C4GP ilmajousista

Aloittaja Patuc, elokuu 28, 2016, 22:01:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Patuc

Picasson perä laskee yön aikana.. eli perustarina.. autooni on vaihdettu palkeet 1v ja 15tkm sitten, en jaksa uskoa että olisivat jo loppu. olen siis vasta ostanut auton, kuitti tuosta vaihdosta löytyy myös. Nostin tänään perää, uusiltahan nuo näyttää. Fairyvettä koitin ruiskia, vaan oli se liian vetistä ja vääränlainen potelli.

Mitähän tässä tekisi? Näkeekö osaava paja nopeasti vuodon alkuperän? Laittavatko väriainetta ottoilmaan vai miten toimivat? Mietin, pitäisikö täysi palje heittää vesiämpäriin kotikonstina.

Entä kompura? Siinä ilmeisesti joku hajoava tiiviste on, ja sille ei varaosia saa. Joku oli c4ownersissa vaihtanut 12v tarvikekompuran sinne wabcon sisuksiin. Oisikohan tuossa järkeä sitten.

Vikakoodeja ei ollut suspension puolella diagboksilla katottuna, eikä siis auton ruudulla mitään myöskään valittanut. Ainoa että perä laskee yön aikana. Myöskään ei aina nouse automaattisesti, pitää napista nostaa.

Patuc

Kurkkasin sitten kompressorikoteloon.. siellähän se oikeanpuoleisen palkeen letku suhisee. Siihen taidettu vaihtaa jotain muuta kuin alkuperäistä tilalle joskus, ainakin näyttää erilaiselta kuin toinen letku, ja tiivisterengas puuttuu. Liitän tähän kuvan liiteeksi. Vasen, eli rikkinäinen, on kuvan harmaa letku.

Tietääkö joku, miten nuo on kiinni? Eli jos tilaan uuden letkun, tökätäänkö se vaan reikään ja se on sillä tiivis?

Patuc

Vastaan itse itselleni, olkoon yksinpuhelua..
Ostin marmorilta uuden letkun, huomatakseni, ettei se vika letkussa ollutkaan. No onneksi kerkesin moralla katkaista vanhan.. Itse asiassa nuo letkut varmaan ovat lähes ikuisia, ei siinä mitään kierteitä tai tiivisteitä ole.
Kompressorin puoleinen tartunta on antautunut. En keksinyt muuta kuin hakea muoville kelpoista polymeerimassaa, ja liimata letku kiinni. Toivottavasti on tiivis ja kestää.

tkvarone

Mulla kolmansien palkeiden ja 1 kompuranvaihdon jälkeen letku vuoti palkeen päästä. 1cm lyhennys riitti korjaamaan ja nyt on menty 2v ja 30tkm ilman murheita.

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla

purflux

Lainaus käyttäjältä: Patuc - syyskuu 03, 2016, 13:12:47
En keksinyt muuta kuin hakea muoville kelpoista polymeerimassaa, ja liimata letku kiinni. Toivottavasti on tiivis ja kestää.

Onko muovisen "holkin" ympärille mahdollista kiristää letkuklemmari? Jos on, voisi siihen laittaa letkunpätkän jonka sisukset täyttäisi jollain sikaflexin uretaanimassalla, tai millä vaan lujalla tökötillä. Letkun pätkä sitoisi laminoinnin lujemmin kiinni, kestäisi paremmin.

Patuc

Kiitos Purflux vinkistä. Tein tuon virityksen vielä päälle. Aamulla on tarkoitus koeponnistaa, tänään annoin vielä kuivua rauhassa.

Patuc

Ei tullut vielä tiivistä polymeerimassan avulla.. mitähän sitä seuraavaksi koittaisi? Jokin kutistesukka holkin ja letkun päälle? Nopeammin kuivuvaa kakskomponenttiliimaa?
Varmaan pitää ottaa kompressori irti ja pöydälle joka tapauksessa.

Ulos se johto ei näytä sieltä lentävän, ei se alunperinkään ollut ulkona holkista. Sikäli voisi joku kutistesukka toimia.