C4 valot

Aloittaja mura, elokuu 21, 2016, 21:34:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mura

C4 halogeenivaloista on juttua TM 2012 talvitestitä, mutta tämän hetkisestä facelift mallin valojen tehosta, kuvioista jne. ei löydy sanaakaan. Onko omistajilla millaiset kokemukset, ovatko halogeenivaloiksi edes OK vai ovatko pelkät koristeet, mitä vahvasti epäilen kun niissä taitaa ollla edeltäjää pienemmät heijastinpinnat. Jos ovat lähempänä koristetta, niin oletko kokeillut extra hyper super +100000% halogeenipolttimoa. Tietty auto on halpa niin ei voi liikaa toivoa, mutta kuitenkin asialla on minulle merkitystä.

ps. ei ole varaa ostaa parasta varusemallia ja käytettynäkään niit ei ole.

tinke

Valoista vielä ,voiko päivävalojen tilalle laittaa Led polttimot normaalien tilalle ?

Aakku

Mikä on tässä tapauksessa facelift malli?
Mulla -07 mallisessa on kohtuulliset lähi- ja kaukovalot. Sen sijaan uusikorisemmassa -11 mallissa on riittävän hyvät lähivalot, mutta aivan surkeat kaukovalot.
Olen asentanut halogen lisäpitkät ja kirkkaimmilla halogen polttimoilla. Sillä kokonaisuudella pärjää jo enemmän, kuin hyvin.
Citroën 2CV AZ Berline -56

mura

Tämän hetken malli näyttää vähän erillaiselta kuin -11 malli http://www.citroen.fi/autot/uusi-citroen-c4/

TM talvitestistäkin katsoin, että tuo -11 alkanut kormalli ennen tämän hetken facelift mallia omaisi halogeeneiksi ihan ok lyhyet, mutta tosiaan umpisurkeat pitkät. Pitkät valot saa paremmiksi itse tehden hyvinkin vaatimattomalla lisärahalla. Tosin tässä kohtaa vaaraksi tulee suhteettoman suuri valaisuero pitkät/lyhyet. Eli kun laittaa lyhyille, niin ei sitten näe mitään kun silmä mukautuu valoon todella hitaasti. Harmi että xenonit saa vasta huikeasti kalliimmassa varustepaketissa, johon köyhällä ei ole varaa ja käytettynäkään niitä ei ole tyrkyllä.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: mura - elokuu 24, 2016, 19:00:14
Tämän hetken malli näyttää vähän erillaiselta kuin -11 malli http://www.citroen.fi/autot/uusi-citroen-c4/

TM talvitestistäkin katsoin, että tuo -11 alkanut kormalli ennen tämän hetken facelift mallia omaisi halogeeneiksi ihan ok lyhyet, mutta tosiaan umpisurkeat pitkät. Pitkät valot saa paremmiksi itse tehden hyvinkin vaatimattomalla lisärahalla. Tosin tässä kohtaa vaaraksi tulee suhteettoman suuri valaisuero pitkät/lyhyet. Eli kun laittaa lyhyille, niin ei sitten näe mitään kun silmä mukautuu valoon todella hitaasti. Harmi että xenonit saa vasta huikeasti kalliimmassa varustepaketissa, johon köyhällä ei ole varaa ja käytettynäkään niitä ei ole tyrkyllä.
Eipä se valaisuero suuren suuri ole, koska lähivalot ovat alkujaankin hyvät.
Mitä tulee noihin xenoneihin, niin viittaisin nykyisin jo kinttaalla. Niihin en rahaa upottaisi, mutta hyvät ledit saattaisivat kiinnostaa.
Citroën 2CV AZ Berline -56

mura

xenoneista on kokemusta ja ovat näissä parissa kärryssä olleet hyvät. Ledit taitavat olla järjestää selvästi huonompia kuin xenonit. Tosin, ehkä mitattu valaisuala on käytännöss eri mitä ihmis silmä näkee. Valon värillä kuitenkin on merkitystä.

Topi

Ei xenoneille kannata vielä viitata kintaalla ainakaan ihan kokonaan. Kun olen lueskellut sellaisten autolehtien testejä, joissa arvioinnit perustuvat mittauksiin eivätkä vain testaajan mielipiteeseen, ovat edellismallien xenonit (ja ehken vielä pitkien apuhalogeeneilla höystettyinä) olleet lähes poikkeuksetta viimeisimpien mallien ledejä tehokkaammat ja valokuvioltaan paremmat. Ja tämä automerkistä  riippumatta. Näin esim. tänään ilmestyneessä TM:ssä VW Tiguanin kohdalla. 

Lisäksi ledien sinisävyistä valorajaa on toistuvasti moitittu. Nämä sivusäteethän huomaa vastaantulijakin helposti ja ainakin minua ärsyttää motarilla, kun takana tulevan ledit vilkkuvat sinistä kuoppiin ajettaessa kuin poliisiauton vilkku. Mutta ledit tietenkin kehittyvät koko ajan ja tilanne varmastikin muuttuu piankin.

Sitikka sinällään ei näytä lähteneen kovinkaan aktiivisesti ledirintamaan eli jos tällä merkillä haluaa ajella, on tyytyminen halogeeneihin tai xenoneihin ainakin toistaiseksi.
DS4 2022 Puretech 130 Performance Line

mura

Itse olen ajanut pari rellua jossa on ollut ledin ja ovat ollee aivan umpusurkeat = Kurja valon raja, lyhyt kantama, läikikäs valo.

Megaman

Xenonit tuntuu kestävän pitkään ja matkan varrella valoteho tuntuu hiipuvan. Mulla on Boxerissa paremmat halogeenivalot vs. 407 bixenoneihin nähden. Tarkoitus uusia 407: an polttimot ennen talvea, koska ei ole häävit.
Omegassa oli lyhkäset xenoneilla ja valaistus oli omaa luokkaansa.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...