Kirjoittaja Aihe: C5 III -Eberspächer asennus  (Luettu 1220 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
C5 III -Eberspächer asennus
« : Huhtikuu 01, 2017, 19:50:56 »
Nyt kun talvikin on tulossa niin on hyvä alkaa suunnitteleen lisälämmittimen asennusta. Tossa C5 2016 180 hv Bluehdi:ssä ei ole lainkaan lisälämmitintä ja sellasen ajattelin asentaa. Missäs kohtaa moinen laite on niissä joihin se on tehtaalla laitettu? Onko tossa bluehdi:sssä riittävästi tilaa samassa paikassa kuin muilla koneilla varustetuissa? Kakkos kopassahan se oli kuskin etukulmassa. Onko samassa paikka tilaa tässäkin? Mitä rensseleitä tarvitaan puhaltimen ohjaukseen IPCU rele ilmeisesti ainakin. Kuinka läpät saadaan ohjaamaan ilmaa? Vai vaatiiko ne edes puukotusta?

Kaikki mahdolliset ohjeet otetaan kiitollisuudella vastaan. Kytkikset, kuvat jne.

Eeperi siks, että ei oo kun hyviä kokemuksia siitä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #1 : Huhtikuu 01, 2017, 21:38:13 »
Vasemman etupyörän edessä se vakiowebasto näissä on, enpä usko että siellä mitään muutakaan on tuossa mallissa. Webaston Evo on kyllä aika hyvä laite, laittaisin sen tai sitten Binarin jos haluaa päästä halvemmalla.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2017, 12:09:02 »
Mitäs erinomaista Webasto evossa on? Googlailin, mutta en oikeen päässyt käsitykseen.

Eeperissä ainakin aikaisemmin on huolettavuus ollut parempi kun on saanut pienempiä osakokonaisuuksia. Tosin Xsarassa kun sellainen oli, niin ei sen kanssa kyllä tarvinnut temppuilla. Ainoa miinus jonka itse keksin on kaukosäätimen kulmikas muotoilu ja koko, mutta kyllä sekin taskussa kulki.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #3 : Huhtikuu 03, 2017, 12:41:37 »
Mitäs erinomaista Webasto evossa on? Googlailin, mutta en oikeen päässyt käsitykseen.

Toimivuus ja siihen saa kyllä ihan joka nippelin ostettua erikseen. Emännällä on autossa ThermoCall ja on kätevä kun minäkin voin laittaa auton tarvittaessa lämpenemään omalla kännykällä vaikka olisin Kiinassa.
If in doubt, go flat out.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #4 : Huhtikuu 03, 2017, 17:56:20 »
Totesin kanssa tässä, että alkaa oikestaan oleen toi kaukosäätö aika vanhanaikaista. Ja kun ei ne kaukkarit tuppaa kantamaankaan kovin häävisti. Pitää katsella puhelinohjausta.

Muistelen joskus lukeneeni, että johonkin webastoon ei saanut esim. hehkua erikseen vaan koko pesä piti vaihtaa. Omakohtaista kokemusta ei oo et voi tietty olla ihan huhua.

Eeperi taitaa olla hiukan edullisempikin.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 212
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #5 : Huhtikuu 03, 2017, 18:10:41 »
Hyvähän on toi binäärikin.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 131
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #6 : Huhtikuu 03, 2017, 20:07:35 »
Muistelen joskus lukeneeni, että johonkin webastoon ei saanut esim. hehkua erikseen vaan koko pesä piti vaihtaa. Omakohtaista kokemusta ei oo et voi tietty olla ihan huhua.

Thermotop C:ssä jossain vanhemmassa pesässä ei ole (periaatteessa?) irroitettavaa hehkua, mutta esim. omassani pesä on jo uudemmanmallinen ja hehkun sai klipsillä irti. Käsittääkseni se on juuri valmistusajankohtakysymys.

Minäkin olen lukenut foorumeilta useamman maininnan "tykkään Eberistä enemmän, varmempi ja saa yksittäisiä varaosia".  Ehkä siinä on perää, ja mikäpä siinä jos on hyviä omakohtaisia kokemuksia.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #7 : Huhtikuu 03, 2017, 21:14:56 »
Juu eihän sitä hyvää kannata vaihtaa. Sillä sitä tuli sistikassa edelleen pitäydyttyä.  :)

Mut juu jos niitä ohjeita. Varmaan ihan minkä tahansa lämppärin asennusohjeet käy. Ovat kuitenkin niin samanlaisia. Lähinnä ne letkureitit ja liitoskohdat kiinnostaa. Ja tietty kytkennät puhaltimen ohjaukseen. Ei tuu mieleen ketään tuttuakaan jolla olis x7. Vois käydä siitä hiukan kattelemassa. Jos ei muuten niin pitää mennä autokauppaan potkiin renkaita ja katella kuinka on toteutettu.

Edit: Kai tollaseen Euro6 normiseen sentään saa lämmittimen laittaa ilman pelkoo, että V. Niinistö tulee tarkastaan asennuksen?
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 03, 2017, 21:31:01 kirjoittanut Ves_ku »


Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #9 : Huhtikuu 05, 2017, 10:00:34 »
Kiitos. Koitin googlella hakea ja tuon löysinkin, mutta katsoin että olisi ollut edelliseen korimalliin. Koneen typpi eroaa aika radikaalisti, mutta pystyy tuosta varmasti osaa hyödyntämään.

Tosin mitä tässä olen aihetta opiskellut niin vaikeaksi on asentaminen noihin euro6 vehkeisiin tehty. Ilmesesti on mahdolista että aiheuttaa vikakoodeja jos lämmitetään myös moottorria. Siihen kuitenkin on joku niksi jolla "huijataan" älyä niin että lämmityksen saa tehtyä ilman vikoja. Mikähän tämä huijaus mahtaa olla? Ilmeisesti käytetään autossa virrat päällä ennen lämmityksen aloittamista? Onko tähän merkkitesterissä jokin suora konsti helpottamaan arktisienalueiden autoilijoita?

Moottorin ajon aikaista lisälämmitystä ei varmaankaan myös sallita? Tai ainakin oma oletus on että taas mennään vikatilaan kun moottorinohjaus luulee, että menee ihan liikaa energiaa harakoiden lämmitäämiseen.

Pösö puolella oli jotain juttua 3008 bluehdi:stä ja siellä esitettiin, että niissä olisi valmius putkineen kaikkineen webaan, mutta lämmitin pitää tilata erikseen. Kulostaa hiukan erikoiselta, että valmistaja laittaisi mitään ylimääräisiä osia vaan säästön maksimointi on etusijalla. Jos on totta ja  näin olisi myös tossa x7:ssa niin siitä pisteet psa:lle.

Olen kysellyt tarjouksia myös asennettuna. Monessa liikkeessä tuntuu olevan bluehdi vielä outokapistus. Kaikista pajoista ei ole kovin vakuuttavaa kuvaa jäänyt kun hintoja oon kysellyt.

Saattaa olla, että olen kuitenkin kallistumassa siihen webasto evoon. Ainakin mitä katselin puhelinohjausken appia niin näyttää hyvältä. Remucilla olis kans aika pätevän näköinen ohjain ja siinä tulisi lisänä gps paikannus jolla sais hälyn.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 131
  • Peukkuja: 23
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #10 : Huhtikuu 05, 2017, 10:46:42 »
Tosin mitä tässä olen aihetta opiskellut niin vaikeaksi on asentaminen noihin euro6 vehkeisiin tehty. Ilmesesti on mahdolista että aiheuttaa vikakoodeja jos lämmitetään myös moottorria. Siihen kuitenkin on joku niksi jolla "huijataan" älyä niin että lämmityksen saa tehtyä ilman vikoja. Mikähän tämä huijaus mahtaa olla? Ilmeisesti käytetään autossa virrat päällä ennen lämmityksen aloittamista? Onko tähän merkkitesterissä jokin suora konsti helpottamaan arktisienalueiden autoilijoita?

Nyt kun kirjoitit tuon, niin muistan lukeneeni itsekin euro6-ongelmasta ja niksistä. http://www.vagarena.fi/index.php?topic=19058.0

Onkos tässä mallissa jotakin vesiventtiileitä jotka pilkkovat vesikiertoa niin etteivät kaikki paikat lämpene?


Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 280
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #11 : Huhtikuu 05, 2017, 11:29:05 »
Jännää, että olen ite kuullut, että eberit renaa ja webat kestää. Tietotoimistoissa on eroja.  :) No pääasia, että pelaa. Boxerissa vm. 2005 webasto ei ole ikinä minulla kiukutellut, satoja startteja ja prodieseliä käytetty.
 Sitä en tiedä, miten on pelannut ennen mua.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 212
  • Peukkuja: 9
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #12 : Huhtikuu 05, 2017, 11:32:19 »
Jos tommonen savutin ois hankinnassa ottasin Binarin.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 05, 2017, 15:46:13 kirjoittanut kaselin »
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 280
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #13 : Huhtikuu 05, 2017, 11:56:39 »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 456
  • Peukkuja: 7
Vs: C5 III -Eberspächer asennus
« Vastaus #14 : Huhtikuu 05, 2017, 15:55:42 »
Ei tule ohjeita ei, mutta kokemuksia on Saabeista ja Ebereistä 3 eri dieselistä. 
Eberi ei tota jatkuvaa pätkäajoa kauheasti kestä, vaan savutus on jotain aivan mieletöntä jo kolmantena talvena ja ohilkulkijat varottelevat, että auto on tulessa. Kilometrejä oli tässä kohtaa varmaan 60tkm.  Tästä on kokemusta useammastakin Saabista, joissa kaikissa sama juttu, ja niinhän toi tuolla Saab-klubin puolellakin tuppaa olemaan, että joka toinen vuosi saa olla muutkin puhdistamassa.

Sitikan webastoissa ei puolestaan ole ollut mitään ongelmaa ainakaan 150tkm asti, eikä savutustakaan ole näkynyt, vaikka omakin on jo 7v vanha.
 
Ei eber niin huono ole kuin Volvoissa aiemmin ollut Ardic, mutta webaston veroinen se ei ole.
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, BMW 535d -11