Kovilin vetokoukun irroitus.

Aloittaja toutlemonde, huhtikuu 25, 2007, 10:31:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toutlemonde

No niin, mulla on tuossa vitosessa irrotettava kovilin koukku, ollut ilmeisesti koko talven ja jämähtänyt (itse ostin auton tammi/helmikuun vaihteessa) koukun ollessa paikallaan. Meinaa vaan olla tiukassa, ei inahdakkaan, vissiin suolavesi tehnyt liukupinnoille tepposet :o ?
Oletteko saaneet jollain konstilla kiinni jämähtäneen koukun irti, jotain CRC:tä tai vastaavaa liuottelemaan moskat irti vai raaka voimako vaan tepsii ?

p20089

Olen joskus ostanut laiskan käyttäjän jäljiltä irrotettavalla Kovililla varustetun auton ja saanut sen irrotettua naputtelemalla ensin muovisella vasaralla(nuijalla) koukku-osaa myötäpäivään.
Hommassa voit tarvita kaverin apua koska lukitusvipua täytyy pitää ala-asennossa toimituksen ajan.
Toivottavasti aukeaa koska auto on yleensä rumempikin koukun kanssa.

T: Timo V.

Pasis

On kokemusta, ostin käytetyn auton, jossa kiinteäksi muuttunut Kovil. Kun se on kunnolla ryytynyt, ei se lukitusvipukaan mene alas ilman voimankäyttöä. Eli ensin sitä CRC:tä tai vastaavaa joka rakoon uudestaan ja uudestaan muutamana päivänä ja sitten se lukitusvipu pitää saada alas.
Jos tai kun sen lukitusvivun saa alas, niin sitten sitä kumivasaraa myötäpäivään siihen nuppiin. Kyllä se lopulta irtoaa, mutta vasaraa voi joutua vaihtamaan suurempaan.

KariM

Kane80

Tästä herää kysymys, minkä helvatan takia hankkia se irroitettava koukku, jos se jätetään siihen hapettumaan ?
Itse en pidä sitä paikallaan kuin tarvittaessa, siihen se lienee tarkoitettu.

Kenguru

Lainaus käyttäjältä: Kane80 - huhtikuu 26, 2007, 09:25:33
Tästä herää kysymys, minkä helvatan takia hankkia se irroitettava koukku, jos se jätetään siihen hapettumaan ?

Voin tunnustaa että mulla on koukku kokoajan paikallaan. Syy tähän on se näyttää paremmalta koukun kanssa kun irroitettuna. Uudemmissa tietysti eri asia.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Kenguru - huhtikuu 26, 2007, 09:38:03
Lainaus käyttäjältä: Kane80 - huhtikuu 26, 2007, 09:25:33

Voin tunnustaa että mulla on koukku kokoajan paikallaan. Syy tähän on se näyttää paremmalta koukun kanssa kun irroitettuna. Uudemmissa tietysti eri asia.

Mä taas halusin edellisen omistajan paikalleen jättämän koukun pois, kun se on niin pirun ruma.  ;D

KariM

Minä puolestani voisin pitää sen koukun paikallaan "turvapuskurina", mutta en oikeastaan haluaisi sen jämähtävän.

Kane80

Hmm.. farkussa ainakin aivan siisti kun koukku on pois.
Ja jos haluaa sitä paikallaan pitää ja joskus pois saada, niin rasvaa vaan sinne karaan ja koukun liikkuviin, niin ei jämähdä !

Velmanteri

Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 26, 2007, 10:33:04
Minä puolestani voisin pitää sen koukun paikallaan "turvapuskurina", mutta en oikeastaan haluaisi sen jämähtävän.

Niin ja sitten jonkun auton puskurissa on reikä kuten allekirjoittaneella.
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Gusse

Lainaus käyttäjältä: Velmanteri - huhtikuu 26, 2007, 16:59:58
Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 26, 2007, 10:33:04

Niin ja sitten jonkun auton puskurissa on reikä kuten allekirjoittaneella.
Samaten on minullakin, kun koukulla joku iloisesti tunnustellut kuinka pitkälle vielä voi pakittaa.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

KariM

Muistetaan ne turvavälit, puolin ja toisin ;)