Kirjoittaja Aihe: XM:n (Y4) ABS:istä  (Luettu 1353 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rrhapan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
XM:n (Y4) ABS:istä
« : Kesäkuu 01, 2016, 19:03:33 »
No niin. Tuli jälleen retkahdettua ja ostettua XM. ABS-vikainen. Voisin kirjoittaa pitkäänkin mitä toimenpiteitä tein mutta mennäänpä suoraan ratkaisuun: kyseisessä yksilössä paloi siis ABS-valo heti kun löi virrat päälle eikä sammunut missään vaiheessa. Jos teille käy näin niin tarkistakaa kakkosxm:ssä (Y4)  välittömästi ABS:n turvareleen johdotukset. Kaiken vaivannäön jälkeen LEXIA ilmoitteli releen toimimattomuudesta. Kaivelin releen esiin ja jo ennenkuin löysin kyseisen VIHREÄN releen vasemman etulampun takaa näin irtonaisen johdon jonka päässä oli abikoliitin. Sehän se. Irronnut turvareleestä. Releen napojen puhdistus, irronnut johto paikoilleen, virta päälle ja ABS-valo tainnoksiin.
Ja sitten vuodatus: kun ostin auton oli edellinen omistaja käynyt luetuttamassa vikakoodit. Selostuksessa kerrotaan että etuanturit antavat pulssia vaikka auto ei liiku. Arvellaan ABS-ekun kyrvähtäneen.
Minähän uskoin ja tilasin käytetyn boxin ja pumpun (onneksi löytyi ja oli vielä edullinenkin), purin autoa (joku joka tehnyt tietää vaivan määrän)  ja irroittelin boxin (aivan älyttömän vaikeaa kun torxit eivät pidä ja  kyseiset pultit leiponeet kiinni).
Uusi boxi paikalleen ja vika ei ollutkaan siinä. Joten jos joku tarvitsee kyseistä (vähän runnotun näköistä) boxia tai abs-pumppua teves-ate-järjestelmään täältä löytyy. Ai niin, ja löytyy muuten niitä helkkarin kalliita Y3:n BENDIXIN antureitakin yksi eteen (alle kaksisataa kilsaa ajettu)  ja kummatkin taakse (paljon paljon enemmän ajettuja) . Kuten edelleä kerroin olinhan retkahtanut ennenkin XM:ään. Mitään ei ole siis opittu.  Tai no joo, ABS:ien toiminnasta vähän.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 01, 2016, 22:13:39 kirjoittanut rrhapan »