Flektin maxisulake kärähtää

Aloittaja maelju, maaliskuu 04, 2017, 15:31:05

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

maelju

Citroen C5 vm-03 flektin maxi sulake kärähtää, vastukset vaihdettu. Vaihdettu jo usiampi 50A sulake. Osaisko joku neuvoa mistä vois johtua tuo sulakkeen kärähtäminen?

INikki

Flekti entinen. Uutta flektiä vaan tilalle.

maelju

Onko minkälainen vaihtaa, voiko itse sen tehdä? mistähän mahdollisesti vois hommata flektin?

Ralle

Voi tehdä itse, eiköhän sopivia ole Suomen purkaamot pullollaan.....

INikki

Helppo vaihtaa. Puskurista ne yläruuvit auki, niin mahtuu vaihtamaan. Nuo on ilmeisesti suomessa kiven alla, mutta onneksi saksa on pullollaan halpoja C5:n flektejä. Tuolta itse viimeksi tilasin: https://www.topautoosat.fi/

olli__o

näkyi olevan ulkomaisissa nettikaupoissa uusiakin suht samaan hintaan kun purkaamoissa:
www.mister-auto.fi
vs.
www.varaosahaku.fi

Muualla voi olla halvemmallakin, mutta tuolla misterissä näkyi olevan postikulut 0 € tänään yli 99 € ostoksista(ainakin minun selaimessa).
Ainakin ilmastoiduissa ja automaateissa näkyy olevan erilaisia, varmaan eri moottoreillakin omansa?
[edit tuli toinenkin viesti ulkomaan kaupoista sillä aikaa kuin kirjoitin...]

Tahma

kysele X-Parts Kangasala.
Pitäis löytyä kaiken näköstä osaa.

hyper

Ainakin joitakin vuosia sitten noita flektejä sai ihan tarvikeosana ykköskoppaiseen motonetistakin, mutta ei näy enää listattuna... Auto-Artikkelista kannattaa kysyä. www.auto-artikkeli.fi

Kakkoskoppaisessa joutui ainakin irrottamaan koko etupuskurin että pääsi vaihtamaan, muuten helppo homma. Samalla tuli selväksi ettei sitä flektiä ole suunniteltu kovin sateisiin olosuhteisiin, kun se on siellä etummaisena niin sehän altistuu kuralle ja vedelle aika maksimaalisesti. Vähintä mitä asian hyväksi voi tehdä on käyttää niitä maskisuojia talvella.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

maelju

Kiitos kaikille vastauksista.

Hinta haarukka näyttää olevan aika laaja 56eurosta aina 350 euroon.

Sitä on monikin ihmetellyt miksi se flekti on laitettu siihen etupuolelle. Autossani on maskisuoja siellä alempana, mutta siihen ylempään ritilikköön ei ole olemassakaan maskisuojaa, enkä ole sitte kehannut alkaa värkkäämään mistään pahvista.

olli__o

Osasyynä voisi olla että puhaltava propelli on tehokkaampi kuin vetävä, kai se auttaa myös ilmastoinnissa. Suomessa tuo etupuoli ei ole niin ihanteellinen, mutta ei ehkä joku Etelä-Euroopan jatkuva kuumuuskaan syylarin takana ole niin ihanne sähkölaitteille?

maelju

Mites muilla ootteko tukkineet molemmat ritiliköt talveksi?

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: maelju - maaliskuu 06, 2017, 11:08:18
Mites muilla ootteko tukkineet molemmat ritiliköt talveksi?

Kyllä se alempi pitäisi I-koppasessa riittää. Emmännän autossa toimi hyvin tuollaa yhdellä isolla alkuperäisellä suojalla.

II-koppasessakin jää tuo ylempi rako tyhjäksi, ei siinäkään ole ongelmia.
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

KariM

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - maaliskuu 06, 2017, 13:03:14
Kyllä se alempi pitäisi I-koppasessa riittää.

Ei riittänyt kun lunta tuli motarilla pari tuntia vaakasuoraan :( Ylemmästä aukosta sisään, ja sitten paikallaan kykkiessä kun flekti käynnistyi, niin tärinä oli melkoista.

Toisen kerran yläaukosta meni lunta sisään jonkun lumipyryn aikana ihan parkissa ollessa. Flekti jäähän minkä seurauksena kärähti sekä etuvastus että sulake.

Noiden jälkeen olen pitänyt myös ylämaskista apparinpuoleisen aukon ummessa. Plussakelillä alkaa näkyä lämpömittarissa että pitää peittoja poistella.

citikka1

Oletko tarkistanut ne releet siitä vastusten vierestä, mulla oli yhden releen paksujohto kärähtnyt

maelju

Näytti releet ja johdot olevan ihan kunnossa. Uutta flektiä ootellaan, jospa se alkais sillä toimimaan.