C4 1.6 HDi Berline -05 oikean vetoakselin kiinnitys?

Aloittaja en1toku, elokuu 03, 2017, 20:22:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

en1toku

Virittelen oikean puolen vetaria takaisin kiinni vaihdelaatikkoon, mutta eteen tuli ongelma. Vetaria irrottaessa irrotin myös vaihdelaatikon päässä kolmella pultilla olleen osan (ei mitään hajua mikä se on), ikävä kyllä sen sisältä putosi musta muovinen ratas enkä tiedä kummin päin se siellä kuuluu olla  :-[

Yritin etsiä kuvia netistä ja tietoa minkä palikan olen irrottanut, mutta tuloksetta.

Mistä osasta on kyse ja tärkein tieto olisi kyseisen rattaan oikeaoppisesta asennuksesta? Liittyykö osa ja ratas jotenkin nopeuden mittaamiseen?

en1toku

Kyseiseen värkkiin ei ole yhdistetty yhtään mitään, joten onko rattaan asennolla mitään merkitystä? Nyt on ratas asennettu ohuempi pää tasauspyörästöä kohti... kokeillaan käyntiin...

Samo

Ainakin vanhemmissa tuo ratas on nopeusmittaria varten. Samanlainen ratas on PSA laitteissa ollut 80 luvulta asti.
Uudemmissa nopeustieto otetaan kai muualta vaikka tuo ratas olisikin.
Niissä mistä itse olen tuon avannut on tuo ratas mennyt paikalleen kummin päin tahansa, mutta kotelo ei mahdu kiinni jos ratas on väärinpäin.

Servicen kuva liitteenä.
DS3, C-Crosser, P407 SW

en1toku

Kiitos kuvasta! Kuvasta näkeekin, että yhtään johtoa ei tule eikä mene, joten turha laite ainakin minun autossani...