C3 (2006) jarruvalokytkimen paikalleenlaitto

Aloittaja antimechanic, toukokuu 15, 2017, 16:03:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

antimechanic

C3 vm.2006 jarruvalojen kytkimessä oli häikkää, ja puhdisteltiin osia niin että käsipelillä toimii. Nyt ylitsepääsemättömäksi esteeksi näyttäämuodostuvan ko. osan paikalleenlaitto!

Se pikkupylpyrä siinä kytkimen kyljessä pitää ilmeisesti olla asentaessa eri asennossa, ja sisäänviennin jälkeen sitten kääntää paikoilleen? Tähän olen siis päätynyt nyt muutaman tunnin poski polkimia vasten vietettyäni, voi olla että tosin olen hyvinkin väärässä...

Toisaalta nyt on osaa väännelty ruuvimeisselillä suuntaan jos toiseen, joten alkavat olemaan muovitkin pyöristyneet  :-\
Varaosissa näyttää kaikissa olevan samalla OEM-koodilla kuitenkin pidempi tuo itse kosketin osa, toimisikoha kuitenkin ???

Paljon kiitoksia pienistäkin tipseistä, itsellä alkaa olemaan pitsihanskat tiskissä..

kaselin

Eikös toi oo semmonen painettava tönätään paikallee se nastapää edellä?
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

antimechanic

Takkuaa viestittäminen.

-Juu, asennuksen pitäisi käsittääkseni olla juuri niin simppeliä notta tikku koloon ja pieni kierto.
Tarkempi tutkimus osoitti, että kytkimen pylpyrä menee oikealle paikalleen asennettaessa. Koko kytkin jää silti hahloonsa kovin heiveröisen tuntuisesti.

-Peilailun kanssa selvisi,että kytkimen distaaliosa ei ota riittävästi kontaktia jarrupolkimeen (jarruvalot jäävät palamaan jatkuvasti). Kytkintä voimalla vääntäen piteni 2mm, ja tämä tuntuu nyt riittävän kontaktiin ja jarruvalojen oikeanlaiseen toimintaan.

?Onkohan tuo kytkin vain sitten hissukseen painunut kasaan, joka riitti hävittämään kontaktin. Ja josko tuo kytkimen lepo telineessään nyt sitten kuuluu olla noin kevyttä, tai osin muoviset jengat ehkä vääntyneetkin. Mutta pidemmälle ei uponnut, ei keinolla millään!  ;D

kaselin

Ei kannata dissata osta 10€ uusi kytkin ja paina paikoilleen thats it. Ei oo kierteitä on painamalla jos epäilet osta se muovinen mutteriosa ja uusi kytkin marmorilta,  tarvikeliikkeistä saat pelkän kytkimen.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82