Mistä lailliset E-hyväksytyt BAX9S LED-parkkipolttimot eteen; Citroen C5 ll ?

Aloittaja adamas, lokakuu 14, 2016, 16:01:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

adamas

Tulisi halogeenien tilalle, mistähän saisi E-hyväksytyt/tieliikennekäyttöön sallitut ?
- etuna pitkä käyttöikä

Bornyhalls

Ei mistään, jos umpio on tyyppihyväksytty halogeenille, siihen ei ole mahdollista laittaa muun tyypin poltinta laillisesti.

Megaman

Kiinalaisilla ledeillä ei välttämättä toteudu tuo pitkä käyttöikä. Tosin itsellä kokemusta vain T10 ledeistä.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

CelaVii5

Tahma

Lainaus käyttäjältä: CelaVii5 - lokakuu 14, 2016, 19:54:26
No mutta eihän parkkipolttimot ole halogeenit??

Kyllä ne perkemat ovat halogeenit H6W malliltaan. Ja veemäiset vaihtaa.

Yhdet kiinan pojan LEDi tekeleet oli nokalla hetken aikaa ja välkkyvät ja vilkkuvat siinä puolisen vuotta kunnes antautuivat.

hyper

Onhan täällä kokonainen ketju tai kaksi jo tästä II-koppaisen parkkipolttimoiden vaihdosta... halogeenit ne on eikä ne kestä, joka vuosi saa vaihtaa ja se ei tosiaankaan ole helppoa se vaihtaminen. Leditkään ei tuppaa kestämään siellä. Itse aikanaan laitoin lopulta tavalliset perus-4W polttimot sinne, polttimon kantaa piti muokata että sai paikalleen mutta sitten ne kyllä toimi.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

adamas

Lainaus käyttäjältä: hyper - lokakuu 14, 2016, 22:20:10

Onhan täällä kokonainen ketju tai kaksi jo tästä II-koppaisen parkkipolttimoiden vaihdosta... halogeenit ne on eikä ne kestä, joka vuosi saa vaihtaa ja se ei tosiaankaan ole helppoa se vaihtaminen. Leditkään ei tuppaa kestämään siellä. Itse aikanaan laitoin lopulta tavalliset perus-4W polttimot sinne, polttimon kantaa piti muokata että sai paikalleen mutta sitten ne kyllä toimi.
Siirtymällä historiasta uuden teknologian vuoden 2016 LED-aikaan etuna olisi erittäin pitkä käyttöikä (Life Expectancy: 50.000 + hours)? Ei tarkoita "Höpönetin" tuikkuja.

Zego

En usko autovalmistajien ledien kestolupauksiin missään nimessä. Olisin todella yllättynyt jos jossain autossa kestäisi edes puolet ajasta. Liian haastavat käyttöolosuhteet ja etenkin tärinä-jousitetussa autossa (lue: sporttinen jämäkkä alusta). Elektroniikka näissä menee rikki.

adamas

Yhteenvetoa foorumilaisten hyvistä kommentoinneista etu-parkkipolttimoista.
- Unohda LEDit, E-hyväksyttyjä autokäyttöön tarkoitettuja LEDejä ei ole markkinoilta saatavissa.
- Umpio on tyyppihyväksytty halogen-polttimoille. Laillisesti ei saa laittaa muun tyyppisiä polttimoita.
- Pitäyhy omistajan käsikirjan neuvomissa halogen polttimoissa H6W.
- Polttimot ovat vxxxxmaiset vaihtaa itse.
- Autohuoltamossa polttimon vaihto uuteen maksaa töineen 34 EUR/kpl Alveineen.
- Halogen polttimon kestoikä on arviolta noin 1-vuosi 20 000 km:n vuosiajolla ?

Joker-1979

Koodauta auton alkuperäinen ajovaloautomaatiikka päälle ja asenna samalla päivävalot. Säästyy moni kuluva osa..
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

Kenguru

Mie olinkin rikollinen ja pistin johdot poikki ja kolvasin normaalit lankapolttimon kannat kiinni...
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Teme

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - lokakuu 17, 2016, 15:47:57
Mie olinkin rikollinen ja pistin johdot poikki ja kolvasin normaalit lankapolttimon kannat kiinni...

Ja mie pistin laittomat LEDit. Ai niin, laittomia Xenoneitakin löytyy nokalta useita...
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Harri126

Laittomat ledit täälläkin, mutta parempi, että jotain palaa.
Halogeenit kesti pari kuukautta.
C5 Break -05 2.0 16 V Aut.
Xantia Break -98 2.0 16 V Aut.
Xantia VSX -93 2.0 Aut.
Harrasteet:
-82 MB 500 SEC
-63 VW Karmann Ghia

Jarppa

Laitoin itse aikaan jonkun hehkun, josta viilasin toisen ulokkeen pois. Varmaan löytyy tieto näistä keskusteluista mikä poltin siihen tuolla toimenpiteellä käy.