oletteko tilanneet rengas-onliesta renkaita?

Aloittaja berlingo citikka, huhtikuu 27, 2007, 11:15:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

berlingo citikka

eli oletteko tilanneet  sivulta http://www.rengas-online.com/ auton renkaita??
Ja pelaako toimitus sekä onko renkaat olleet hyviä??

samiv

tilauksessa on ja eilen piti olla toimitus mutta ei vaan näkynyt, seurantakoodin mukaan ovat jo kuitenkin suomessa.

niko

Olen tilannut tuolta edelliseen CX:ään suvikumit. Toimitus oli helppo ja nopea eikä tuotteessa ollut mitään valittamista.

Mulla on sellainen mielikuva, että erikoisemmat koot (kuten CX:n 195/70-14) tulee sitä kautta halvemmaksi, kun taas tavallisemmat (esim. XM V6:n 205/65-15) ei. Päälle kun pitää vielä laskea asennusksen ja tasapainotuksen hinta.

Kenguru

Tilasin XM:ään kaverin kanssa kimppatilauksessa kesärenkaat (205/55/16). Nopeasti tuli ja ilman mitään ongelmia. Vaikka jouduin riiston uhriksi vanteille laiton yhteydessä niin tuli silti halvemmaksi kuin paikallisesta liikkeestä ostettuna.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

haki48

Vuosi takaperin tilasin Nokian NRY:t (225/45-17). Tilaus sisään keskiviikkoiltana, renkaat oli postissa odottamassa seuraavana maanantaina. Hinta huomattavasti edullisempi kuin Suiomessa. Mitä laatuun tulee, niin saa sieltäkin "halpa" renkaita kuten Suomestakin.

HMV

Itsellänikin oli edullinen hintamielikuva ko. lafkasta, kunnes tuli kuorma-auton renkaiden hankinta eteen. Paikallisesta pienestä verstaasta tismalleen samat renkaat irtosivat 23% edullisemmin kuin Rengas Onlinesta. "Isot" liikkeet kuten Vianor/Euromaster olivat viitisen prosenttia Onlinea kalliimpia. Ja siis ihan "kuitilla" ostettiin :)

berlingo citikka

hmm,pitääpäs sitten miettiä että tilaisikkos vai ei  :)
rupeaa misukat lähestymään 1.6mm rajaa kun ne alkuperäis asennus renkaat vielä..

sittismies

Moi! Olen työni puolesta näitä Rengas- online renkaita toimitellut asiakkaille jonkun verran, näyttäis lisääntyvän kokoajan tilaukset...... enpä ole huomannut mitään erikoista laadussa, eikä asiakkailta valituksia ole tullut :)
C5 BREAK 2,0 AT -07, ID 1959,   Peugeot 407 SW -09 Ja Peugeot 208 -16.

Wildchild

juu, kyllä tuli nopeesti ja samana päivänä kun pitikin. ja halvalla :)

berlingo citikka

Hyvä hyvä että edelleen on kauppa luotettava ja vaikka samasta asiasta näkyy olleen jo kysely,niin-
vuodessa voi tapahtua ihan mitä vain.Mutta hyvä nytten tietää että jotkin asiat pysyy sellaisena miten-
ne on palvelun tarjoaja suunnitellut,eli meillä on sitten yksi hyvä ""postimyynti"" rengasliike johon voimme-
luottaa,,, :)

Tosin kannattaa keltaistapörssiäkin joskus tarkkailla,sillä lehdessä joskus vähän pienemmät rengasmyyjät-
tarjoavat renkaita huokein hinnoin..Itse ostin talvirenkaat rovaniemeltä ja toimittivat matkahuoltoon ja vielä-
ennen toimitusta soittivat että otatko tosiaankin renkaat vai miten on.Noh sanoin että eipä ilman talvirenkaita-
autolla taida pahemmin ajoja olla... :) irtorenkaat toimitettuna,sitten asennus päälle niin maksoivat vähän päälle-
200€ rengaskoko 185/65r15""  ja ihan hintaansa nähden käypäiset ja toimivat renkulat..

janne h

Lainaus käyttäjältä: samiv - huhtikuu 27, 2007, 11:18:25
tilauksessa on ja eilen piti olla toimitus mutta ei vaan näkynyt, seurantakoodin mukaan ovat jo kuitenkin suomessa.

Tuo seurantakoodi ei taida pitää oikein paikkaansa, tuntuu että se suomeen tulo tulisi jotenkin automaattisesti kun itsellä ainakin kesti matka suomessa tampereelle kolme päivää. Mutta hyvät renkaat tuli ja asennuspalvelu pelasi hyvin. Asennutin liikkeessä jonka tiedot oli rengas-onlinen sivuilla jossa on myös asennushinnat näkyvissä. Renkaathan voi myös tilata suoraan tuonne asennusliikkeeseen.

sittismies

Lähetyksen pitäisi kyllä linkittyä Suomen postin järjestelmään heti Suomeen saapuessaan! Viivästys voi sitten, johtua monesta asiasta.  ???
C5 BREAK 2,0 AT -07, ID 1959,   Peugeot 407 SW -09 Ja Peugeot 208 -16.

Joerkka

Kannatta kyllä soitella rengasliikkeisiin....Kyseinen firma myy renkaita " edulliseen hintaan ", pitää vain muistaa laskea se tasapainotus + asennus hintaan. Lisäksi ei ole tietoa, miten vanhoja renkaat ovat ennekuin ne ovat saapuneet liikkeeseen....Omat kumit ostin paikalliseselta myyjältä, ei ollut mikään huipputunnettu ns halpa valtakunnallinen. Valitsin tuereet suvikumit ( valm viikko 09 2007 ), JA VARMISTIN, ETTÄ NE VOIVAT TASAPAINOTTAA VANTEET, KUN NYT SITIKOISSA AINA VÄLILLÄÄ ON VANTEITA, MISSÄ SE KESKIÖREIKÄ PUUTTUU......
Toisaalta, kunhan itse on tyytyväinen, niin silloin ei tarvitse ottaa hernettä nenään.......
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Vuosikerta

Lainaus käyttäjältä: Joerkka - huhtikuu 30, 2007, 07:21:51
JA VARMISTIN, ETTÄ NE VOIVAT TASAPAINOTTAA VANTEET, KUN NYT SITIKOISSA AINA VÄLILLÄÄ ON VANTEITA, MISSÄ SE KESKIÖREIKÄ PUUTTUU......
Toisaalta, kunhan itse on tyytyväinen, niin silloin ei tarvitse ottaa hernettä nenään.......

Siis häh? Kai nyt kaikille on selvää, että vanteet pitää tasapainoittaa ja miten niin citikoissa vanteita joissa ei keskireikää. Sitä paitsi jos tuolta kumeja tilailee niin tuskin tarvitsee tasapainotusta miettiä r-onlinen kautta??

Juu_pe

Lainaus käyttäjältä: Vuosikerta - huhtikuu 30, 2007, 09:57:43
Lainaus käyttäjältä: Joerkka - huhtikuu 30, 2007, 07:21:51
JA VARMISTIN, ETTÄ NE VOIVAT TASAPAINOTTAA VANTEET, KUN NYT SITIKOISSA AINA VÄLILLÄÄ ON VANTEITA, MISSÄ SE KESKIÖREIKÄ PUUTTUU......

Siis häh? Kai nyt kaikille on selvää, että vanteet pitää tasapainoittaa ja miten niin citikoissa vanteita joissa ei keskireikää. Sitä paitsi jos tuolta kumeja tilailee niin tuskin tarvitsee tasapainotusta miettiä r-onlinen kautta??

Kylä, aivan niin. Citikoissa on vanteita joissa ei ole keskireikää ollenkaan, ja niitä ei ihan jokaisessa, eikä joka toisessakaan puljussa voida painottaa. Täällä meilläpäin ei edes vianorilta löydy siihen konetta, joutuivat viedä painotettavaksi pösön merkkiliikkeeseen...

Vuosikerta

Kyllä kyllä, mutta kun threadi koskee rengastilauksia rengas-onlinesta niin ihmettelin, että miten kuuluu asiaan jne.. Ei kait siinä sitten.

Juu_pe

No ihan vaan siten se liittyy asiaan, että kannattaa laskea ne kokonais kustannukset, eikä vain tuijottaa rengas-onlinen halpoja kumien hintoja. Äkkiä tulee satsille lisähintaa, jos joudut ajamaan renkaiden kanssa ympäri kylää metsästämässä asennuspaikkaa ja tasapainotusta. Monet liikkeet ottaa pelkästä asennuksesta ja painotuksesta 80€ jos renkaat ei ole niiltä ostettu...

Wildchild

no jos se pitää olla joku merkki liike niin maksaa. mä vein työttömien pajalle, 10€ 3 rengasta, kun yks ei lähteny alta pois vielä ;D

Aakku

Citroën 2CV AZ Berline -56

Vuosikerta

Lainaus käyttäjältä: Juu_pe - huhtikuu 30, 2007, 14:30:59
No ihan vaan siten se liittyy asiaan, että kannattaa laskea ne kokonais kustannukset, eikä vain tuijottaa rengas-onlinen halpoja kumien hintoja. Äkkiä tulee satsille lisähintaa, jos joudut ajamaan renkaiden kanssa ympäri kylää metsästämässä asennuspaikkaa ja tasapainotusta. Monet liikkeet ottaa pelkästä asennuksesta ja painotuksesta 80€ jos renkaat ei ole niiltä ostettu...

Noinhan se on, mutta mielestäni aika itsestäänselvyyksiä. Ei muuta kuin hauskat vaput ja pahoittelen sekaantumista threadiin  :)

Juu_pe

Lainaus käyttäjältä: Wildchild - huhtikuu 30, 2007, 14:47:42
no jos se pitää olla joku merkki liike niin maksaa. mä vein työttömien pajalle, 10€ 3 rengasta, kun yks ei lähteny alta pois vielä ;D

Ei onneksi tarvinnut ite maksaa, sain selvän tarjouksen vianorilta alle laitettuna. Sitten vasta älysivät etteivät voi omalla koneellaan painottaa kun vei auton sinne. Oli kai niillä aikamoinen tatti otsassa kun älysivät, että katteet menee pelkkään painotukseen vieraalla pajalla  >:D

Petsku73

Jos vie renkaat liikkeeseen missä työt maksaa 80 euroa, saa syyttää kyllä itseään jos on niin tyhmä!
Kyllä tuon työn saa paljon halvemmallakin. Heti 10s haun seuraksena löysin jo 40€ hinnan, johon sisältyi kaikki.

Juu_pe

Lainaus käyttäjältä: Petsku73 - toukokuu 01, 2007, 19:15:00
Jos vie renkaat liikkeeseen missä työt maksaa 80 euroa, saa syyttää kyllä itseään jos on niin tyhmä!
Kyllä tuon työn saa paljon halvemmallakin. Heti 10s haun seuraksena löysin jo 40€ hinnan, johon sisältyi kaikki.

Kukas semmoisia hintoja on sanonut maksaneensa? Ootko varma, että saat työn neljään kymppiin kun et osta kumia samasta liikkeestä?

Kenguru

No minä jouduin maksamaan 80€ rengastyöstä. Olisin ehkä saanut työn halvemmallakin jos olisin lähtenyt renkaiden ja vanteiden kanssa tarjouksen perässä ajamaan useamman sata kilometriä... Töiden hinta tuplautuu tai moninkertaistuu usein jos ei osta renkaita samasta paikasta. Säästin silti vaikka jouduinkin työstä maksamaan reilummin.

Aluvanteiden kanssa pelaaminen nostaa myös hintaa joissain liikkeissä, kuten kävi myös minun tapauksessani. Kuitenkin olen tyytyväinen että vanteisiin ei tullut vaihdossa uusia naarmuja. Tämä kannattaa myös ottaa huomioon jos teettää työn jollain nyrkkipajalla että aluvanteet ja peltivanteet ovat hieman eri vaikeussarjassa työn osalta.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T