaihteelle. Putkiston loppupää on alumiiniputkea, joka saattaa syöpyä puhki sen kiinnikkeen alta. Uusi putkisto on pirun kallis marmoritiskillä n. 300€. Kannattaa tietenkin varmistaa että juuri tuo putki vuotaa ennen kuin sen irroittaa. Alumiiniputkea voi yrittää juottaa ja esim painevedellä tutkia sen pitävyyttä ennen takaisin asennusta. Kun putken saa juotettua ehjäksi, sen päälle voi vielä vetää kunnon liima-kutistesukan.

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - hydevuoto moottoritilassa
« Vastaus #2 : Marraskuu 15, 2017, 13:17:07 »


Eli varmaankin osa nro 1, jonka varaosakoodi on 4014CZ ja ohjehinta Citroenilla 284€ ?

Onkohan yleinenkin vuotokohta? Omalla C5:llä on muuten nyt ajettu 375tkm.

Minulla on käsi paketissa eikä ole nosturia, joten en pääse itse oikein tutkailemaan  :'( Ja joudun ajamaan siihen asti Nissanilla.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 II - hydevuoto moottoritilassa
« Vastaus #3 : Marraskuu 15, 2017, 13:39:51 »
Tuolta osa alle puoleen hintaan: http://www.accessoires-citroen.com/

Paikalla yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 108
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 II - hydevuoto moottoritilassa
« Vastaus #4 : Marraskuu 15, 2017, 14:25:06 »
Onkohan yleinenkin vuotokohta? Omalla C5:llä on muuten nyt ajettu 375tkm.

Yleistä taitaa olla se, että tuon paineputken elastinen osa hikoilee läpi moottoritilan etuosassa. Mutta noilla kilometreillä lienee toki mahdollista, että mikä vain sopivasti elementeille altistunut putki on syöpynyt :)

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 285
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 II - hydevuoto moottoritilassa
« Vastaus #5 : Heinäkuu 11, 2018, 15:30:50 »
Tämä tuli keväällä kuntoon matalapaineputki vaihtamalla eli kuvassa nro 2 ja varaosakoodiltaan 4012 A6.

Vaihdatin merkkiliikkeessä, joten tulihan tuolle kaikkineen reilu 500€ hintaa, kun LDS:kin on 80% kalliimpaa kuin motonetissä. 
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90