Kirjoittaja Aihe: Millesimeen automaatti  (Luettu 2021 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sitruuna 55

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
Millesimeen automaatti
« : Toukokuu 15, 2017, 21:27:09 »
Onko Millesime Bx mallia tehty automaattina, ajattelin vaihtaa siihen laatikon, vai meneekö auto "pilalle"  :) ?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 952
  • Peukkuja: 14
Vs: Millesimeen automaatti
« Vastaus #1 : Toukokuu 16, 2017, 09:01:54 »
Onko Millesime Bx mallia tehty automaattina, ajattelin vaihtaa siihen laatikon, vai meneekö auto "pilalle"  :) ?
No BX:ää on ainakin tehty automaattina. Jos auton alkuperäisyydelle panee painoarvoa niin pilalle se menee joka tapauksessa jos laatikon tyypin vaihtaa. Anna palaa! :)
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Millesimeen automaatti
« Vastaus #2 : Toukokuu 16, 2017, 09:47:37 »
Muistelisin yhden kaverilla olevista automaatti-Bekseistä olevan Millesime, joten uskoisin niitä tehdyn. Enemmän kyllä kiinnostaisi minkä moottorin jatkeeksi olet laittamassa, voisi vähän arvella minkälainen aski siihen hyvin sopisi, ainakin välitysten suhteen...

Sellainen "hauska" sitten huomattiin, kun yhtä siistiä yksilöä on tarkoitus museorekisteröidä, johon on vaihdettu automaattiaski manuaalin tilalle. Museotarkastaja oli sen verran perillä, että selvitti asiaa, ja Beksin kohdalla tyyppikoodissa lukee "automatique" ja asiasta jutellessa väitti ettei tulisi läpäisemään tarkastusta jos ko. tekstiä ei tyyppikoodista löytyisi, ovat kuulemma tarkistaneet suhtautumistaan tällaisiin muutoksiin. Ja joo, tiedän, että museoituina on sellaisiakin toisenmerkkisiä, joissa on alkujaan ollut suora kutonen kolmelovisella manuaalilla mutta muutettu V8-automaatti -paketille, eikä se ole museointia estänyt, mutta ennen ei tuosta oltu ihan noin tarkkoja...

Mutta jos ihan vain käyttöpeliä, tai muuten harrastepeliä Beksistä aiot, niin en voi kuin suositella automaattivaihteistoa. Paljon leppoisampia ovat ajella, ainakin omasta mielestäni...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Millesimeen automaatti
« Vastaus #3 : Toukokuu 16, 2017, 10:39:32 »
1.9 GTi:n jatkeeksi automaatti sopii ainakin loistavasti, alhaalta vääntävä kone, moottoritieajossa loppuu tosin pykälät kesken,  millesimessä taitaa olla tehottomampi 1.6 ykspisteruisku?

Olikos näissä että automaatin vetolevy vaatii matalammat pultinkannat kuin mitä siinä vauhtipyörässä on kytkinasetelman kanssa?

Noi ZF-automaatit on ihan hyviä, öljynvaihto käy 2 proppua avamalla ja tikun reijästä lisäys, 2 litraa Dexron II

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Millesimeen automaatti
« Vastaus #4 : Toukokuu 16, 2017, 11:11:04 »
Olikos näissä että automaatin vetolevy vaatii matalammat pultinkannat kuin mitä siinä vauhtipyörässä on kytkinasetelman kanssa?
Ei, vaan lyhyemmät ruuvit. Vauhtipyörän ruuvit on sen verran pitemmät että menevät liian pitkälle vetolevyn kanssa. Jonnekin otti kiinni, saattoi olla runkolaakeripukki, eikä siihen ole kovinkaan hyvä ruuvin kaivautua...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981