C4 Picasso (grand) -07 2.0 Pesuneste hälytys

Aloittaja ruhvelo, lokakuu 09, 2016, 12:26:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ruhvelo

Picasso piipittää aina pissapojan käytön jälkeen aineen vähyyttä. Vaikka tavaraa onkin tarpeeksi.
Yritin etsiä tietoa haulla, mutta c5 vastaavia löytyi. Onko nesteentason anturi samassa paketissa pumpun kanssa vai erillinen.
Täytyykö puhdistaa mekaanisesti vai onko mahdollisuuksia jollain liuoksella saada toimimaan? Kuumalla vedellä olen kokeillut kertaalleen sen saada toimimaan.

Onko kokemuksia?

Teuski

Sama tullut vastaan monessa autossa, olen pistänyt sen nykyisten pesuaineiden piikkiin. Sähkönjohtavuus ei riitä anturille tms.
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

Tommi1967

Lainaus käyttäjältä: Teuski - lokakuu 09, 2016, 12:48:44
Sama tullut vastaan monessa autossa, olen pistänyt sen nykyisten pesuaineiden piikkiin. Sähkönjohtavuus ei riitä anturille tms.
Näin minäkin olen tuumaillut. Todisteena teoriasta on jo kolmen eri ikäisen C5:n pissapojat, joista jokainen on toiminut kesäpesunesteellä virheettömästi, mutta pakkasen kestävällä pesunesteellä ihan miten sattuu. En ole varma mutta tuntuisi kuin etanolipohjaisella toimisi paremmin kuin metanolipohjaisella litkulla.

KariM

Samaten C5-kokemuksella arvelisin nesteen merkin/laadun vaikuttavan. En ole tullut ostaneeksi metanolipohjaisia liemiä pitkiin aikoihin, eikä myöskään anturi ole sekoillut pitkilleen.

C4 Picasson varaosakuvia katselemalla anturi olisi ainoastaan lampunpesureiden säiliössä, mutta ei oikein selviä, että korvaako lampunpesurisäiliö lampunpesurittoman tuulilasisäiliön, vai onko lampunpesurillisessa autossa kaksi säiliötä? Jokatapauksessa uusi anturi on jäätävän hintainen, 77e.

ruhvelo

Jos liittimen irroittamisella selviää, niin se sopisi minulle ihan hyvin.
Odotetaan jos joku olisi paininut tämän saman asian kanssa.
Anturi jos on kalkkeutunut tai vastaavaa niin saattatisihan sen vielä saada toimimaankin.

kahe

Samaa tekee meillä, mutten ole välittänyt. Nestettä lisää, kun alkaa oikeasti oleen vähissä.

toiras

Tokmannin Autoplus lasinpesuneste ei ole aiheuttanut hälytyksiä ainakaan c5:sä.Kesällä erehdyin laittamaan vettä ja ikkunanpesuainetta ja heti alkoi herjaamaan tyhjää säiliötä.

jruoho

Moro,

Mun Grandissa oli porkkana (oranssin keltainen koho) halkeillut ja toimi jonkun aikaa vielä Lasolilla (muttei Bilteman nesteillä). Sittemmin vaihdoin pesunestesäiliön purkuosaan ja homma lähti pelaamaan niin kuin uutena.

Eli todennäköisesti koho on menettänyt kellumisominaisuuksiaan jostain syystä.

Jarkko

ruhvelo

Tämäkin homma selvisi kun aloin uutta pumppua vaihtamaan. 2-toimisen pumpun vieressä oli anturin, josta liitin irti. Pumpun vaihto osoittautui turhaksi kun uusikaan ei toiminut. Sulakkeen tarkastus, tällä kertaa yleismittarilla joka osoittautui palaneeksi. Jo alkoi toimimaan. Ja hälytyskään ei enää häiritse.