1 koppaisen Xsaran radio koodi?

Aloittaja hukki, tammikuu 03, 2017, 07:46:04

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hukki

Mistähän löytyy vai löytyykö mistään  Xsaran alkuperäisen radion koodi jolla sen saisi taas akun vaihdon jälkeen toimimaan.  Waunu ei ole minun vaan liki 90-vuotiaan isäni, hän on alkupeäinen omistaja.  Löytyykö koodi jostain auton papereista?

Autoon vaihdettiin akku ja radiota ei sen jälkeen ole voinut käyttää kun koodi ei ole  tiedossa.

hukki

Ilmeisesti ei löydy kun kukkaan ei ole kommentoinut... ???

KariM

Netistä löytyy laskuriohjelmia joilla koodin saa laskettua mankan sarjanumeron perusteella. Kerran kokeilin tuollaista, ja kyllä sillä oikea koodi löytyi. Virustutka kyllä hermostui ohjelmasta.

Edit: Minulta löytyy edelleen tuo ohjelmapaketti, jos joku haluaa kokeilla.

Tuolta voi ostaa koodin, maksaa 20 puntaa: https://www.radio-code.co.uk/citroen-radio-codes.html

Nuudeli

Muistelen, että joku laskuri löytyy itseltäkin, Xantiaan sitä onnistuneesti käytin. Voin tarkistaa kunhan pääsen kotiin. Laita yksityisviestinä tiedot radion tyyppikilvestä, mistä näkyy sarjanumero ja mielellään radion merkki ja malli.
Nykyiset: MB C 250CDI -A -18, C4 AT -11 (1.6 VTI)

Entiset: 2 x C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

hukki

Kiitokset vastauksista. En taida tähän hätään lähteä kaivelemaan tuota tyyppikilpeä toiselle paikkakunnalle. Radio on siis auton alkuperäinen, lienee clarion ja varustettu cd-soittimella ei siis mikään kasettimankka.

1-xantia

Koodihan on tullut auton paperien mukana uutena, sieltä sen pitäisi löytyä.
C4 1,2 -21
Exiä..
C4 BlueHDI 120 Exclusive Limited -17, C5 2.2 HDI-06
C5 III 2.0 16V tourer -08, Xsara VTS -03, Xantia  Exclusive Break 1.8 -99, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8V aut-97, BX1.6Van-88, Xant

Teuski

Lainaus käyttäjältä: hukki - tammikuu 10, 2017, 08:47:41
Kiitokset vastauksista. En taida tähän hätään lähteä kaivelemaan tuota tyyppikilpeä toiselle paikkakunnalle. Radio on siis auton alkuperäinen, lienee clarion ja varustettu cd-soittimella ei siis mikään kasettimankka.
Sitä koodia ei tuon perusteella kukaan pysty sanomaan.  Jos ei lappua löydy niin laskurilla vaan. 

Mulla puuttui yhdestä xantian radiosta se ratkaiseva tarra,  kenenköhän intresseissä on ollut sen irti nyppääminen?...

Ja kun koodi selviää,  niin vaikka tussilla radion runkoon ja lappu hanskalokeroon...
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

olli__o

Jos tuo on alkuperäinen radio, niin merkkihuollostakin saanee maksamalla, hinta kannattaa kysyä etukäteen, uusi soitin voi olla edukkaampi...
Sekin vaatinee rekisteritodistuksen ja henkkarit, vaikkein tuon ikäisen radion (tai koko autonkaan) arvo ole ihan hirmuinen. Joskus kuulemma maahantuojaltakin on saanut ihan sähköpostilla, mutta sekin kai vaati nuo radion tarrojen numerot - riippuu varmaan myös henkilöstä/kiireistä kuka sattuu siellä siihen vastaamaan?

hukki

Juu auton käyttöarvo lienee vanhuksille ihan eri asia kuin rahallinen arvo (vaikka kilometrit onkin alle 100000!). 

Sitähän minä vaan tarkoitin tuolla kysymyksellä että pitäiskö sen koodin olla jollakin lapulla auton paprereissa, esim huoltokirjassa tms.

Vaan täytyy kysellä esim sieltä huollosta sitten kun on taas sen aika (noilla ajoilla varmaan noin 5 vuoden kuluttua...)

Teuski

Mitä sillä koodilla toisaalta tekee jos se on hanskalokerosta löydettävissä jostain ennalta tiedetystä paikasta.

Mun saksantuontisafranessa radion koodi on omassa sarakkeessaan saksalaisessa rekisteriotteessa  :o
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Megaman

Myin Boxerin orkkis CD-soittimen koodin kera kahella kympillä. Meni kaupaksi parissa päivässä samanlaiseen Boxeriin (koodi hukassa) , kun jossain merkkiliikkeessä perivät koodista moninverroin enempi.

Noihan on jo sen sortin vehkeitä, että ei nistejäkään paljon kiinnosta... :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

olli__o

Lainaus käyttäjältä: hukki - tammikuu 10, 2017, 13:45:13
...
Sitähän minä vaan tarkoitin tuolla kysymyksellä että pitäiskö sen koodin olla jollakin lapulla auton paprereissa, esim huoltokirjassa tms.
...
Mielikuva olisi että se olisi ollut luottokortin kokoinen "lappunen", mutta saatan nyt muistella sitä ajonesto/avainten ohjelmoinnin koodikorttia, ei ole kuin vuosi kun tuollainen radioon piti kaivella (ekan vuosimallin Xsara) ja löytyikin, mutta en varmasti muista millainen lappunen lopulta oli, ja paljon oli papereita huolloista ja ruostesuojauksista...

Mutta jos on käytettynä ostettu, niin usein tuo kortti jää jollekin myyjälle. Ohjehan menee jotenkin näin: Pistä hyvään talteen, älä säilytä autossa
ja ainakin minulla on paljonkin juttuja "hyvässä tallessa", monasti muualta saa helpommalla kuin etsimällä. (Mutta löytyipä vaan viime vuonna Xantian koodi yli 15 vuotta ostamisen jälkeen ja sekin auto oli ostettu käytettynä ja koodi tuli minullekin jälkikäteen autoliikkeestä paperilapulle kirjoitettuna) autokin ehti olla minun jälkeen melkein 10 vuotta parilla muulla siinä välissä ja mukana annettu koodi (ja toisenkin kerran annettu koodi) oli jo hävitetty. Eli erittäin hyvä ohje on laittaa se hanskalokeroon ja mieluusti hyvin näkyviin, miten olisi vaikka tarra hanskalokeron kanteen. Noilla radioilla ei ole juuri arvoa, että sen takia koodia tarvitsisi, ehkä taas joskus vuosikymmenten päästä arvokin nousee?