Moottorista kuuluu naksutusta (Xantia)

Aloittaja sami, huhtikuu 23, 2007, 21:35:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 2 Vieraat katselee tätä aihetta.

Mako

Lainaus käyttäjältä: André Citroën - huhtikuu 25, 2007, 21:40:56
Lainaus käyttäjältä: Citrung - huhtikuu 25, 2007, 19:37:18
Lainaus käyttäjältä: sami - huhtikuu 23, 2007, 23:47:41
Mikä on se näyttö mittaristossa, jossa vaihtuu luku jatkuvasti ja välillä siinä ei näy lukua ollenkaan? Se on siinä kierroslukumittarin alapuolella muistaakseni vai olikohan keskellä kierroslukumittaria.. Auton mukana ei kumma kyllä tullut ohjekirjaa, niin en voi sieltä katsoa, mikä on se näyttö.

Lämpömittari, joka on tullut hulluksi??

Ulkolämpötilan mittari, jossa anturin johto katkoo.

Mistäs tuon anturin ja johdon löytää? Omassa '95:ssa tuo vilkkuttaa jotain tuollaista:  _._._

-M

KariM

Lainaus käyttäjältä: sami - kesäkuu 04, 2007, 20:34:10
ainakin mitä netistä olen katsellut xantioiden kuvia niin ihan järjestään ne on jotain 5cm-10cm alempana kuin minun xantia.

Normaalista ajokorkeudesta 10cm ylöspäinhän jo ulosmittaa kaiken ulosjoustovaran?

Xari

Lainaus käyttäjältä: Mako - kesäkuu 05, 2007, 09:18:15
Mistäs tuon anturin ja johdon löytää? Omassa '95:ssa tuo vilkkuttaa jotain tuollaista:  _._._

Anturi taitaa olla kaikissa pelkääjän puolen sivupeilin alapinnalla.

japa

Ulkolämpötilamittari jos näyttää omiaan, niin vika on mitä luultavimmin katkennut johto. Yleensä se katkeaa oven ja korin välisen haitarikumin sisältä. Helppo korjata itse...

Glykolin haju ei omassa xantiassani kadonnut, vaikka vuoto on ilmeisesti tukkeutunut sementillä. Sinne koteloon vissiin jää sitä nestettä niin, että haju jää pitkäksi aikaa. Ajattelin itse vaihtaa kennon ja puhdistaa kotelon, että pääsee hajuhaitasta, vaikka eipä näillä ilmoilla juuri lämmitintä tarvita  8)
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Mako

Kulkeekos tuon apparin puoleisessä peilissä olevan anturin signaali sitten jommassa kummassa näissä johdoissa jotka liitetään tuohon ovessa olevaan läpyskään? Itse jouduin tuon sähköpeilin vaihtamaan ja näillä liitimillä peilikin alkoi liikkumaan.

-M

andre

Lainaus käyttäjältä: Xari - kesäkuu 05, 2007, 14:09:23

Anturi taitaa olla kaikissa pelkään puolen sivupeilin alapinnalla.

On muuten kuskin puolen pelissä -95 mallissa kuten muissakin ykköskoppaisissa.

Mako

Lainaus käyttäjältä: André Citroën - kesäkuu 05, 2007, 20:59:04
Lainaus käyttäjältä: Xari - kesäkuu 05, 2007, 14:09:23

Anturi taitaa olla kaikissa pelkään puolen sivupeilin alapinnalla.

On muuten kuskin puolen pelissä -95 mallissa kuten muissakin ykköskoppaisissa.

Kiitos tästäkin tiedosta.

sami

Nyt on takavaraajapallo vaihdettu, mutta edelleen käynnistettäessä perä laskee ja hetken päästä nousee. Mutta ihan pohjaan asti se ei vajoa, ainakaan ei ole vielä kertaakaan vajonnut pohjaan asti takavaraajapallon vaihdon jälkeen. Ennen takavaraajapallon vaihtoa perä vajosi joskus pohjaan asti. Silloin tällöin perä ei vajoa ollenkaan.. yleensä kuitenkin vajoaa jonnin verran.

Miten teillä muilla Xantia-kuskeilla, vajoaako perä ollenkaan, kun käynnistätte auton?

Citrung

Kyllähän tuo laskee  ???... Johtuneeko vuotavasta jarruventtiilistä? Eipä tuo ole muuhun vaikuttanut ja on tehnyt tuota koko sen ajan mitä minulla on ollut (3 vuotta).

Xari

Onpa joskus vaivannut tuo perän putoaminen.

Edelleen,ensimmäiseksi kokeilisin niiden LHM-pöntön suodattimien pesua vaikka löpöllä.

Jos se ei auta niin vaikka päävaraajapallo vaihtoon,ja jos ne suodattimet on oikein paskaiset ja öljyt on oikein ikivanhaa litkua voisi sinne järjestelmään laittaa cleanerit tai ihan löpöäkin on joku käyttänyt ennen uusia öljyjä.

Hommasta löytyy haulla juttua varmaan sivutolkulla.

Citrung

Lainaus käyttäjältä: Xari - kesäkuu 08, 2007, 23:14:49
Onpa joskus vaivannut tuo perän putoaminen.

Edelleen,ensimmäiseksi kokeilisin niiden LHM-pöntön suodattimien pesua vaikka löpöllä.

Jos se ei auta niin vaikka päävaraajapallo vaihtoon,ja jos ne suodattimet on oikein paskaiset ja öljyt on oikein ikivanhaa litkua voisi sinne järjestelmään laittaa cleanerit tai ihan löpöäkin on joku käyttänyt ennen uusia öljyjä.

Hommasta löytyy haulla juttua varmaan sivutolkulla.

Eipä ole ainakaan minulla nuo auttaneet, mutta ainahan kannattaa kokeilla!!

sami

Jees, nyt on lhm-nesteet vaihdettu ja eipä enää perä putoile käynnistäessä.