C5 Takalasi

Aloittaja Markku71, tammikuu 30, 2016, 13:16:07

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Markku71

Onko C 5 farmarin 04 takalasi avattavaa mallia ja mistä sen saa auki?Lasi on hieman liikkunut oikealle ja irvottaa ylhäältä ja sivussa.Miten korjattavissa?

bilbo4u

Taitaa olla takalasin pyyhin jumissa, kuten itsellänikin. Irrota verhous ja napsauta lasi ylös. Sitten aseta pyyhin oikealle paikalla ja muista olla käyttämättä takalasin pyyhintä edes vahingossa. Se vetää taas lasin vinoon.
Itse en siis viitsi korjata takalasia - olkoon kiinteä. Yläosahan siitä nousee erikseen, jos se on kunnossa - painat takalasinpyyhkimen alta nappia...toimii, jos toimii.

kaselin

Rasvaa se pyyhijän akseli.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Prof. Dr. Holzauge

Jos takalasi ei aukea siksi että yhteys mikrokytkimelle tai mikrokytkin ei pelaa, sen lasin saa auki Leksalla BSI:n aktuaattoritestien kautta. Ei tarvitse purkaa verhousta...

kaselin

Mitäs jos ei oo lähimaillakaan Lex........a helppo se verhoilu on nypätä irti.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Joker-1979

Joo, verhous irti niin saat lasin pompautettua auki. Lasin yläosan alta (sisäpuoli) löytyy ruuvit joilla saat jarruvalolipan irti. Sen alta löytyy sitten taas päämutterit joilla lasi on kiinni. Niitä löysäämällä saat lasin toivottavasti asettumaan paremmin. Tuota lasia ei sitten saa kiristää liian lujasti, piti olla aika löysästi kiinni, jos muistan oikein.
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

bilbo4u

Kun sen vivuston saa oikaistua, niin takalasikin menee suoraan. Ei kannata sitten takalasin pyyhkijä yrittää päälle, muuten se lasi on taas vinossa.

chewitsi

Pyyhin menee päälle pakittaessakin, jos sataa. Pitääköhän olla etupyyhkijät päällä?

Kaasumies

Lainaus käyttäjältä: chewitsi - tammikuu 31, 2016, 19:15:43
Pyyhin menee päälle pakittaessakin, jos sataa. Pitääköhän olla etupyyhkijät päällä?

Mulla menee takapyyhin päälle aina kun laittaa pakin. Sataa tai ei, eikä etupyyhkijöidenkään tarvi olla päällä. 1.8 Bensafarkku 2003. Mulla tosin ei ole pyyhkijää kun joku on takalasia vaihtaessa rälläköinyt moottorin akselista puolet pois. Fiksu henkilö siis.  :)

takku

Lainaus käyttäjältä: Kaasumies - tammikuu 31, 2016, 19:35:11
Mulla menee takapyyhin päälle aina kun laittaa pakin. Sataa tai ei, eikä etupyyhkijöidenkään tarvi olla päällä. 1.8 Bensafarkku 2003.
Mulla ei mee, kun otin ominaisuuden Le*ialla pois viime viikolla. :)
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska