2.0 vs 2.2 hodarin eroista?

Aloittaja yason, syyskuu 08, 2017, 19:23:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jankos

No tuolla sävylasilla tarkotan tummempaa versiota, tuossa mulla ainakin on yllättävänkin kirkkaat lasit.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Teuski

Lainaus käyttäjältä: KariM - marraskuu 01, 2017, 16:41:46
Minulla on juuri tuon bisnespakin tavarat sx:ssä plus sähkönahat. Cruise tosin on vaijerikaasullisessa jälkiasennus mutta kenties jo uutena varusteltu. Ja mustat kylkilistat suomiautossa, varmaan pitänyt erikseen tilata?
Niin sulla on vissiin vaijerikaasullinen peli? En muuten ole koskaan nähnyt sähkökaasullista femmaa jossa ei olisi alkuperäistä vakkaria...
Ja ne mustat listat tosiaan on tuontiautossa, kuten mainitsin. Niiden maalin lisäksi puuttuu lampunpesurit, penkinlämmittimet ja webasto. Kattoluukku oli tuonnin yhteydessä disabloitu irroittamalla ohjausnamiskan liitin, siitä kai oli joku mainininta ohjekirjassa tai rek. otteessa ettei sivubagien kanssa saisi Suomessa olla aukeavaa luukkua.

Lainaus käyttäjältä: yason - marraskuu 01, 2017, 15:52:12Ja jotain harmaata plyyshiä tai alcantaraa penkit, näyttää samalta kuin kaikissa muhkuissa.
Muhkuissa olen nähnyt ainakin neljää erilaista kangaspenkkiä: Suomiautoissa sitä sileää harmaata plyysiä jota löytyy myös kakkoskoppaisista ja sitten sitä karmeaa ruutukuvioista karkeampaa. Tossa tuontimuhkussa oli vielä karkeampaa raidallista likaaaimevää kangasta, mutta vaihdoin siihen plyysisisustan. Niin ja vaaleita penkkejä on myös vaalealla sisustalla olevissa, se on kyllä komea, mutta arka lialle.

Varastossa odottaa mustat sähkönahat ja cd-vaihtaja, katsotaan nyt  kumpaan allekirjoituksen muhkuista ne päätyvät ;)

edit: tässähän näitä eri kangassisustoja:
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9150047
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9209237
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9199371
https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9096818
Se mun tuontipelin sisusta vielä puuttuu, ei ollut tuo kolmannen linkin kuosi, mutta samantyylinen. Muistaakseni urat toisinpäin.

Sitten vielä nahat ainakin kolmella eri värillä.

-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

KariM

Lainaus käyttäjältä: Teuski - marraskuu 02, 2017, 07:38:02
En muuten ole koskaan nähnyt sähkökaasullista femmaa jossa ei olisi alkuperäistä vakkaria...

Mites dieseleissä, ne taitaa olla luonnostaan sähkökaasulla? Onko aina cruise?

Onpa erikoinen se kattoluukun kytkimen irroitus, onhan noita luukkuja muillakin merkeillä vaikka varmasti niissä on myös sivu- ja verhobägejä. Jälkiasennusluukku kyllä kirjassa kielletään.

Listojen suhteen tarkoitin omaani; suomiauto, muuten hyvät varusteet mutta mustat listat [emoji41]

Lainaus käyttäjältä: Jankos - marraskuu 01, 2017, 18:35:52
No tuolla sävylasilla tarkotan tummempaa versiota, tuossa mulla ainakin on yllättävänkin kirkkaat lasit.

I-koppaiseen on sivulasien varaosanumeroita vain yksi per lasi, eli värivaihtoehtoja tai edes laminoituja ei servicen mukaan olisi. II-koppaan on laminaatit ja ilman, ne saattavat näyttää keskenään erilaisilta sisäisten heijastusten takia? Tuulilasin väri vaihtelee, varsinkin jos on tarvikelasi. Minullekin taisi tulla kirkkaamman näköinen kuin orkkis.

Teuski

Siinä vielä yksi verhoilukuosi lisää ja muutenkin todellinen karvalakkimalli
HDi 90, manuaali-ilmastointi, käsinveivattavat takaikkunat, ei käsinojia eikä sadetunnistinta. Kolme viimeistä on ainakin mulle ihan ennennäkemätöntä :D

Tuolle Service tarjoaa "korkean keskikoon" sijaan varustetasoksi "MOYENNE BASSE". Servicen mukaan puuttuu myös kynnysvalaistus, se puuttui myös tuosta mun 2.2 HDi:stä.
Servicen mukaan tuosta puuttuu myös kuskin penkin korkeudensäätö sekä että siinä olisi "kasettisoitin RB2" vaikka RD3 CD-soitin tossa näyttää olevan.

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9221969

No, tohon omaan tuonti-2.2 HDi:n on joku mennyt vaihtamaan sadetunnistimettoman tuulilasin, joten sellaisia selvästikin on. Liimasin siihen kiinnitysrenkulat epoksilla ja maalasin peilin peittämän alueen mustaksi ja hyvin pelittää ;) Ja siinä on muuten ollut myös rengaspainevaroittimet, tai ainakin toiminto oli kytketty päälle.

KariM

Mutta onko tuossa ristiseläntuensäätö vai mikä vipu kyynärnojan paikalla?

Viime viikonloppuna katsomassani 04:ssä oli manuaaipenkit ja kyynärnojat mutta ei em. säätöä. Voiko sellainen olla kyynärnojien kanssa manuaalisena?

Gusse

Lainaus käyttäjältä: yason - marraskuu 01, 2017, 15:52:12
Lainaus käyttäjältä: Megaman - marraskuu 01, 2017, 15:38:51
Lainaus käyttäjältä: KariM - marraskuu 01, 2017, 13:43:32
Hyvin varusteltu sx voi olla jotain yksityiskohtaa lukuunottamatta exclun tasolla.

Mulla oli SX & Business Pack :)

" C5 Business Pack sisältää muun muassa vakionopeussäätimen, peruutustutkan, nahkapäällysteisen ohjauspyörän, automaattisesti himmentyvän taustapeilin ja valaistun etujalkatilan. Kun auto on pysäköity, kääntyvät sivupeilit automaattisesti kylkiä vasten helpottaen kulkua muun muassa ahtaissa parkkihalleissa. Myös metalliväri, Moara-plyyshiverhoilu ja kynnyslistat kuuluvat C5 Business Packin 850 euron hintaan. "

Mistäpä tuon virallisen varustetason muuten sais selville? Mulla vastaavat listaamasi varusteet nykymuhkussa (bensa), koska mulla on noi kaikki vermeet -- tosin nahkaisesta ratista en ole varma. Ja jotain harmaata plyyshiä tai alcantaraa penkit, näyttää samalta kuin kaikissa muhkuissa.

Olen ajatellut, että toi on about se perustaso, kun ei tuota omaani sen myynti-ilmoituksessa aikanaan sen kummemmin mainostettu, että auto olis varustepaketilla tms. Ei oo esimerkiks espiä kuitenkaan, eikä sähköjakkaroita.

Varmaan yhdistelmä SX + business pack on tavallisin varustetaso loppuvuoden -03 sekä -04 malleissa ja varmaan siitä syystä sitä ei erikseen ole mainittu. Auton papereissa se oli vain SX varustetasolla. Se business pack ei hintaa aikanaan paljoa nostanut tai ainakaan bensa malleissa ja monet vararastossa olleet olivat tuolla varustetasolla automaattisesti. Näin ainakin oli kesällä -03 kun faija uuden femman hankki. Tuon businees packin myötä tuli minusta myös se puujäljitelmä siihen keskikonsoliin.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

yason

Lainaus käyttäjältä: Gusse - marraskuu 03, 2017, 09:12:21
Varmaan yhdistelmä SX + business pack on tavallisin varustetaso loppuvuoden -03 sekä -04 malleissa ja varmaan siitä syystä sitä ei erikseen ole mainittu. Auton papereissa se oli vain SX varustetasolla. Se business pack ei hintaa aikanaan paljoa nostanut tai ainakaan bensa malleissa ja monet vararastossa olleet olivat tuolla varustetasolla automaattisesti. Näin ainakin oli kesällä -03 kun faija uuden femman hankki. Tuon businees packin myötä tuli minusta myös se puujäljitelmä siihen keskikonsoliin.

Jalomuovit mullakin on keskikonsolissa. Eli omani lienee juuri tuollainen sx business, minkälaisia tosiaan näkee paljon. Parkkitutkat, kääntyvät peilit, himmenevä taustapeili, jalkavalot jne. Se on sinänsä käytännössä ihan riittävä sekin; plussaa toki, jos olisi vielä sähköpenkit. Vaalea sisustus olisi kyllä hieno, mutta ilmeisen harvinainen.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Teuski

Mulla on noista omista '02 2.0 bensassa, '03 2.2 HDi:ssä ja '03 1.8:ssa kaikissa ollut jalomuovit. 2.2:ssa jopa kojelaudan päiden ilmasuuttimissa jalomuovit normi harmaan päällä, taitaa olla joku tarvikelisävaruste...

Gusse

Faijan -03:ssa muovipuu ainakin tuli business packin mukana. Faijan veljien -02:en mallisissa 2 litran perus SX:ssä niitä ei sitten ollut ja tietenkin puuttuivat myös muut business packin varusteet.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

Gusse

Lainaus käyttäjältä: Teuski - marraskuu 02, 2017, 13:10:30
Siinä vielä yksi verhoilukuosi lisää ja muutenkin todellinen karvalakkimalli
HDi 90, manuaali-ilmastointi, käsinveivattavat takaikkunat, ei käsinojia eikä sadetunnistinta. Kolme viimeistä on ainakin mulle ihan ennennäkemätöntä :D

Tuolle Service tarjoaa "korkean keskikoon" sijaan varustetasoksi "MOYENNE BASSE". Servicen mukaan puuttuu myös kynnysvalaistus, se puuttui myös tuosta mun 2.2 HDi:stä.
Servicen mukaan tuosta puuttuu myös kuskin penkin korkeudensäätö sekä että siinä olisi "kasettisoitin RB2" vaikka RD3 CD-soitin tossa näyttää olevan.

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9221969

No, tohon omaan tuonti-2.2 HDi:n on joku mennyt vaihtamaan sadetunnistimettoman tuulilasin, joten sellaisia selvästikin on. Liimasin siihen kiinnitysrenkulat epoksilla ja maalasin peilin peittämän alueen mustaksi ja hyvin pelittää ;) Ja siinä on muuten ollut myös rengaspainevaroittimet, tai ainakin toiminto oli kytketty päälle.

Tuo linkin malli taitaa vastata suomen hinnastossa ollutta varustetasoa X ja niitä näkee harvoin.