Kirjoittaja Aihe: Näpyteltävä ajonesto  (Luettu 2727 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 0
Näpyteltävä ajonesto
« : Tammikuu 13, 2017, 17:33:03 »
Oliskos täällä osaajia kun potilaana on xantun sisarmalli, 406 1.8 16V -96 eikä saada käymään sitten millään. Tuolla pesosfoorumilla on yritelty selvittää asiaa vähiinsä, mutta ei ole vielä ratkaisevaa läpimurtoa saatu aikaiseksi. Auto on ollu enemmänkin "harrasteajoneuvona" - eli mökkiautona - mutta kivahan tuo olis saada käyntiin.

Yhtenä aamuna ei käyntiin. Ei ohjaa bensapumppua. Ajonesto oli ollut ohitettuna muutaman vuoden. No laitoin näppiksen kiinni ja ajonesto näyttää vihreää kun vanha koodi oli tallessa. Luin, että ajonestoja on aktivoitunut itsestään vaikka ollut ohitettuna. Mutta ei ohjaa bensapumppua. Kaksoisrele kyllä toimii. Eculta kun ottaa liittimen irti ja maadoittaa pumpun piirin niin johan kulkee bensa. Eli eku ei ohjaa pumppua. Tilasin latviasta toisen ekun. Tietenkään siihen ei ollut koodia mukana, mutta se oli siinä tilassa, että siihen pystyi koodaamaan oman koodin; ohjekirjasta ohjeet niin kun autolle uutena on tehty.

Olisko mitään vinkkejä....? Mikä muu kuin ajonesto, voi olla niin vahva lukitus ettei anna lupaa bensapumpulle? Vai voisko tuo ajonesto olla päällä, vaikka vaihtaa punavalosta vihreälle? Kammenkulma anturi hajonnut....? Diagnostiikkaliittimestä jompittamalla kyllä vilkuttaa moottorin merkkivaloa, mutta mikään vikabitti ei ole siinä pystyssä? Millä tuota diagnostiikkaa luetaan ennen odb-aikaa kun ollaan....?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 152
  • Peukkuja: 23
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #1 : Tammikuu 13, 2017, 20:32:30 »
Kolarikytkin, onko tässä sellaista? Punainen tutti jossakin (oikean) jousitornin luona.

Käynnistyykö moottori bensapumppu pakkovirroitettuna? Jos ajoneston toteutuksessa on yhtään mitään järkeä, niin ei käynnistyisi vieläkään. Tuolla voisi kokeilla onko ongelma ajonestossa vai jossain muualla.

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 0
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #2 : Tammikuu 15, 2017, 13:18:37 »
Joo kolarikytkin on tossa pumpun kanssa sarjassa, eli toimii sekin kun jompittaa pumpun käyntiin ekun liittimestä.

Tuota ajattelin kokeilla seuraavaks, että pistää bensapumpun manulla pyörimään. Mutta veikkaan, ettei anna kipinää.  Vähän jäi tutkimukset kesken viime kesänä, kun auto taivasalla ja ihan hieman satoi vettä aina kun pääsi paikanpäälle....

Sit vois tietysti pakkaspäivien ratoksi tuota latvian ecua yrittää modifioida - eebayhin hauksi immo off....

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #3 : Tammikuu 15, 2017, 13:48:51 »
Ajoneston poisto moisesta onnistuu vaikka allekirjoittaneeltakin. En tosin usko vian olevan siinä.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 0
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #4 : Tammikuu 17, 2017, 09:20:11 »
No en minäkään usko, että vika siinä ajonestossa on, kun kahdella eri ekulla tuo näppiksen punavalo vaihtaa vihreälle. Ja kojetaulun ledi sammuu. Olisko kellään jotain Lexiaa tms, missä olis se ruskea, neliskanttinen, 30-pinninen liitin....? Voihan se olla, että kaapelilla löytyis jotain vaikkei tuo tosta diagnostiikkaliittimestä maadoittamalla mitään vikaa vilkutakaan.

Voihan se olla, että täytyy investoida omaan kaapeliin. Tuossa on -02 saarakin vielä ajossa, vaikkei ole kaapelia tarvittu kertaakaan kymmenen vuoden aikana vielä. Vanha XP-läppärikin löytyy, mutta väittävät että toimis win7-koneessakin. Ei tuo nyt hinnalla kyllä pilattu ole jos edes tohon pesoseen pääsis käsiks, reilu viiskymppiä hollannista
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 17, 2017, 10:00:54 kirjoittanut ExXm »

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #5 : Tammikuu 17, 2017, 11:29:11 »
Mulla on tuo retroliitinkin hyllyssä sijaitsee Vihdissä.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 0
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #6 : Helmikuu 04, 2017, 13:03:01 »
Pahus kun ei pääse potilaaseen käsiksi näin talvisaikaan. Mutta onko tietoa; onko polttoainelinjassa mahdollisesti painemittaus....? Jotenkin olisi semmoinen muistikuva, että sytkäpuolen koskettimet olis naksahtanu startatessa. Voiko olla niin pöljä, että jos polttoainelinjan painemittaus näyttäis puutaheinää, niin ei edes ohjaa polttoainepumppua....?

Pikaisen kuuglettelun jälkeen jäi tuntuma, että taitaa olla vain noissa dsl-koneissa jonkunlainen paineen valvonta...
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2017, 13:29:15 kirjoittanut ExXm »

Poissa plagu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 9
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #7 : Helmikuu 04, 2017, 14:44:54 »
Ei ole mitään painetietoja bensavehkeissä, surahtaako bensapumppu hetken kun käännät virrat päälle?
Jollei surahda niin jotain vikaa jossain on eikä liity ajonestoon.
Peugeot 407 coupe 2.7hdi
Peugeot 508sw 2.0hdi allure
Peugeot 807
Citroen 11B

Poissa ExXm

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 147
  • Peukkuja: 0
Vs: Näpyteltävä ajonesto
« Vastaus #8 : Helmikuu 04, 2017, 15:25:19 »
Ei surahda. Noh, Diagboxi on hommattu. Katsotaan, että päästäänkö tuolla yhtään eteenpäin...