Kirjoittaja Aihe: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan  (Luettu 14375 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 79
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #75 : Elokuu 31, 2018, 19:19:50 »

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 730
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #76 : Elokuu 31, 2018, 20:14:41 »
Olen aiheesta googlaillut enkä ole löytänyt samaa vaivaa koskevaa juttua jaggea tai C6 koskien mikä ihmetyttää hieman...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 730
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #77 : Marraskuu 25, 2018, 18:40:58 »
HDi 240 on ymmärtääkseni ns. älykäs lataus eli laturia käytetään pääasiassa jarrutuksessa ja moottorijarrutuksessa. Onkohan tuota toimintoa mahdollista muuttaa diagboxilla normaaliksi kun tuntuu että pätkäajossa saisi ladata enemmänkin varsinkin jos käyttää polttoainelämmitintä?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #78 : Joulukuu 17, 2018, 12:28:28 »
Missä öljynpaineanturi, kuvassa osa numero 8 sijaitsee?

Kuvista voinee päätellä että se lienee jakopään päädyn puolella, ehkä jossain lohkojen välissä jäähdytinnestekoteloiden alla?



Alla olevan kotelon reiässä?
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #79 : Joulukuu 17, 2018, 12:41:42 »
Onko se ao. kuvassa näkyvä vihreällä liittimellä varustettu anturi tuossa kuvitteellisen kaasuläppäkotelon oikealla puolella?

https://0.allegroimg.com/original/0c9611/a95c666f44dcbe56104eb9d7bcf0

EDIT: muokattu linkkiä.


Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #80 : Joulukuu 17, 2018, 13:05:03 »
Hyvä kuva. Lienee Jaguarin moottoriversio? Vihreä liitin juurikin kyseessä. https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.com%2Fulk%2Fitm%2F352521049306
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #81 : Joulukuu 17, 2018, 14:51:35 »
Kyllä tuo ihan dt20c on, mutta todennäköisesti mahdoton erottaa tuon kuvan perusteella TDV6:sta, kun ei kai niillä ole juuri eroa..?

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #82 : Tammikuu 04, 2019, 10:27:21 »
Onko kenelläkään V6 HDi:n omistajalla ollut tarvetta vaihtaa tuota moniurahihnan kiristintä? Viimepäivinä aamun ensimmäistä käynnistystä on alkanut säestämään vinkaisu tuolta moniurahihnan seudulta ja tänään vikinä/vinkuna kesti jo muutaman sekunnin. Hihnahan siellä todennäköisesti vähän kylmänä luistaa. Ohjainrulla sekä hihna ovat molemmat vaihdettu viimeisen 1,5 vuoden aikana, joten tuskin niistä kumpikaan on vaihtokunnossa (jossei sitten risa ohjainrulla ole vanhentanut hihnaa samalla). Kampiakselin hihnapyörä ei näissä taida juuri oireilla?

Service ehdottaa kiristimelle suolaista 318 euron yksikköhintaa. Jaiks! :-\  (ulkomailla toki huomattavasti halvempi)

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #83 : Tammikuu 04, 2019, 18:03:47 »
Jotain hetkellistä hihnan tai jonkun pyörän nillitystä on pari kertaa ollut mutta jään odottamaan kehittyykö.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #84 : Tammikuu 04, 2019, 20:04:54 »
Pitäisikö minunkin ostaa C6?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #85 : Tammikuu 04, 2019, 21:00:35 »
Pitäisikö minunkin ostaa C6?

Kysy vaikka oraakkelilta.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa Unssi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #86 : Tammikuu 05, 2019, 12:37:20 »
Kyllä voin suositella C6  3l HDI hankintaa.Itsellä kokemusta 20000 km 1 1/2 vuoden ajalta.Autolla oli ajettu 216000 km ,kun sen Saksasta hankin. Täys huolto ,kaikki öljyt ja netsteet ,vesipumppu ja hammashihnat molempiin päihin tuli itse vaihdettua. Myös TT-thermo 1000W letkulämmitin vasemman etulokasuojan sisään.Ei nämä mitään vaikeita hommia ole, vaatii varmaan uskallusta ryhtyä työhön.Kaikki toiminut loistavasti ,ei mitään ongelmia ja toivottavasti ei tulekkaan.Harrasteautohan tämä minulle on joten mahdolliset viat ei silloin harmita kun pakollisia ajoja sillä ei juuri ole.
C6 3,0 HDI ,C4coupe,Jumper2,0 HDI.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #87 : Tammikuu 05, 2019, 15:08:40 »
AMVAR ongelmien analysointi voi lähtitulevaisuudessa vaikeutua kun asiantuntijoita ei ole kun kourallinen jäljellä? Minua ei pelota tällainen, elämä on aivan liian lyhyt jotta eläisi aina pelon ohjaamana.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #88 : Tammikuu 05, 2019, 19:28:46 »
Jos ei vielä pelota niin tämä ketju kannattaa lukea:
http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?31162.0
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #89 : Tammikuu 05, 2019, 19:29:42 »
AMVAR ongelmien analysointi voi lähtitulevaisuudessa vaikeutua kun asiantuntijoita ei ole kun kourallinen jäljellä? Minua ei pelota tällainen, elämä on aivan liian lyhyt jotta eläisi aina pelon ohjaamana.

C5:ssa ei ole amvaria, C6:ssa ei voi välttää.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 730
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #90 : Tammikuu 05, 2019, 20:53:08 »

C5:ssa ei ole amvaria, C6:ssa ei voi välttää.

Voi kun ostaa sen 2.2 diisselin, siinä ei ole AMVAR.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #91 : Tammikuu 05, 2019, 21:06:38 »

C5:ssa ei ole amvaria, C6:ssa ei voi välttää.

Voi kun ostaa sen 2.2 diisselin, siinä ei ole AMVAR.

Puhuttiin 3.0hdi:stä.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 879
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #92 : Tammikuu 06, 2019, 08:55:36 »
Jep, 3l ainut vaihtoehto minulle ja olen tietoinen tuosta ketjusta minkä linkkasit.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #93 : Tammikuu 06, 2019, 11:51:53 »
Naamiksessa on kansainvälinen C6 -ryhmä jossa käyttäjällä nimeltä Jan Van Vliet on C6 3.0hdi jolla hän on ajanut jo ~460tkm ja kuulemma olisi ensimmäinen moottori. Kyllä näillä pääsee pitkälle kun vaan tietää jotain asioita. Muuten on pian musta pekka kädessä, tai oikeastan pihalla. Se on vaan jännä että toisilla ne autot kestää ja toisilla ei.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #94 : Tammikuu 06, 2019, 12:24:57 »
Toiset kuuntelevat autoaan herkällä korvalla. Eikös tuollainen 460 tkm ajosuorite ole dieselille ihan normaali, kunhan moottorista pitää huolta. Ja tosiaan kuuntelee herkällä korvalla.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #95 : Tammikuu 06, 2019, 22:41:40 »
Jos ei vielä pelota niin tämä ketju kannattaa lukea:
http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?31162.0

Varsin harvinaisia nämä kampiakseliongelmat ovat kai kuitenkin olleet, mutta on niitä netin mukaan mennyt; varsinkin noita TDV6 variatteja, joita löytyy Lantikoista ja Rangeista. Käsittääkseni se on kuitenkin enemmän tai vähemmän sama kone kuin tämä PSA:n DT20C, mutta hieman eri spekseillä. Toki noita TDV6 koneellisia on liikenteessäkin paljon enemmän kuin DT20C variatteja, joten ongelmatapauksiakin on varmasti tätä kautta määrällisesti enemmän.

Oman rajallisen kokemuksen perusteella tämä 3.0 V6 HDi on kuitenkin makein kone, mitä C5/C6:n nokalle saa. Harmi kun PSA ei tarjoa tämän koneen uusinta kehitysversiota enää omiin malleihinsa. Tuolainen 300 hv/700 Nm nelivetona olisi ihan maukas paketti esim. DS 7:aan.

PS. Onko kenellekään foorumilaiselle osunut DT20C:n täystuhoa omalle kohdalle?

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #96 : Tammikuu 06, 2019, 23:02:07 »
Saksanfoorumilta löytyy "kiva" kuvakokoelma ko. moottorin alakerran pettämisestä: https://www.andre-citroen-club.de/forums/topic/123016-gutachten-zum-motorschaden-eines-c5-240-hdi/

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 716
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #97 : Tammikuu 06, 2019, 23:29:16 »
Tuossa lienee käynyt juuri se tyypillisin, eli laakeriluiska on pyörähtänyt ja öljykanava jäänyt piiloon. Sen saa varmasti aikaiseksi 30tkm huoltoväliä noudattamalla vaikka millä öljyillä, viimeistään ennen neljättä huoltoa. Holtiton kaasun käyttö toimii hyvin katalyyttina tapahtumasarjassa pitkän huoltovälin kanssa.

Voit olla ihan rauhassa vaikka kuinka kultakorva mutta tuonlainen täystuho tapahtuu sekunnin osissa ja sen jälkeen on vähän moottorijumppaa tiedossa.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #98 : Tammikuu 06, 2019, 23:59:05 »
Joo, en usko että tuota tuhoa ehtii korvakuulolla estämään. Paras ennaltaehkäisy tosiaan lienee säännölliset öljynvaihdot laadukkaalla öljyllä (itse olen vaihtanut 1v/15 tkm). Se 30 tkm on mielestäni liikaa, varsinkin jos öljy pääsee vielä vähän laimentumaan dieselillä keskeytyneiden hiukkassuodattimen polttojen yhteydessä (en tiedä miten tyypillistä tuo on DT20C:n kanssa).
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 07, 2019, 00:17:55 kirjoittanut ace »

Poissa Unssi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Vastaus #99 : Tammikuu 07, 2019, 13:21:17 »
Tuosta saksan linkin kuvista ihmetytää laakeriliuskoista puuttuu mielestäni lukituskielekkeet jotka estävät lakereita pyörähtämästä.Puuttukohan vastaavasti lohkosta ja laakeripukeita vastaavat kolot näille lukituskielekkeille.
C6 3,0 HDI ,C4coupe,Jumper2,0 HDI.