Kirjoittaja Aihe: C5 - JHE-962  (Luettu 4280 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 010
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - JHE-962
« Vastaus #25 : Syyskuu 16, 2016, 13:27:21 »
Kiitos tiedoista neuvot oli hyviä. Tuo 17mm kuusiokolo kuulostaa oudolta löytyykö sitä yleisesti.
Löytyy. Motonet, IKH, ehkä Pildemakin. Eikä se ihan tavattoman harvinainen ole, ainakin Volkkarin Syncrojen takaperän proput on 17mm kuusiokololla, kuten myös Sm:n moottoriöljyn poistoproppu...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 532
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: C5 - JHE-962
« Vastaus #26 : Syyskuu 16, 2016, 14:18:24 »
Kannattaa ostaa sitten 17 mm kuusiohylsy eikä tuollaista ranskalaisohjeessa näytettyä kulmamallista avainta. Tulee halvemmaksikin. Pitkää vartta saattaa tarvita sen tyhjennystulpan avaamiseen... Siksi myös tarkkana että suljettaessa tyhjennysproppua ei ylikiristetä yhtään vaan pistetään oikeaan momenttiin. Saa sitten seuraavallakin vaihtokerralla auki.

Poissa keijokos

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 460
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - JHE-962
« Vastaus #27 : Syyskuu 16, 2016, 15:05:20 »
Ok kävin tuolla tutussa huoltkorjaamossa jossa saan itse hommailla lauantaisin kun nosturilla on tilaa ja sieltä löytyi tuokin avain. Sitä täyttöproppua en ylhäältä päässyt näkemään mutta ilmeisesti kun ilmansuodatinkotelon irroittaa on siellä alla. Lähden alkuviikosta kreetaan lämmittelemään mutta kun tulen takaisin vaihtelen öljyt itse nyt kun ohjeita tullut kiitettävästi.Kaikenlaista tullut rempattua mutta noita automaatteja ei.

Poissa keijokos

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 460
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - JHE-962
« Vastaus #28 : Syyskuu 19, 2016, 08:28:45 »
Ollaan lähdössä etelän lämpöön mutta mietiskelin että olen uhrannut nyt autooni noin 1700 ja maksoin noin 3500  joten auto alkaa olla oikeissa hinnoissa. Ostin molemmat renkaat ja ne läpät laitettiin mutta ehkä vielä jotain on laitettavaa. Renkailla joku olisi varmaan vielä ajellut mutta itse en tykkää puolikuntoisista.Auto on siis c5 II 2007 2ltr hdi automaatti. Tiedän ettei näillä kauheasti ole arvoa mutta mukavalta tuntuu paitsi hieman levoton 407 pösön jälkeen.

Poissa keijokos

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 460
  • Peukkuja: 5
Vs: C5 - JHE-962
« Vastaus #29 : Lokakuu 11, 2016, 18:04:04 »
Vaihdoin sitten eilen vaihteistoöljyn 3 kertaa peräjälkeen, välillä ajelin lämmityslenkin. Öljynä oli tuo mobil 3309 ja sain ostaa sitä laatikon hintaa 10€ litra. Homma ei ollutkaan vaikea kun oli käytössä siltanosturi. Mikään ei muuttunut mutta hieman kirkaampaa öljy oli lopussa. Vaihteistihan toimi ihan hyvin mutta epäilyksenä ettei öljyä vaihdettu koskaan.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 726
  • Peukkuja: 8
Vs: C5 - JHE-962
« Vastaus #30 : Huhtikuu 22, 2018, 21:13:24 »
Kannattaa ostaa sitten 17 mm kuusiohylsy eikä tuollaista ranskalaisohjeessa näytettyä kulmamallista avainta. Tulee halvemmaksikin. Pitkää vartta saattaa tarvita sen tyhjennystulpan avaamiseen... Siksi myös tarkkana että suljettaessa tyhjennysproppua ei ylikiristetä yhtään vaan pistetään oikeaan momenttiin. Saa sitten seuraavallakin vaihtokerralla auki.

AM6 tekstia monessa aiheessa, oheisena foto.