Palvelu pelaa, mitä sitä turhia jorisemaan

Aloittaja HiTec, tammikuu 06, 2017, 10:47:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

HiTec

Joskus se palvelu pelaa vaikka koko tapahtumassa ei vaihtaisi sanaakaan. Miksi sitä pitäisi aina turhia jorista, kuulumisia tuntemattomien kanssa vaihtaa tms. ???

https://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rengasliike-59839
LainaaHän kertoo olleensa suorastaan hurmioitunut pohjoishelsinkiläisessä rengasliikkeessä viime syksynä.

– Saapuessani hallissa ei ollut ainoatakaan asiakasta. Viisi miestä oli puuhailemassa hallissa rengaskoneiden äärellä. En tervehtinyt heitä eivätkä he tervehtineet minua. Nostin uudet renkaani ja vanteeni hallin lat­tialle, josta miehet sanaakaan sanomatta siirsivät ne rengas­koneiden viereen ja aloittivat asennustyön – olihan itsestään selvää, että renkaat asennetaan vanteille, kirjoittaja kuvailee.

– Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun. En tervehtinyt miestä eikä mies minua.

Hallin puolelle palatessaan miehen auton renkaiden asennus alkoi olla valmis. Asentajat kantoivat renkaat sanaakaan sanomatta hänen autonsa tavaratilaan, ja hän poistui paikalta.
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

Zego

Kyllä hyviin tapoihin kuuluu edes tervehtiä!!!

kaselin

Palvelu viimosrn päälle hyvää ilman narisemista. :)
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

yason

Lainaus käyttäjältä: Zego - tammikuu 06, 2017, 11:15:40
Kyllä hyviin tapoihin kuuluu edes tervehtiä!!!

Kyllä oikeassa seurassa tiedetään jo valmiiks, että kumpikin kyllä tervehtisi, jos nyt olisi ihan pakko.
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19

Pasi A S

Muistaakseni seiskaluokalla tuli pahempi yhteentörmäys tarkkailuluokan pojan kanssa. Monia vuosia myöhemmin ko kaveri asensi työsuhdeautooni renkaita minun hymyillessä vieressä :) Valitin talvirenkaiden säilönnän yhteydessä että renkaat ovat kovin likaiset  vaikka työnantajani on vartavasten maksanut niiden peusta. Keskustelimme hetken ja tulimme siihen tulokseen että rengasasentaja, tämä henkilö jonka tarkkailuluokan kiusanhenkenä tunnistin,pesee ne painepesurilla minun odottaessani.

Xari

Ne on eri miehet jotka tekee ja eri miehet jotka puhuu  ;D

Ne jotka vaan puhuu saa harvemmin mitään aikaan.

danbomp

Tää vois olla kohtaus Kaurismäen elokuvasta  :)
Yamaha GTS 1000 & XS 650
Volvo 245 & Amazon Herrgårdsvagn

vibes

Mä oon sellainen hölöttäjä että mua vituttaisi tuollainen tuppisuisuus.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

adamas

Lainaus käyttäjältä: kaselin - tammikuu 06, 2017, 12:28:24
Palvelu viimosrn päälle hyvää ilman narisemista. :)

Joo'o sano rengit päissään ja juttua riitti koko illaksi.

sitikkaporo

Tulee tuosta rengasliikkeen jutusta mieleen paikallinen ruuvipuoti, Liukkosen pultti, jossa seinällä kyltti "Jäykkää mutta asiallista palvelua vuodesta 19xx"  8)  Siellä harvakseltaan oon asioinu, yleensä jotakin mitättömän pientä ruuvia ostamassa suunnilleen yksittäiskappaleina, ja joskus on joutunut jopa maksamaan ruuvista jotakin, yleensä se 5 kpl ruuveja on ollut ilmainen ostos "kun tässä menee enempi työaikaa kuitin tekoon kun noiden arvo on". Joka kerta olen luvannut asioida uudestaankin siellä  ;D
ë-C4 2023, Dyane -68 projekti, Mitsu Outlander PHEV 2016

Megaman

Itsekkään en ole mikään moottoriturpa länkyttäjä, mutta on se aika kiusallista jos ei saada edes sanaa suusta.

Ja se tervehtiminen...omassa nuoruudessa sitä korostettiin koulussa ja kotona. Nykyään jos joku lapsi tai nuori tervehtii, pidetään ilmeisesti enempi outona.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Aakku

Olisiko joskus kyse tällaisestakin....

Citroën 2CV AZ Berline -56

Xari

Lainaus käyttäjältä: sitikkaporo - tammikuu 07, 2017, 11:01:35
Tulee tuosta rengasliikkeen jutusta mieleen paikallinen ruuvipuoti, Liukkosen pultti, jossa seinällä kyltti "Jäykkää mutta asiallista palvelua vuodesta 19xx"  8)  Siellä harvakseltaan oon asioinu, yleensä jotakin mitättömän pientä ruuvia ostamassa suunnilleen yksittäiskappaleina, ja joskus on joutunut jopa maksamaan ruuvista jotakin, yleensä se 5 kpl ruuveja on ollut ilmainen ostos "kun tässä menee enempi työaikaa kuitin tekoon kun noiden arvo on". Joka kerta olen luvannut asioida uudestaankin siellä  ;D

Liukkoselle pitää antaa pisteet, löytyy pulttia mitä ihmeellisempiä kokoja, muissa liikkeissä saa sitä kohteliasta palvelua muttei niitä pultteja, Liukkoselta on löytynyt esim Xantian takajarrusatulan pultteja suoraan hyllystä, samantien, ukot muistaa sen varastonsa ulkoa.

Paikallista pitkän linjan akkukauppaa joku moitti naamakirjassa, tinkimiseen hinnasta oli tokaistu vaan että kun kaikenmaailman opiskelijoita, eläkeläisiä ja muita rahattomia pitäisi palvellakin ;D

adamas

Lainaus käyttäjältä: HiTec - tammikuu 06, 2017, 10:47:54
Joskus se palvelu pelaa vaikka koko tapahtumassa ei vaihtaisi sanaakaan. Miksi sitä pitäisi aina turhia jorista, kuulumisia tuntemattomien kanssa vaihtaa tms. ???

https://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/rengasliike-59839
LainaaHän kertoo olleensa suorastaan hurmioitunut pohjoishelsinkiläisessä rengasliikkeessä viime syksynä.

– Saapuessani hallissa ei ollut ainoatakaan asiakasta. Viisi miestä oli puuhailemassa hallissa rengaskoneiden äärellä. En tervehtinyt heitä eivätkä he tervehtineet minua. Nostin uudet renkaani ja vanteeni hallin lat­tialle, josta miehet sanaakaan sanomatta siirsivät ne rengas­koneiden viereen ja aloittivat asennustyön – olihan itsestään selvää, että renkaat asennetaan vanteille, kirjoittaja kuvailee.

– Menin konttorin puolelle ja kerroin kassan takana istuvalle miehelle lyhyesti, mitä renkailleni ja vanteilleni tehdään seinän toisella puolella, ja maksoin laskun. En tervehtinyt miestä eikä mies minua.

Hallin puolelle palatessaan miehen auton renkaiden asennus alkoi olla valmis. Asentajat kantoivat renkaat sanaakaan sanomatta hänen autonsa tavaratilaan, ja hän poistui paikalta.

Härmäläistä small-talkia parhaimmillaan.  :)

HiTec

Lainaus käyttäjältä: Aakku - tammikuu 07, 2017, 12:13:35

Tuosta puuttuu tuntihinta asiakkaan tuomilla varaosilla ;D
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

vibes

Lainaus käyttäjältä: Aakku - tammikuu 07, 2017, 12:13:35

Joo siis itse tarkoitin varsinaista palvelutilannetta, omat kokemukset on kyllä opettaneet antamaan ihmisille työrauhan :D
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

kaselin

Joo ennenmuinon töissä lähetettiin miehet korjaan laitteet kun puheilla remppaajat oli ensin käyneet ja asiakas soitteli ettei toimi vieläkään.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

citromes

Rengaskaupassa kävi kanssa tilanne. Olin varanut ajan uusien renkaiden asennukseen. Halli oli tyhjä. Ajoin auton ovelle.
Kaveri seisoi ovella. Hyppäsin autosta ja tiedustelin että sopiiko jo ajaa sisään. Olin sen kolme minuuttia etuajassa.
Murahdus kertoi että käy. Ajolinja ei ilmeisesti ollut optimaalinen kun kaveri huutaa kitarisat ulkona.  VASEMMALLE!!!. Ja ääni koveni VASEMMALLE.(mutta ei hetkeäkään aiemmin ollut reagoinnut nosturille ajoa mitenkään)
Muilta työntekijöiltä putosi työkalut.Auto nosturille. Keskustelu kokonaisuudessaan oli hallin puolella nuo kaksi sanaa.Tässä vaiheessa luikin äkkiä sisään toimistoon.
Liikkeen omistajan kanssa seurattiin vaihtoa ikkunan takana . Kunnes yksi työntekijöistä kävi varovasti ilmoittamassa että tilaamanne työ on valmis.
No hyvät renkaat ja paljon kilometrejä takana :)
Otin tästä opikseni...opettelen ajamaan..nosturillekin...ja jos vastaava tapahtuu että joku huutaa noin .VASEMMALLE...
käännän pyörät,   jo ennen hallin ovea vasemmalle....viereiseen likkeeseen....näkemiin..kiitos ja anteeksi...

Xantia 1.8 Berline -00
Xantia 2.0 HDi Break -01
BX 1.9 GTi ABS -87